Noah bersiap-siap mau p jogging. Mau release tension di kepala. Harap2 dia ada luck jumpa Megan. He has a feeling he will be bumped into her. Rambutnya dgaya pacak2 bilang orang lelaki. Jangan bergaya sangat nanti makin ramai yg pandang cair tu eskrim xkana peduli.
Sampai seja sana jogging track, Noah buat warming up sikijap. Lepas tu dia mulai berlari-lari anak. Di depan Noah ada young lady dengan braid hair melambai-lambai ke kiri kanan. Macam Noah kanal seja dgn lenggok lari perempuan itu.
'Megan..' Noah kanal btl bah kalau Megan fox. Crush bakas kan hahaha
Noah p lari laju2 kejar Megan. Mimang Megan laitu. Dia pun datang jogging cuci fikiran yg bnyk cacing kerawit.
'Megan, is that you?' Noah d sebelah Megan sudah. Terbulat tu mata Megan tingu Noah di sebelah dia.
Sya mimpi kaini? Megan xpeduli dia lari ja. Dia kasi volume up tu mp3 lagi.
'What doesn't kill you make you stronger...' Lagu Kelly Clarkson buli dingar sudah sayup2 dri earphone Megan. Atukkoii bikin meletup gagandang telinga.
'Megan! Its me Noah!' Noah p tarik tu earphone yg menyumbat telinga Megan.
Terhenti tu langkah Megan. Terkejut dia tingu Noah yg serius tingu dia. So I am not dreaming! Megan xpeduli Noah. Dia buat2 Noah xwujud sana. Mcm tu halimunan.
Dia sumbat balik tu earphone d telinga dia then. Dia teringat lagi muka Catherine sama Anjeli. Gerigitan lagi tu hati dia mengigit2. Kalau buli, dia mau gigit2 c Noah. Nah ada ura2 mau jadi serigala sudah.
'Megan! Wait!' Jerit Noah.
'Dont follow me!' Megan pun ikut teriak.'She is my sister in law. My late brother wife.' Noah cuba mengejar Megan.
Dia nekad mau kasitau Megan perkara yg sebenar. Kalau lepas ni Megan masih jual mahal, terpaksalah dia tunggu clearence stok nanti. Masa tu mesti ada sale. Only if u get that..
Megan stop lari. Dia pusing tingu Noah.
'So what?!' Angkuh kunun tu gaya. Terus dia jln cepat2 lg.
Ketawa terus Noah. Now, he know. This girl is jealous.'Dont tell me u r jealous?' Noah d dpn Megan sdh. Dia kasi kici mata tingu Megan. Senyuman Noah miring2.
Lama2 senyuman Noah mcm tu tiram kasi keluar mutiara. Megan xmenjawab. Muncung dia makin panjang mcm tu paruh itik. Pura2 dia xdingar. Minta perhatian juga ni perempuan oh kan..
'Oh come on Megan!' Noah pigang tgn Megan tiba2. Nah Megan xdpt brek langkah. Terapat terus tu bdn dia d dada Noah. Berkedip2 lagi tu mata Megan mcm kelip2.
'You can listen to my heart beat. It beat loudly same like ur heart.' Noah kasi benam kepala Megan d dada dia. Terbungkam terus Megan dgn tu tindakan drastik Noah.
Tapi Megan diam ja. Mcm kerbau dcucuk hidung saja. Dia ikut rentak ja dgn tindakan Noah. Xpula dia tepis atau tolak.
Dup! Dap! Dup! Dap! Megan buli dingar tu hati Noah menjerit dlm degupan kencang. Mestila kuat tu degupan kalau tengah berlari. Menipu pun xpandai oh ni lelaki. Megan merungut dlm hati. Padahalnya, dia sdri pun rasa begitu.
'Meg..please! Anjeli is my niece. My late brother asked me a favor for the last time. I terpaksa. You faham kan..' Noah masih mencuba.
'Why didnt u tell me earlier?' Megan masih xmo terima penjelasan Noah. Xpuas lagi itu ego dia mendera perasaan Noah.
'You dont want to listen. Kan?' Noah tingu Megan dgn pandangan penuh harapan.Harap2 buli tangkap balik tu fox yg terlepas dari kurungan hatinya.
'Mana ada.' Megan tarik tangan dia. Megan tingu tmpt lain. Mau2 cair sudah balik tu eskrim d hatinya.Her heart sing the same song as Noah. Yang sebenarnya cinta..bilang tu lagu c Yuna. Benarkah dorang share perasaan yg sama?
'Ehem..' Megan berdehem kecil. Dia tulak badan Noah.
'Meg, tell me. What shud I do to make u smile to me again?' Noah kajar balik Megan. Dorang jalan sama2 sudah.
'Dont do anything.' Padahal yg jangan itulah sbnrnya mau dsuruh buat. Itu kalau perempuan.
'I can do anything for you. Kecuali petik bintang.' Loyar buruk pula c Noah. Xrumantik oh kan..Cakaplah sanggup p petik bintang yg tinggi sana langit tu. Ni tarang2 kana bagitau sedia xbuli.
Otomatik Megan tekup mulut pakai tangan. Lucu dia dingar Noah ckp begitu dengan muka kasian lgi. Yg takut kana suruh terjun sana laut dalam pun ada.
'I am really sorry. Semua tu salah faham. I am not married to anyone. I am married to ur heart..' Jujur ikhlas itu pengakuan Noah. Married to ur heart? Sila bagi komen..
'What?! What did u just said, married to what?' Megan tingu Noah. Noah tayang gigi. Grin smile.
'So thats mean my apology accepted, right?' Noah xjawab soalan Megan. Xulang siar. Ini bukan Astro. Terus dia berlari membelakang, menghadap Megan. Reverse run.
'I didnt say anything!' Megan mengejar Noah. Dia mau tumbuk Noah. Tumbuk2 syg.Noah ketawa sambil berlari. Jadi berlari berkejaran sudah dorang sampai kepenatan. Run date. Dorang duduk2 sudah kasi hilang panat sana tmpt duduk yg kana sedia, yg xorang.
'Now my turn, who is the guy?' Noah angkat kening sebelah.
'Which guy?' Pura2 lagi Megan.
'Banyak juga. Hurmmm let me think..' Noah tingu atas smbl pigang dagu.
'Its a jokes, u know..' Megan p tulak bahu Noah lembut.
'That one who came looking for u at ur house, who is he?' Noah is curious.
'My past.' Megan tunduk. Dia silang2 kaki.
Yakin sudah dia jawab. Meaning to say she ready to let go and move on.
'I see. Buli tahan dia cari u sampai d rumah. Maksdnya, he really love u.' Noah angguk2.
'Then dont u?' Tanya Megan. Dia tingu muka Noah. Berharap Noah faham gelora hatinya. Gelojak perasaannya.
'Me what?' Mau dtampar kali Noah ni. Lambat pick up betul.
'Nothing..' Megan tingu bawah. Nothing = something. Itu bahasa ladies2. Ingat tu laki2..Now she is not sure Noah get it or not what she is trying to say. Megan rasa hampa sikit. Thats mean they r not feeling the same.
Palan2 Noah p capai tu tangan Megan. Dia usap lembut. Then dia genggam. Terpempam c Megan dengan tindakan Noah yg berani. Gentleman. Iyakah?
'I feel you too. Dont you?' Senyum2 Noah penuh makna tersirat. Bikin penasaran seja c Noah ni. Pura2 dalam perahu, maka lama sudah mendayung.
Megan tunduk dlm senyuman. Dia tingu ja tangan dia dan Noah yg bertaut erat. Pipi dia panas2 sdh. Malu tp suka. Jantungnya berdetak lebih laju dari msa dorang lari2 tadi.
Terus ada bunga2 sudah mulai kembang kana baja2 perasaan yg menebar. Did u see the fox, holding on to the wild boar? Then, the wild boar run and take away the fox far away...
Harap2 xpemburu yang jumpa dorang. If you get that means...
YOU ARE READING
Runaway Love
RomanceMegan yang patah hatinya ditinggalkan lelaki yg dicintai, Lucas. Kemudian dia bertemu Noah semasa marathon. Pelbagai insiden berlaku di antara mereka. Mulanya Megan angkuh lama2 perasaan mula berputik. Kedua2 keluarga Megan dan Noah mau menyatukan m...