Kapitola III

1.3K 114 1
                                    

      Přes noc jsem spala v noře hlídkařů. Přestalo pršet a je vcelku prostorné, protože jsme tam jen tři. A navíc jsem tam byla jen s Drápem, Shay byl sám na noční hlídce. Trochu mě překvapilo, že je ve smečce tak málo členů, a to tu nejsou jen vlci, ale i psi.
Taky jsem nechápala, jak jenom dva lovci mohou nachytat potravu pro osm dospělých a tři mladé. Protože Nix vlčata už asi nekojí. Ale musí je opouštět kvůli lovu.
Vylezla jsem z nory. Už svítalo. Ale bylo ještě brzy na to, aby se ostatní probudili. Naproti bylo nora lovců, kde podřimovali Nix a Tesák. A asi ještě vlčata, aby byla s matkou.
Otočila jsem se k jeskyni. Tam asi budou spát Alfa s betou. Je prostorná a asi tam nebude tolik chlad, protože stěny brání ledovému větru k proniknutí dovnitř.
A k neposlední řadě tu byla malá nora omegy. Nebyla moc upravená a asi tam foukal vítr. Tam spal černo-bílý pes s tupým čumákem. Ani nevím, jak se jmenuje, protože mu všichni říkají Omego.
      Mojí pozornost upoutalo zašuštění v keři nedaleko mě. Napřímila jsem se a čekala, kdo nebo co tam je. Naštěstí přišel jen Shay.
"Ahoj, Nirro. Co to, že ještě nespíš?" "Ale..." zamručela jsem: "nemohla jsem spát." Tmavý vlk jen kývnul a vešel do nory, aby se vyspal.
      Když bylo Slunce celé vidět, začali se ostatní budit.
      Z nory lovců nejdřív vyběhla vlčata a za nimi Nix. Ta na mne kývla, ať jdu blíž. Doklusala jsem k nim a Nix se mne zeptala: "ty se ještě neznáš s vlčaty, viď? Pojď se seznámit." Přikývla jsem. Je pravda, že vlčata jsem dlouho neviděla.
"Tak tohle je Zrzka," ukázala na zrzavé vlče: "A tady zase Neposeda. Pořád něco prozkoumává." Neposeda byl celý šedý s vyjímkou bílého hrudníku. "A nakonec skvrnka. Jmenuje se podle bílé skvrny na krku." Ukázala na světle hnědé vlče s bílým uchem a krkem. Zrovna šťouchala hlavou do své zrzavé sestřičky. Neposeda na mě koukal velkýma očima, ale pak odeběhl k sestrám. "Malá klubíčka štěstí," usmála jsem se a vlčice vedle mě přikývla.
      Rozhlédla jsem se po táboře. Všichni byli venku s vyjímkou Shaye, co byl na noční hlídce a teď spal. Uviděla jsem alfu, jak vyskakuje na kámen před jeskyní a beta vedle něj.
     "Smečko, ke mně!" zaštěkal a já k němu doběhla. Postupně se tam objevili všichni, včetně Shaye a vlčat. "Smečko, je čas si rozdat úkoly. Lovci půjdou odpoledne s betou na lov." Aha.. Pomyslela jsem si. Na lov chodí i beta. Alfa pokračoval: "Dopoledne bude mít hlídku Nirra s Drápem, odpoledne Nirru vystřídá Shay." Přikývla jsem, bude to má první hlídka. "Omega půjde nasbírat podestýlku do doupat." Černo-bílý pes něco zamumlal a pak přikývl. "Někdo nějaké otázky?" zeptala se nakonec beta. "Ano, já beto." Ozvala jsem se: "kdo bude mít hlídku přes noc?" Beta se na chvíli zamyslela a nakonec se na mě koukla: "Normálně to rozdělujeme večer, ale když to chceš vědět... Jako první půjdeš ty a až Měsíc vystoupá na nejvyšší bod své cesty, vystřídá tě Dráp. Je to tak, alfo?" Černý vlk přikývnul a já poděkovala za odpověď. "Shay?" začal alfa pohledem hledat vlka: "Můžeš to teď jít dospat." Tmavý vlk děkovně zakňučel. Pak dal alfa rozchod.
     Rozhlédla jsem se, kam kdo jde. Shay se odebral do doupěte a Nix si lehla doprostřed tábora a hrála si s vlčaty. Beta šla za Tesákem a něco s ním rozmlouvala, asi lov. Alfa zmizel v jeskyni a omega zas v lese. A Dráp šel ke mně.
     "Radši pojď, aby alfa nezuřil, že nejsme na hlídce," pobídnul mě. "Jasně, už jdu."
     Začali jsme obcházet tábor. Celkově celé teritorium. Větřili jsme, zda někde neucítíme neznámí pach nebo neuvidíme něco podezdřelého. Ale mohli jsme si přitom i povídat.
     "Drápe?" "Hm?" "Když není Nix ani ty v táboře, kdo hlídá mladé?" Šedo-bílý vlk se zamyslel: "No, většinou je odpoledne v táboře jen alfa, protože ostatní plní své povinnosti. Takže je hlídal alfa. Ale kdo ví, teď tam budeš i ty, tak možná je svěříme do tvých pacek." Přikývla jsem, to je možné. "Ale jsou roztomilá..." zakňučela jsem. "Díky. Z Neposedy bude určitě dobrý lovec a z jeho sestřiček možná také, ale bojovníci to budou všichni," rozplíval se.
     Přišli jsme k řece, té, u které mě našli. Dlouze jsem se napila, měla jsem vyschlo v krku a voda mě osvěžila. "Nepij tak dlouho..." zakňučel Dráp: "musíme být ostražití." Nojo, nojo, to se vlk ani nemůže napít? "Vždyť už jdu. A Drápe? Proč je tu tak málo členů?" Bílý vlk si povzdechl."Má vlčata doplní prázdná místa. Nicméně, mnoho vlků i psů se bojí k tomuto území ba i přiblížit." Udiveně jsem na něj koukala. Jak to? Vždyť je vás celkem málo. "Jestli se divíš, tak ti to rád vysvětlím. Náš alfa vypadá hrozivě už na pohled." Já jsem se ho ale zas tak moc nelekla... "U ostatních vlků či psů se říká, že je nepřemožitelný. Což že ano, není pravda, každého vlka i psa jde porazit."
     Chápavě jsem přikývla. Koukla jsem na nebe. Slunce bylo vysoko. Hlídka mi překvapivě rychle utekla. Došli jsme do tábora, kde už čekal Shay. "Nirro, jdi podat hlášení alfovi, já tě teď střídám." Přikývla jsem a poslušně odklusala k jeskyni. "Alfo? Smím dovnitř?" Z jeskyně se ozvalo souhlasné zamručení a já vešla. Na velkém kameni pokrytým mechem ležel alfa: "Podej hlášení, Nirro." "Nic neobvyklého jsme nenašli ani necítili, všechno bylo v pořádku." Černý vlk přikývl a já mohla jít.
     Vyšla jsem z jeskyně a za mnou i alfa. Ten došel k Nix: "Nix, je čas lovu. O vlčata se ti dnes ještě postarám." Vlčice přikývla, olízla ouška vlčat o odeběhla k betě a Tesákovi. "Nirro? Teď máš čas sama pro sebe." "Díky, alfo."
     Vyběhla jsem do lesa. Musím to tu prozkoumat. Kdybych se ztratila na vlastním území, byl by to trapas.
     Den uběhl jako voda. Když byl západ Slunce, uslyšela jsem vytí alfy, jak nás svolává. Proto jsem hned běžela do tábora.
     Když jsem přiběhla, byli tam všichni, i omega. Sedli jsme si do kruhu okolo úlovku. Pozorně jsem si ho prohlédla. Byli tam dva vypasení a jeden hubenější zajíc, dvě veverky a jeden holub. Není toho až tak moc, ale pro tak malou smečku by to mohlo stačit.
     Jako první jedl samozdřejmě alfa. Moc si nevybíral a snědl celého tlustého zajíce. Vytřeštěně jsem na něj koukla. Pokud takhle jí všichni, tak se moc nenajím. Pro mé uklidnění si beta vzala jen polovinu z druhého a Tesák ho dojedl. Pak byla na řadě Nix. Ta snědla taky polovinu posledního zajíce a vlčata dojedla zbytek. Nyní jedl Dráp. Bílý vlk si chvíli vybíral a pak se zakousl do holuba a vzal dost masa. Shay ptáka dojedl.
     Teď jsem na řadě já, pomyslela jsem si a koukla na to, co zbylo. Dvě veverky... Přišla jsem k té vypasenější a snědla jí celou, protože pro omegu taky jedna zbyde. Když jsem dojedla, sedla jsem si zpět na místo. "Jen si ještě dej," ozval se pohrdavý hlas od alfy. Omega tiše zakňučela a já se tázavě podívala: "opravdu?" Černý vlk přikývnul. Povzdychla jsem si a šla k poslední veverce. Když to řekl alfa... Snědla jsem ještě tedy část. Zbytek nechám omeze, ať si myslí alfa cokoliv. A ten taky neprotestoval. Omega dojedla zbytek veverky. Moc jsem nechápala, proč jsem měla nechat omeze míň.
     Tak, a teď mne čeká noční hlídka.

Mé vlčí já - QueenKde žijí příběhy. Začni objevovat