1.1 - Helg!

800 26 2
                                    

Fredag 9 Januari
13:45

Trummandes med min penna på bordet, väntar jag otåligt på att skolklockan ska ringa, visandes att vi fått helg. En välbehövlig helg!

"Kom ihåg att läsa klart era klassiker!" Ropar Marie ut och sedan ringer klockans välbekanta läte. "Helg!" Skriker vi och skrattar glatt. Jag tar snabbt mina saker och skyndar mig ut klassrummet.

"Kommer du till mig idag eller imorgon?" Mumlar Bella och öppnar sitt skåp med en liten smäll. "Imorgon, tror jag" Svarar jag och tar snabbt ut mina ytterkläder och väskan. "Okej, synd. Annars hade vi kunnat ha en sleep over!" Skrockar Bella och skattande tittar jag på henne. 

"Aa, men jag tror jag måste vakta Lukas" Yttrar jag med en suck och Bella tittar frågande på mig. "Gustav? Dina föräldrar?" Frågar hon och en suck lämnar mig. "Gustav ska ut och festa som vanligt och mamma och pappa jobbar sent, du vet ju hur det är att ha föräldrar dom jobbar på banken!" Skrattar jag och hon nickar. "Aa, fuck då jobbar väl mina sent också?" Jag rycker på axlarna och tittar på henne igen.

"Kom förbi mig så kan du hjälpa mig att ta hand om Lukas" Yttrar jag och Bella nickar. "Oki" Glatt tar vi armkrok och fortsätter ut ifrån skolan.

Ute vräker snön ner och det är is överallt. Glidandes över isen tar vi oss fram till trottoaren där kommunen som tur saltat. Snabbt get jag Bella en hejdå kram innan jag snabbt går bort mot parkeringen där Gustav som tur står och väntar på mig, med din bil.

"Ska du med?" Frågar han trött och jag nickar snabbt. Vi hoppar in i hans nya Volvo xc70 och en suck lämnar mig, jag gåendes en frågande blick från honom. "Du har an fått en ny bil och jag har inte fått något!" Muttrar jag och ett skratt lämnar honom. "Du kommer ju typ få en V90 när du ska ha bil" Skrattar han och jag suckar. "Om två år ja"

Skrattandes börjar Gustav köra iväg från vårt gymnasie till högstadieskolan några kvarter bort där vi ska hämta Lukas som troligtvis har slutat.

"Ska det bli kul att åka till Stockholm?" Med en suck tittar jag på Gustav som flinandes tittar på mig. "För att shoppa, ja" Skrockar jag och han tittar på mig. "Konserten?" Förtydligar han och jag skrattar. "Jaha, ne inte direkt" Mumlar jag och lutar mig bak i stolen.

I brist på saker att göra tar jag fram min mobil och letar upp en bra bild som jag kan lägga ut på Instagram.

Veronicaaa

Gillad av Bells, Amannddaa och 978 andra

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gillad av Bells, Amannddaa och 978 andra

Veronicaa Då drar vi till STHLM😘 @'bells

Visa alla 356 kommentarer
Bells Yee baby😘
Veronicaa @'bells Hahahah
Marcusandmartinus Svare dm nå!



Kort men hinner inte skriva mer idag:((

Fy faen | M.GWhere stories live. Discover now