5.5 - Jaha!

492 21 8
                                    

Mitt och Gustavs pluggande hade förvånats värt gått väldigt bra och klockan hade hunnit slå sex på kvällen. Både mamma och pappa var tvungna att åka iväg gill jobbet, mamma på en rättegång och pappa behövde åka in på jour eftersom dem flesta doktorerna har ledigt idag.

Eftersom både jag, Gustav och Lukas tycker om att vara själva så har vi inte så mycket emot att dem åker iväg och jobbar eftersom dem lönar sig i slutändan ändå.

"Veronica, vad vill du äta?" Lukas kommer in till mitt rum och håller telefonen i handen. "Pizza, hurså?" Han blickar ner mot telefonen och en nick lämnar mig. "Jaha! En Hawaii!" Lukas nickar och går snabbt ut ur mitt rum.

Min blick faller mot min mobil som prydligt ligger på mitt nattduksbord. Jag kan direkt se den bekanta sms symbolen och vant tar jag upp den i min hand. Snabbt läser jag vem sms:et är ifrån och en suck lämnar mig; Marcus.

Surt lägger jag ner mobilen igen, ignorerandes att svara Marcus. Jag älskar honom fortfarande sjukt mycket men mitt hjärta blev krossat vilket ledde till att min tillit till honom försvann.

"Veronica, pizza!" Snabbt springer jag ner och tar med min pizza kartong till mitt rum och börjar snabbt äta av dem stora pizzan.



Otroligt dåligt men halvsover:(

Fy faen | M.GDonde viven las historias. Descúbrelo ahora