3.3 - Hei å velkommne till årets spellemann 2018!

549 19 4
                                    

Vi klev alla taggat ut ifrån den stora svarta bilen som vi blivit in puttande i. Hand i hand börja vi gå ut på den röda mattan fotandes av en massa människor. Blixtrar syntes lite överallt och ett permanent leende satt på alla fyras läppar, fast mitt kanske var fake.

Vi kom snabbt bort från alla fotografer och in i en korridor där ett mindre antal folk stod, lite tystare var det här inne men även fler inbjudna. Killarna blev direkt framkallade till någon reporter som direkt börja ställa en massa frågor.

Permanenta blickar slänger Marcus på mig med ett gulligt leende. Jag svarar bara med ett leende och återgår sedan att pilla på mitt armband. Innan den här kvällen är slut kommer detta armband gått i tusen bitar.

Vi fortsätter vidare från reporter till reporter, både jag och Bella får ett antal frågor som vi trevligt svarar på. Ända sen vi åt frukost har en konstant molande smärta i min mage, troligen är det bara mensvärk, men jag har aldrig mått såhär dåligt innan.

Vi fortsatte sedan in i salen vi väl ska sitta spända i flera timmar, killarna kan nämligen vinna årets låt och popgrupp. Vi blev visande till vårt bord som även det hade bordsplacering. Jag satt som tur bredvid Marcus vilket kändes tryggt. Bella satt mittemot mig med Martinus bredvid sig och sen satt även Kjell-Erik och Gerd-Anne mellan oss och killarnas maneger på andra sidan.

Arenan var nu fylld med människor och en kvinna kom ut på scenen men en mikrofon i sin hand. "Hei å velkommne til årets spellemann 2018!"

Kortis men vill inte skriva ett skir långt kapitel för det kan bli tråkigt att läsa Hahaha

Fy faen | M.GTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang