Bab3

189 9 0
                                    

Kau kenapa kurang ajar sangat?!bentak Redza sambil memandu.

Weii sial!Aku tengah cakap dengan kau ni!Kau dengar tak?!bentak Redza lagi setelah Puteri mengendahkan bentakannya tadi.Kali ini panasnya makin membara.

Puteri masih berdiam diri.Dia dah muak dengan perangai Redza ni.Panas baran.Nak ikut kepala dia je.Semuanya dia nak menang.

Kau sengaja cari pasal kan,Put?Kau sengaja nak uji kesabaran aku kan,Put?!bentak Redza lagi.

Puteri bisu.Malas nak layan.

Tunggu kau!Sampai rumah nanti habis kau aku kerjakan.bentak Redza.Marahnya membuak-buak.

Sampainya dirumah mereka.

Puteri keluar daripada kereta lalu terus menuju ke pintu rumahnya.

Dia melangkah masuk ke dalam rumahnya dengan perlahan namun tangannya tiba-tiba ditarik Redza.

Pakkk!

Pipi Puteri ditampar kuat.Puteri menahan kesakitan sambil memegang pipinya yang sakit dan kepanasan itu.

Dia merenung Redza.

Haa...aku dah lama tahan dengan kau ni.Daripada pagi tadi kau tahu...bentak Redza sambil melonggarkan tali lehernya.Pintu rumah itu ditutup.

Aku malas nak layan kau la Redza..Aku penat.Aku nak naik atas tido.kata Puteri.Nasib je dia isteri yang baik.Kalau tak,memang dia repeat dengan Si Redza sebab tampar dia.Dia pun dah matang dan muak dengan perangai suaminya itu.

Puteri melangkah ke tangga meninggalkan Redza di depan pintu.

Oii betina!Aku belum settle lagi dengan kau..!bentak Redza.

Puteri tak menoleh.

Redza mengejar Puteri.

Kan aku cakap aku belum settle dengan kau!bentak Redza sambil menarik rambut Puteri dengan kuat.

Puteri menjerit kesakitan.

Dia cuba melepaskan diri namun Redza menarik rambutnya dengan semakin kuat.

Kau sengaja kan cari pasal dengan aku?!Bisik Redza di telinga Puteri.

Puteri menahan sakit.Terasa macam kulit kepalanya boleh tercabut.

Redza....lepaskan aku lahhh...kata Puteri meronta.

Dushh!

Perut Puteri ditumbuk Redza.

Rambut Puteri masih digenggam Redza.

Kau cabar aku kan?!Haa..harini aku nak jadi gila..!tengking Redza.

Puteri menahan senak.Dia memegang perutnya.

Redza ingin menampar Puteri sekali lagi namun tangan Redza itu dipegang Puteri menghalang niat Redza untuk menamparnya.

Ouhh...dah pandai melawan.kata Redza.

Tangan Redza itu ditarik Puteri lalu digigitnya.

Redza menjerit kesakitan.

Genggaman di rambut Puteri terlerai.Puteri terus melarikan diri menaiki anak tangga tersebut.

Redza menahan sakit.

Oii!jerit Redza.

Dia mengejar Puteri.Dia cuba menggapai kaki Puteri yang sedang menaiki tangga itu namun gagal.

Puteri sampai di tingkat atas dahulu.Dia berlari menuju ke arah biliknya.

Puteri,tunggu!jerit Redza.

Puteri terus melarikan diri sambil menahan sakit.Perutnya masih senak.

Bangg!

Pintu biliknya itu ditutupnya.Dia tercungap sedikit kerana berlari.Nasib sempat dia masuk.

Klak!

Pintu itu dikuncinya.

Pakk!Pakk!Pakk!

Bunyi pintu dihentak berulang kali.

Puteri!Bukak pintu ni Puteri!jerit Redza daripada luar.

Puteri?! Jerit Redza.

Setelah beberapa kali dia mencuba,dia mengalah dan selepas itu keadaan di luar bilik Puteri itu tenang.Mesti Redza tu dah give up.Puteri dah masak sangat dengan perangai Redza tu sebab ini bukan kali pertama dia diperlakukan begini.Kalau tak disebabkan Farouk,dia takkan bertahan selama ini.

Puteri menghela nafas lega namun senak di perutnya masih bersisa.Dia melangkah perlahan ke katilnya lalu dia duduk.

Kenapa aku sanggup kena seksa macam ni...bisik hati Puteri lalu mengeluh kecil.

Farouk....bisik Puteri.

Aku perlukan kau,Farouk.

                                
                               ***

Puteri?

Kedengaran satu suara memanggil Puteri.

Knock!Knock!

Pintu biliknya itu diketuk.

Puteri membuka matanya dengan perlahan.Matanya itu dikecilkan apabila sinaran matahari menyilaukan pandangannya itu.

Dia tertidur.Dia meraup wajahnya.Dia sendiri tak menyangka yang dia boleh tertidur.Mungkin sebab dia terlalu penat semalam.Penat menangis.

Knock!Knock!

Puteri?panggil suara seorang wanita daripada luar bilik.

Puteri bangun lalu menuju ke pintu.

Dia tahu itu mesti Zizie.

Pintu dibuka.

Eh..Puteri..kau okay tak ni?soal Zizie risau.

Redza ada kat bawah?soal Puteri tak menjawab soalan Zizie.

Takde...dia baru je keluar.jawab Zizie.

Good.Masuklah.suruh Puteri lalu menuju ke katilnya semula.Dia menghempas punggungnya di katil yang empuk itu.

Kau kena tumbuk kat mata ke?soal Zizie.

Mana ada..jawab Puteri.

Dah tu bengkak kenapa?soal Zizie lagi.

Ouhh..sembab.jawab Puteri ringkas.

Haihh..kau ni,Put.Sampai bila kau nak macam ni,Put.kata Zizie simpati.Ini bukan kali pertama dia pergi ke rumah Puteri melawatnya.Setiap kali Puteri tak datang ke sekolah mesti disebabkan hal ni.

Entah la,Zie...Aku sendiri tak tahu.Aku cuma ikut cakap Farouk..ujar Puteri perlahan.

Tapi Put..Farouk dah takde kan..kalau dia tahu yang kau macam ni....tak sempat Zizie menghabiskan ayatnya,Puteri menjeling tajam.

Zizie agak tersentak dengan jelingan itu.

Oppss..sorry beb.Kata Zizie.Dia terlepas cakap.

Puteri akan jadi sangat sensitif apabila mendengar orang kata Farouk dah takde.Walaupun ia kenyataan namun luka di hatinya masih berdarah dek peristiwa itu.

Jom ikut aku keluar...!ajak Zizie.

PenggantiWhere stories live. Discover now