Bab27

109 4 0
                                    

So sebenarnya awak ni crush dia?soal Puteri.

Fit mengangguk perlahan.Bibirnya mengukir senyuman kecil.

Tapi Fit,boleh saya tanya satu soalan?tapi saya takut awak marah..ujar Puteri perlahan.

Apa dia?soal Fit.Senyumnya masih bersisa.

Macam mana Umairah boleh meninggal?soal Puteri yang nadanya pada mulanya tinggi lalu menurun mengikut senyuman yang sudah lenyap di bibir Fitri itu.

Dia tahu itu soalan sensitif.Sangat sensitif.

Em.sorry..Fit..kalau awak taknak cerita take your time..next time kita...

Redza..ujar Fitri memotong percakapan Puteri itu.

Redza?Kenapa dengan Redza.
soal Puteri hairan.

                               ***

Gua dengar lu banyak gembira sekarang dengan pakwe lu ni...kata Redza bongkak sambil memerhati Fitri atas bawah.Tak puas hati.

Kalau aku bahagia sekalipun,aku tak ganggu hidup kau kan?kata Umairah.Mata Redza dia tenung dengan tajam.

Redza tersenyum.Rokok dimulutnya disedut kemudian asapnya dihembus ke wajah Fitri.

Fitri mengibas asap supaya jauh dari hidungnya.-Bangsa Membenci Rokok.

Redza tergelak kecil.

Kau tahu tak yang makwe kau ni kerja dengan aku?soal Redza.

Fitri dah tahu semua tu.Sejak dia dating dengan Umairah,dia dah tahu segalanya.Itulah istimewa si Umairah ni.Berterus terang dan Fitri menerima seadanya.

Kalau dia kerja dengan Perdana Menteri sekalipun,dia tetap aku punya.kata Fitri.Mengumpul keyakinan daripada dalam dirinya.

Redza menepuk tangannya sambil ketawa kecil.

Wow...fantastic!Lelaki yang budiman.

Belum sempat Fitri mengelak perutnya ditumbuk padu Redza.

Dushh!

Kalini perut Redza pula ditumbuk Umairah.

Konco-konco Redza mula mengepung Umairah dan Fitri.

Fitri panik.Mananya tak panik,dia dahlah nerd.Mana lah pandai nak bertumbuk.Mungkin ini kesan buruk jika couple dengan gangster.

Seperti yang dijangka,Fitri dibelasah teruk.Terasa macam perut dia bertukar kedudukan usus dengan buah pinggang.

Umairah?

Of course dia dapat bedal semua lelaki tu.Redza pun duk terkulai dengan kepala yang berdarah.

Rambut Redza itu ditarik keras Umairah.

Aku mintak satu je boss,jangan kacau aku lagi!jerit Umairah.

Kepala Redza itu dihentak pada bumper kereta hingga hampir pecah.

Fitri mengeluh.Tak sia-sia dia dapat makwe macam ni.

Tiba-tiba kedengaran siren kereta polis.Bunyi itu semakin hampir.

Konco-konco Redza mula bertempiaran lagi dengan terhincut-hincut.

Beberapa kereta polis mengepung mereka.

Angkat tangan!jerit seorang pegawai polis.Pistol diacu kearah mereka.

Jangan bergerak!jerit pegawai itu lagi.

Redza cuba bangun daripada kecelakaan itu.Mukanya berdarah.

Jangan bergerak! Kali ini lebih banyak pistol diacu ke arah Redza.Berwaspada sebelum dia melakukan sesuatu.

Umairah memandang Fitri.Dia kelihatan tenang.

Poww!!

Picu ditarik Redza secara mengejut namun peluru itu tidak tepat ke arah Fitri namun tembus di dada belah kiri Umairah.

Fitri tersentak.

Umairah sempat menghalang perjalanan peluru itu sebaik sahaja menyedari muncung pistol  menghala ke arah Fitri.

Ira! Jerit Fitri.

Dia berlari ke arah Umairah.

Bunyi tembakan bertalu-bertalu dilepaskan oleh pihak polis kepada Redza yang melarikan diri melalui lorong di belakang bangunan itu.

Umairah di pangkuan Fitri.

Ira...awak kena bertahan..kata Fitri sayu.Rambut yang menutupi wajah Umairah itu dibawa ke telinga.

Wajah Umairah pucat.Pipinya jugak kesejukan namun dia masih tersenyum.

Ira...jangan buat I macam ni please..rayu Fitri dalam tangisannya.

Umairah terus tersenyum.

Thank you Fit...kata Umairah tersangkut sangkut.Air matanya mengalir perlahan di pipi bercampur dengan darah.

Tangan Umairah itu digenggam erat Fitri.

Thank you for eve...ry...th..thing...

Kata-kata akhir Umairah sebelum menghembuskan nafas terakhirnya di pangkuan Fitri.Genggaman tangan Umairah itu terlerai.

Ira!!!

                               ***

Im sorry,Fit..saya sepatutnya tak tanya soalan ni.kata Puteri rasa bersalah.Bodohnya dirinya sebab tanya soalan ini.

Its okay..kata Fitri sambil tersenyum.Air mata cuba ditahannya daripada mengalir.

Im sorry..ucap Puteri lalu memaut erat tubuh Fitri itu.Dia tahu salahnya buat Fitri bersedih malam ini.

Fitri mengesat air matanya dengan tangan.

Dia tak mahu menangis.

Umairah pasti tak suka kalau tahu dia menangis.

Wajah Fitri itu disentuh lembut Puteri yang sedang memujuk lelaki berjiwa lembut itu.

Look at me..Fit.kata Puteri sambil merenung Fitri dalam-dalam.Mata lelaki dihadapannya itu benar-benar menunjukkan dia sedih.

Sorry ok..saya takde niat nak buat awak macam ni..kata Puteri sambil mengelap air mata yang mengalir di pipi Fitri itu.

Fitri menarik nafasnya dalam-dalam.Cuba menenangkan dirinya sendiri.

Ok..im okay right now.

Lega Puteri mendengarnya.

Tiba-tiba,kelibat Azrul menjerit daripada jauh.

Fitri!!!

Dalam waktu yang sama,Puteri dan Fitri menoleh.

Kita kena gerak!

PenggantiWhere stories live. Discover now