Redza...dah la tuuu!jerit Puteri.
Jangan pukul lagi!!jerit Puteri lagi.
Puteri cuba menghalang Redza daripada terus memukul Farouk...
Eh Redza..dah la tu!suruh Puteri.
Redza merenungnya tajam lalu dia hilang daripada pandangan.
Fokusnya kini tertumpu pada Farouk yang berlumuran darah...
Air mata Puteri tumpah.
Farouk...panggil Puteri perlahan diikuti teriakannya.
Farouk....bangunlahh..suruh Puteri sambil menangis.
Shhh....Its okay..jangan menangis lagi...pujuk Fitri.
Air mata Puteri yang berlinangan itu diusap perlahan.
Secara spontan tubuhnya dipeluk Puteri.Dia menangis dalam dakapan lelaki yang baru dikenalinya itu.
Kehangatan tubuh Fitri itu sama seperti kehangatan tubuh Farouk.Oleh sebab itu dia begitu selesa.
Haihh..minah ni...daripada semalam duk ngigau dengan budak Farouk ni...bisik hati Fitri.
Puteri kembali tenang dalam dakapannya.Rambut Puteri itu dibelai perlahan.Terasa hangat tubuh Puteri itu.
Ringg!
Bunyi telefon bimbit Puteri berdering.
Puteri yang sedang tidur itu seakan tersedar namun dibelai lembut Fitri menenangkannya.
Shh....tidur..kata Fitri lembut.
Poket sweater Puteri itu diseluk Fitri perlahan.
Zizie?soal Fitri setelah melihat nama yang tertera di skrin phone itu.
Hello?ucap Fitri.
Ehhh,Put!Kau kat mana ni?Kenapa aku call banyak kali kau tak jawab?...kau tahu tak aku risau?.kau kat mana ni,Put?!kata Zizie cemas.
Telefon bimbit itu dijauhkan sedikit daripada telinga Fitri dek terkejut dengan soalan yang bertalu-talu itu.
Maaf...Puteri tidur.kata Fitri setelah Zizie sudah berhenti bertanya.
Aik...?!Siapa ni?!soal Zizie terkejut apabila mendengar suara lelaki yang menjawab soalannya itu.
Saya Fitri.jelas Fitri.
Fitri?Fitri mana pulakk ni...mana Puteri?soal Zizie cemas.
Puteri tidur..jelas Fitri lagi?
Tidur dengan kau?!!soal Zizie separa menjerit.
Ehh...takk...dia tertidur dekat sebelah
saya je...jelas Fitri tak mahu Zizie salah faham.Macam mana dia bolehhh tidur sebelah kau pulak ni?soal Zizie dengan nada yang agak tinggi.
Haa...macam mana ye saya nak cakap..kata Fitri sedang memikirkan jawapannya yang tepat.
Kau kat mana ni?!soal Zizie.
***
Zie....Puteri kat mana?soal Redza seakan merayu.
Aku tak tahu lah,Redza....ujar Zizie yang sedang melangkah ke keretanya itu.Entah macam mana Redza ni boleh ada depan rumah dia.
Please...rayu Redza.
Aku tak tahu...Jangan desak aku boleh?!kata Zizie rimas didesak begitu.
Pintu kereta Myvi itu dibuka perlahan Zizie.
Belum sempat dia nak masuk ke dalam keretanya itu tangannya ditarik Redza.
YOU ARE READING
Pengganti
أدب المراهقين"Kau bukan Farouk,Fit" "Aku tak sempurna Puteri,Aku bukan Farouk tapi aku yakin aku boleh bahagiakan kau"jelas Fitri. Adakah dia pengganti Farouk? Sebuah kisah sambungan daripada KERANA yang kelihatan memerlukan ending yang lebih formal.