Bab14

117 8 0
                                    

Pautan Fitri itu dilepaskan Puteri.Dia takut kalau-kalau Redza ternampak dan salah faham.Bukan boleh percaya sangat si Redza tu.

Kau tunggu siapa ni?soal Fitri.

Suami akulah.balas Puteri perlahan.Dia mencari kelibat kereta Redza kalau-kalau dah sampai di luar kawasan sekolah itu.

Ouhh...kalau macam tu..better aku bla...kata Fitri lalu ingin melangkah pergi.

Puteri tersentak.Ni mesti Redza dah sound dia jangan dekatkan diri lagi.
Puteri sempat menggapai tangan Fitri itu.

Fitri menoleh lalu merenung wajah Puteri itu.

Pen yang berada di dalam koceknya diseluk Puteri lalu dia menulis sesuatu di tapak tangan Fitri itu.

Fitri hairan.

Ni nombor aku..nanti call aku,ada masa nanti kita lepak..terang Puteri.

Fitri melihat nombor yg ditulis di tapak tangannya itu.

Melihatkan Fitri yang tak menjawab,Puteri ingin beredar daripada situ.

Call tau...kata Puteri sebelum dia melintas jalan ke seberang.

Fitri hanya melihat kelibat Puteri itu melintas hingga ke seberang.

                              ***

Apa kau tunggu lagi....call je lah.Dia dah bagi lampu hijau tuu...kata Azrul.

Banyaklah kau lampu hijau,dia bini orang la,Rul..kau gila ke apa..balas Fitri yang sedang melihat kapal yang sedang berlayar nun jauh di lautan.

Lampu hijau untuk berkawan je..bukannya ajak kahwin pun..kata Azrul lagi.

Taknak aku...Aku taknak nanti orang salah anggap.Aku jugak yang sakit nanti.jelas Fitri lalu dia menyandarkan tubuhnya di kerusi itu.Matanya dipejam.

Kalau dah jodoh,nak buat macam mana Fit?kata Azrul lagi.Entah kenapa dia nak sangat Fitri berkawan dengan Puteri itu.

Mata Fit terbuka.Dia merenung Azrul dengan jelingan tajam.

Azrul terdiam.

Dia dah ada jodoh dia..Tak baik kacau rumahtangga orang..kata Fitri perlahan.Dia kembali memejamkan matanya.Dia tak mahu lagi memanjangkan halnya dengan Puteri.Biarlah ia menjadi noktah di situ.

                                ***

Sayang...I esok outstation lagi tau..kata Redza yang baru muncul di ruang tamu lalu duduk bersebelahan dengan Puteri yang sedang menonton televisyen itu.

Hmm..ok.kata Puteri perlahan.

Kenapa you ni sayang?Macam taknak layan i je...kata Redza sedikit manja.

Takde apalah..suka hati youlah nak kemana...I takde hak nak halang...balas Puteri perlahan.Matanya terus menonton drama di televisyen itu.

Redza tersenyum.Senang hatinya apabila isterinya dapat memahami jadual kerjanya yang sangat sibuk.

No redza...Stop it.kata Puteri menghalang tindakan Redza yang mahu menciumnya.

Kenapa sayang?I rindu you tau...kata Redza lalu cuba memeluk Puteri pula.

No,Redza.Im not ready.Stop it.jelas Puteri menghalang Redza.

Cubaan untuk memeluk itu terhenti.Redza terdiam.Dia terus bersandar di sofa itu.Agak kecewa apabila cubaannya gagal.

Bila Puteri nak ready...?Lama tau abang tunggu.kata Redza sedikit tak puas hati.

Entah.Yang pastinya bukan sekarang.balas Puteri selamba.Televisyen lebih menarik perhatiannya.

PenggantiWhere stories live. Discover now