4✨

5.5K 186 19
                                    

A/n t eerste waar ik aan dacht bij de titel was Four aka Tobias van Divergent XD. Maar wahjooo gister had ik al 50 reads en nu al meer dan 100 echt super duper puper bedankt💞💞

Pov Nouka

Hij draait zich om en ik glimlach. 'Wat wil je als eerst zien?' Vraagt hij lief. Ik haal mijn schouders op 'gewoon wat het dichtste bij is en dan lopen we een rondje of zo'

Hij knikt en we lopen naar beneden, onderweg verstrengelt hij zijn vingers met de mijne, vragend kijkt hij mij aan en ik knik.

Damian laat mij alles zien, van het roedelhuis tot de omegawijk. Het is niet echt een wijk, het zijn drie of vier straten en daar houd het ook bij op.

Ineens schiet Damian overeind. We zaten net samen op de stoeprand wat te kletsen. 'Shit Rogue's bij de grens' mompelt hij. 'Wacht wat? Hoe weet je dat?' Vraag ik een beetje gespannen, ik mocht dan zelf wel een Rogue zijn geweest maar ik was altijd bang voor andere. 'Mijn beta, Derek brengt je wel terug naar het roedelhuis maak je maar geen zorgen' hij knuffelt mij en als er een andere jongen aan komt rennen gaat Damian er vandoor.

'Ben jij Derek?' Vraag ik argwanend. Hij knikt 'kom dan breng ik je naar de slaapkamer van de Alfa' zegt hij.

Ik knik maar gewoon en hij begeleid mij terug naar het roedelhuis, waar Damian ook blijkt te wonen.

Derek duwt mij nog net niet de slaapkamer in, geïrriteerd kijk ik hem aan en hij trekt de deur. Volgens mij zet hij hem zelfs op slot, ik duw de deurklink naar beneden en ja hoor hij zit op slot. Zuchtend laat ik mij neervallen op het bed. In mijn rug prikt iets en ik ga zitten, er ligt niks op het matras en daarom duw ik het van het bed. Er ligt een groot dik boek onder, ik leg het op de grond en duw het matras terug.

Met een plof beland ik weer op het bed, wat is dit voor een boek? Op de voorkant staat niks, ik glijd met mijn hand over de kaft. Hij voelt oud aan daarom sla ik het boek voorzichtig open. Aan de rechterkant is er in alle bladzijdes een rechthoek uitgesneden zodat je een soort van geheim vakje hebt. In het "geheime vakje" ligt een dolk.

'Niet zomaar een dolk, hij is van zilver' zegt Lils een beetje gespannen. Wat moet Damian met een zilveren dolk? 'Hoe moet ik dat weten?' Zegt Lils sarcastisch. 'Jij bent de slimme wolf hier, remember.'

Chagrijnig blokkeert Lils mij, ik had op dit moment toch niet veel aan haar. Ik kijk naar de tekst aan de linkerkant. Ik probeer het te lezen maar het staat er in een rare taal. Misschien is het van de druïden.

Ik staar nog eens naar de tekst en ik wil het bijna mompelen, maar dat doe ik maar niet straks is het zo'n gekke spreuk. De deur vliegt met een klap uit zijn scharnieren en ik schrik op. In de deur opening staat een man, maar het is Damian niet.

His little mate 1&2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu