عندما يتملك الحقد من قلب احدهم ....فتثور نيران الجشع فيصبح الكره وعدّ بالانتقام ..... فما ابغض تلك القلوب المريضه التى تحول بين البشر من اجل منفعتهم....
ها هو الان قد علم بتحديد مَوُعد خطبه كلاً من جاسر و حياه فى نفس يوم خطبه مريم ومصطفى ..... ظل يتحرك فى بيته وهو ممسك بيده كاساً من النبيذ ذهباً واياباً وتحدث ...... يعنى ايه يتجوزها وكل اللى انا بخططله ده ايه!!! هيضيع على الفاضى ....لا انا لازم افكر فى حاجه تانى ...لازم ابوظ الجوازه دى قبل ماتتم .... ما هو مش بعد التعب ده كله تيجى انت يابن الالفى وتبواظلى خططى دى كلها .... انا لازم اقتلهم كلهم واحد واحد ...وقام بخبط ذلك الكاس الذى بيده فى الحائط ..وامسك بهاتفة فهو يريد الان ان يشبع رغابته الشهوانيه ولا يوجد احد سواها .. هى فقط من ترضيه ...هى ملاذه الذى يلجا اليه كى يفجر رغابته المكبوته ....
وجدت صباح شاشه هاتفها تضيئ برقم ذلك البغيض ...فلم تجيب ....فرن مره أخرى وأخرى الى ان امسكت بهاتفها واجابت ....
عايز ايه ياحسان ......
مش برن عليكى مش بتردى ليه ..
صباح بكذب: مسمعتش الموبيل
طيب ربع ساعه وتكونى عندى ومتتاخريش
لا مش جايه ياحسان
حسان باستهجان:ليه ان شاء الله
من غير ليه
حسان بسخريه :اااه هى القطه كبرت وبقى ليها انياب شكل لسانك محتاج القص وان هعرف ازى اقصه لما تجيلى قدمك عشر دقايق وتكونى عندى
مقولتلك مش جايه يا اخى انت مبتغهمش انسى وطلعنى من القزاره دى بقى
حسان بضحكه مقزازه وقام بفتح عينه على وساعها : شكلك محتاجه تتربى من اول وجديد ... عشر دقايق ولومجاتيش صورك الى معايا هتكون مع المحروس جوزاك ويعرف حقيقه الست الشريفة اللى عايش معاها ... ومش بعيد تكون عند اهلك فى البلد برضو والحج والحجه يعرفو مكانك ويشرفونا ...
انت ايه يااخى شيطان متحرفش ترحم حد ..ثم اغلقت الهاتف بواجهها ..وظلت تنتحب بمكانها ... وقامت من مكانها ارتدت ملابسها كى تذهب الى مستنقع القزاره التى عرفته به ....
بعد ان فصلت معه الخط قام برمى الهاتف على الكنبه التى امامها
....كلكم عباره عن دميه فى ايدى انا اللى احركه وقت منا حابب وان اللى احدد مصير كل واحد فيكو محدش غيرى .... انا بس الملك والمتحكم الوحيد... واطلق ضحكاته الشيطانيه...
*****************************
صعدت الى غرفتها بعد رحيل الضيوف .....ظلت تجوب غرفتها ذهباً واياباً وتكاد تنفجر من الغيظ على ما فعله بها ....
حياه: بقى انا يعمل معايا كده ... بقى يدبسنى وكانى ماليش رائى .... اااه يا نارى يامين ينولنى زماره رقبتك اطلعه ازمر بيها .. اااه والله لوريك يابن طنط منيره
أنت تقرأ
شيطان امتلك قلبى
Romanceعندما يصبح الانتقام هو السبيل الوحيد لديك ولا تدرك اين تكون الحقيقه ويتجسد الظلم داخلك من اجل الانتقام ويصبح من تنتقم منه هو انت وتصبح القاضى و الجلاد من اجل الثار ويكون من يخدعك اقرب الناس لديك من اجل الانتقام لنفسه وتحيا داخل متاهه لاتعلم ستخرج م...