POV: Luke
Onhoorbaar sluipen we naar het huis toe waar het licht allang uit is gegaan. Louis' kamer heeft uitzicht op de achtertuin dus we moeten achterom. Als we in de achtertuin staan zie ik hoe zijn raam op een kiertje staat. Dat is nogal logisch met dit zomerse weer maar op dit moment is het het domste wat je kunt doen. Zayn grijnst lichtjes. 'Die kluns slaapt met zijn raam open. Het is bijna alsof hij ons uitnodigt om naar binnen te komen'. Ik kijk Ashton hulpeloos aan terwijl Zayn een ladder pakt die tegen het schuurtje aanstaat. 'Ashton wat moeten we doen? Als Zayn eenmaal die demo heeft zijn we verloren. Morgen is het eindbal al en de dag daarna het basketbal toernooi'. Ashton kijkt mij even hulpeloos aan. 'Ik weet het niet Luke. Als we Zayn niet helpen verlies jij je vriendje en ik mijn studiebeurs. In ieder geval ben ik dan helemaal kansloos. Dus.. we kunnen niets doen om dit tegen te houden'. Ik draai mijn hoofd door een zacht tik geluid. Een geluid dat je overdag niet zou horen maar s'nachts lijkt alles luider wat je doet. Dat tik geluid was Zayn die de ladder tegen het huis heeft gezet. Hij wenkt ons met een gebaar en Ashton en ik gehoorzamen zonder elkaar aan te kijken. Ashton heeft gelijk. We komen hier niet onderuit. 'Ash jij blijft beneden om te kijken of er iemand komt. Als dat zo is tik je met de ladder tegen het huis aan. Luke en ik gaan die demo pikken' fluistert Zayn. Ashton knikt en blijft beneden staan met zijn zaklamp in de aanslag. Mijn vriendje klimt als eerste naar boven waarna ik volg. Mijn ogen worden in donker onthult. De maan is het enige beetje licht wat in de kamer te zien is. Het huis is zo stil dat je een speld kunt horen vallen. Ik kan zelfs bijna de ademhaling van Louis horen die in complete rust in zijn bed ligt. Zijn ogen zijn gesloten en zijn bruine haar zit een beetje door de war. Mijn ogen glijden verder en ik zie dat er op zijn nachtkastje een foto van hem en Harry staat. Ze staan samen op het strand. Een typische foto die ik ook met Zayn heb. Door deze actie zal hij straks met verdriet naar die foto kijken. Iets waarvan ik zelfs een brok in mijn keel krijg. Ik wordt uit mijn gedachten gehaald door Zayn die zachtjes 'Yes' fluistert. Hij staat bij Louis' bureau en heeft de demo tussen zijn vingers geklemd. 'Ik heb hem' snel weg nu' zegt hij bijna onhoorbaar. Ik houd hem even tegen wat Zayn even verbaasd doet kijken. 'Zayn ik..'. 'Luke niet zeuren nou! We doen deze actie klaar! Jij wilt toch ook wraak op die twee of niet?'. 'Nee eigenlijk niet nee! Dat heb ik al eens geprobeerd en je lost er niets mee op!' sis ik kwaad. Louis kreunt even in zijn slaap en onze ogen schieten naar zijn bed. Hij draait zich om en slaapt rustig verder. Ik zucht van verlichting en voel mijn hartslag in mijn keel. Zayn kijkt mij ernstig aan met zijn donkere ogen waarvan ik de laatste tijd niet meer weet wie erachter zit. 'Niet nu oké? We hebben het er later wel over maar nu moeten we weg hier!' fluistert Zayn. Voor ik nog wat kan zeggen klimt Zayn al het raam uit naar beneden waar Ashton op ons staat te wachten. Ik klim hem achterna en zet de ladder weer weg. Ashton komt natuurlijk meteen mijn kant opgelopen. 'En?' vraagt hij. 'Zayn heeft de demo gevonden'. Ashton slaat zuchtend zijn ogen neer. 'We moeten het Louis zeggen morgen' zegt hij. Ik schud wilt mijn hoofd. 'Nee dat kan niet sukkel! Dan weet Zayn zeker dat wij dat waren! Nee we moeten niets zeggen'. 'Wil je dan liever dat hun relatie kapot gaat?' vraagt Ashon ongelovig. Ik buig me dieper naar hem toe. 'Nee maar mijn relatie loopt anders ook gevaar!' sis ik. Zayn die al bij de achterdeur staat wenkt ons. 'Je vriendje roept' zegt Ashton. Ik rol even met mijn ogen. 'Je houd je kop tegen iemand over dit hé' zeg ik nog. 'Ja rustig maar. Ik ben niet degene die dit moet zeggen eigenlijk. Dat moet jij doen'. Hij loopt na die zin alvast naar Zayn toe. Ik zucht diep en werp mijn hoofd op de hemel. Als ik niets zeg gaat de relatie van Louis en Harry kapot maar als ik wel wat zeg...gaat mijn relatie kapot.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------LoveYouu Xxx
JE LEEST
Secret Love Kiss|L.S
FanfictionEr zijn verschillende mensen te vinden op High School. De meeste zoeken hun eigen soort op. Harry Styles is erg populair en ook nog eens homo. Hij is alweer bijna een jaar samen met Zayn waarmee hij ook in het basketbalteam zit. Hoewel het de laatst...