Het is een wonder

1.2K 79 17
                                    

POV: Luke
Zayn staart me verwildert aan met zijn donkere ogen. De ogen die in mijn dromen al tig keer de mijne waren geweest. Maar wat in het echte leven niet zo had mogen zijn. 'Wat moet je vertellen dan?' is zijn vraag. 'Dat zeg ik liever niet hier buiten'. Zayn knikt even kort en laat me binnen. Zodra we op zijn kamer zijn nemen we plaats op zijn bed en kijkt hij me verwachtingsvol aan. 'Luke is er iets? Je bent zo bleek en je trilt'. Ik haal mijn schouders op. 'Ik weet niet of je het zal geloven als ik het je zeg'. Zayn legt zijn hand even kort op mijn been. 'Waarom zou ik dat niet doen?'. Mijn ogen vergroten zich op korte duur en de plek op mijn been gloeit nog steeds. Ik haal even diep adem en kijk voor het eerst sinds tijden Zayn recht aan. Op een manier die ik nog niet eerder heb toegepast. Hij lijkt er zelfs even van te schrikken. 'Die verdwijning van Louis.. die heb ik veroorzaakt'. Zayn lacht even en schud zijn hoofd. 'Jaja Luke goeie grap'. 'Zayn ik meen het'. Hij kijkt weer op en zodra hij mijn blik opnieuw ziet verdwijnt zijn grijns. 'Je.. bent dus serieus?'. Ik knik. 'Op een dag dat hij uit school kwam heb ik hem bewusteloos gemaakt en meegenomen'. 'Maar waar heb je hem dan al die tijd gelaten?' vraagt Zayn. 'In de kelder van mijn huis. Niemand heeft iets gemerkt'. Zayn kijkt verbaasd. 'Ik heb nooit geweten dat hij die lef had.. waarom heb je niks tegen me gezegd?'. 'Omdat.. omdat ik bang was.. Ik was bang om door iemand betrapt te worden. Wie dan ook'. Zayn haalt even een hand door mijn haar met als gevolg dat ik het gevoel heb alsof mijn hoofd in brand staat. Zayn kijkt even bedenkelijk naar de vloer. 'Waarom deed je het? Ik dacht dat jij geen hekel aan dat joch had' zegt hij. 'Eigenlijk.. deed ik het meer voor jou'. Zayn kijkt me verontrustend aan. 'Voor mij?'. Ik slik even. Zodra ik in zijn ogen kijk.. zodra ik zijn lichaamshouding aanschouw weet ik al meteen dat hij niet van me houd. Alles straalt het uit. 'Gewoon zodat jij weer bij Harry kon zijn' lieg ik. Dat is wat hij wilt horen. Dat is niet de werkelijke reden. Het was enkel bestemd om ervoor te zorgen dat Zayn me leuk zou vinden. Maar zoals ik al verwacht had is hij blind. Hij wilt de waarheid niet zien en daarom verschijnt er enkel een vage herinnering voor zijn netvlies. Hij slaat een arm om me heen. 'Dan heb je wel veel voor me over maar.. ik hoef Harry niet terug.. niet meer althans'. 'Echt niet?'. Ik probeer niet verbaasd te klinken maar de toon in mijn stem verraad me. Zayn grinnikt even. 'Nee ik had mijn hoop nog op niemand gevestigd'. Die zin geeft me weer een onzichtbare messteek. Als een dolk die langzaam mijn hart doorboord. 'Maar ik geloof je alleen niet.. ik geloof gewoon niet dat je dit allemaal gedaan hebt.. dat je alles geriskeerd hebt.. alleen maar om Harry en mij weer bij elkaar te brengen' zegt hij. Nee hè.. hij heeft me door. 'Ik zou geen andere reden kunnen bedenken' fluister ik. Zayn neemt mijn hoofd in zijn handen en dwingt me om hem aan te kijken. 'Ik wel'. 'En die is?'. Hij kijkt me nog even aan maar al gauw buigt hij zich naar voren en kust me. En hoe. Alles tintelt en het vage vuur van liefde in mij word eindelijk aangewakkerd. De messteken van de dolk worden met een enkele blik geheeld. Het voelt beter dan in woorden te beschrijven valt. Zodra we weer van elkaar loskomen staar ik Zayn ongelovig aan. Ik kan niet geloven dat hij dit zojuist gedaan heeft. 'Luke ik weet dat je van mij houd. Ik had mijn twijfels maar door die kus van net weet ik het zeker. Ik ben verliefd op je'. Dit zijn enkel woorden die hij in mijn dromen gezegd heeft. Woorden waarvan ik niet dacht dat ze ooit uit zijn mond zouden komen. 'Meen je dat?'. Mijn stem is helemaal schor en hoog. Ik kan het gewoon niet helpen. Zayn streelt mijn wang en woelt door mijn haren. 'Wil jij de mijne zijn?'. Dat is het moment dat de eerste tranen over mijn wangen stromen. Ik knik hevig en sla mijn armen om hem heen. Dit moment is perfect. Ik weet dat er een engel mijn wens heeft vervult. Als er een God bestaat heeft hij een wonder verricht. Mijn wonder.
--------------------------------------------------
Terwijl ik dit schreef kreeg ik te horen dat Liam op 22 maart 2017 vader is geworden van een prachtige jongen! Ik ben erg trots op hem en weet zeker dat hij en Cheryl goede ouders zullen zijn!

LoveYouu❤❤❤

Secret Love Kiss|L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu