De waarheid komt aan het licht

779 50 6
                                    

POV: Louis
Ik staar Luke aan als een vreemde terwijl ik mijn tranen met de mouw van mijn colbert afveeg. 'Wat doe jij nou hier?' Vraag ik nog steeds met een stem die niet van mij is. 'Dat kan ik ook aan jou vragen. Moet jij niet op de dansvloer in de kantine zijn?'. Ik trek door en loop naar de spiegels tegenover de wc hokjes. Ik hef mijn hoofd op en schrik van de jongen die mij aanstaart. Zijn ogen zijn hol en leeg. Zijn huid is krijtwit en zijn bruine haar zit wild door elkaar.

Ik sla mijn ogen neer. 'Nee ik moet daar niet zijn' kom ik terug op Luke zijn vraag. 'De jongen die zich mijn vriendje noemt heeft me al die tijd bedrogen. Hij speelde alsof hij verliefd op mij was zodat hij mijn demo kon stelen. De demo waarmee hij en Zayn zojuist beweren het geschreven te hebben'. Ik bal mijn handen tot vuisten en verslik me bijna in het laatste woord omdat ik grote moeite moet doen om mijn tranen tegen te houden.

Luke komt naast me voor de spiegel staan en legt zijn hand op mijn schouder. Zijn blik staat bezorgd. Heel anders dan altijd. Het blijft gek om te bedenken dat deze jongen eerst nog vol van haat zat door hunkerende liefde. Nu lijkt dat allemaal te zijn vervaagt. Hij staat naast me. En troost me met oogcontact.

'Het leek allemaal zo echt' zucht ik terwijl ik een verdwaalde traan van mijn gezicht veeg. 'Het was ook echt' fluistert Luke. Ik draai me verbaast naar hem toe. 'Hoe bedoel je?'.

Luke heft zijn hoofd op en voor het eerst zie ik tranen in zijn ogen. Geen tranen van woede. Maar echte tranen. Oprechte tranen. Dat verraad hem in een oogwenk. Hij weet iets wat ik niet weet.

'Harry heeft niks met dat tafereel van  net te maken' begint Luke zijn verhaal. 'Zayn, ik en Ashton hebben die demo enkele dagen geleden gestolen toen jij lag te slapen. Zayn wilde hem vanavond draaien en doen alsof hij en Harry het hadden geschreven enkel om jou en Harry uit elkaar te drijven. Hij wilde dat jullie zouden boeten'.

'Maar waarom dan?' Fluister ik onwerkelijk. Luke haalt zijn schouders op. 'Zayn en ik zijn enkel verliefd maar wat jij en Harry hebben is echt. Jullie horen bij elkaar en dat weet Zayn. Hij kan jullie liefde voor elkaar gewoonweg niet uitstaan. Alleen omdat hij jaloers is dat hij het niet bezit'.

Ik voel me ineens 10 kilo lichter na Luke's woorden. 'Dus.. Harry wist helemaal niet wat er vanavond ging gebeuren?' Vraag ik nog voor de zekerheid. Luke schud zijn hoofd. 'Net zo min als jij'.

Ik houd me vast aan 1 van de wastafels om niet flauw te vallen. Het duizelt al voor mijn ogen maar mijn gehoor blijft even sterk als altijd. 'Louis gaat het wel?' Vraagt Luke bezorgd. Ik adem een paar keer diep in totdat mijn zicht weet langzaam sterker wordt. 'Ja Luke.. het gaat beter dan ooit'.

'Nu weet je het. Sorry dat ik je dit niet eerder verteld heb hoewel dat wel had gemoeten'. Ik kijk hem dankbaar aan. 'Ik ben blij dat je het verteld hebt'. 'En er is nog iets wat je moet weten' klinkt opeens een stem vaag in de verte.

Ashton komt met een blik zo hard als steen de WC's binnenlopen. 'Je moet ook weten dat Liam onschuldig is aan de brand in de gymzaal waardoor hij van school getrapt is'. Ik draai even met mijn ogen. 'Ja dat wist ik al maar daar is geen bewijs voor'. 'Ja dus wel'.

Ashton haalt een cd uit zijn zak. 'Ik was er bij die nacht. Zayn en een aantal vrienden van hem van andere scholen hadden Liam meegelokt naar de gymzaal. Ze hebben hem dronken gevoerd totdat hij knock-out was. Daarna heeft Zayn perongeluk zijn sigaret op de grond laten vallen. De sigaret viel zo in de alcohol wat brand veroorzaakte. In paniek zijn we weggerend en we hebben Liam achtergelaten. Aangezien hij de enige is die ze daar aantroffen toen de brand snel geblust was hielden ze hem verantwoordelijk. Ik heb alles gefilmd en op een cd gebrand. Dit is het bewijs dat Liam onschuldig is. Ik zal mezelf ook aangeven voor medeplichtigheid'.

Mijn mond valt open als Ashton klaar is met zijn verhaal. Harry.. Liam.. ze zijn beide onschuldig. Zayn heeft ze genadeloos te grazen genomen en ze pijn bezorgd. Inclusief mij.

Mijn blik verstard en ik kijk Luke en Ashton ernstig aan. 'Ik laat Zayn hier niet mee wegkomen. Hier moet nodig wat recht gezet worden'. Mijn stem klinkt in dit geval niet zwak en zacht maar juist sterk en helder.

Dit betekend oorlog. Wie mijn dierbaren pijn doet.. krijgt met mij te maken.
-----------------------------------------
LoveYouu❤️❤️❤️

Secret Love Kiss|L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu