Een nieuwe ramp?

1.4K 63 7
                                    

POV: Niall
Nadat ik bij Louis die avond was weggegaan heb ik hem niet meer gesproken. Hij wilde vast zijn verloren tijd met Harry inhalen. Wat ik ook wel kan begrijpen. Al snap ik nog altijd niet waarom hij Luke zo graag in bescherming wilt nemen. Het was zelfs zover gekomen dat we moesten liegen tegen de politie. Stel nou dat ze achter de waarheid komen.. dan hebben we heel wat uit te leggen. Vandaag is de eerste dag dat we weer gaan repeteren met de band. Ik loop op dit moment naar de garage aangezien mijn auto weer eens stuk is. Liam is natuurlijk ook nieuwsgierig naar Louis aangezien hij niet veel heeft meegekregen van dit hele tafereel. Ik blijf het zielig vinden dat hij niet meer bij ons op school zit. En dat alleen maar omdat hij vals beschuldigd is van brandstichting toen in de gymzaal. Ik weet zeker dat anderen hem dronken hebben gevoerd en hem daar zo hadden laten liggen. Zo gemeen. Als ik er ooit achter kom wie dat heeft gedaan draai ik ze de nek om. Nog diep in verdachten gezonken loop ik de hoek om zo tegen iemand aan. Deze persoon valt zo naar achter op de grond. 'Sorry ik had je niet gezien. Gaat het?' zeg ik snel. Ik steek mijn hand uit en trek deze persoon overeind. Zodra het hoofd op word geheft kijk ik in de blauwe ogen van een meisje. Haar haar is blond en hangt lichtjes voor haar gezicht. Ik weet niet waarom maar haar ogen hebben een effect op mij. Als twee kometen die mijn wereld compleet verwoesten. Niet dat ik dat erg vind. 'Ja het gaat wel hoor'. Zelfs haar stem is prachtig om aan te horen. Het is als een soort zingen. 'Weet je het zeker? Ik was erg onhandig bezig'. Ze bloost en kijkt verlegen naar de grond. 'Dat was ik ook'. 'Ik ben Niall'. Ze schud mijn uitgestoken hand. 'Ik ben Lize'. Haar handen voelen zacht aan. Het is bijna niet met woorden of zicht te beschrijven. Je zou het zelf moeten zien. 'Waar moet je heen Lize?'. 'Waarom wil je dat weten Niall?' vraagt ze glimlachend. Ik haal mijn schouders op. 'Gewoon nieuwsgierig'. 'Dat zeg ik niet'. Ik kijk haar een beetje smekend aan. 'Ah toe?'. Ze grijnst even en doet een stap naar voren. 'Als je me wilt vinden, volg dan het blauwe licht van de stad'. Dat zijn haar laatste woorden die ze me zachtjes toefluistert waarna ze verder loopt. Nog stom verbaasd en ligt trillend staar ik haar na. Wat zou ze daar nou mee bedoelen? Ik snap er niets meer van. Ze is wel mysterieus. Ik heb werkelijk nog nooit zo'n wonderschoon meisje gezien. Enkel in fantasieverhalen. Nog met mijn hoofd in de wolken loop ik door naar de garage waar Louis en Liam waarschijnlijk al wachten. Reken maar dat ik die zin zal onthouden. ''Als je me wilt vinden, volg dan het blauwe licht van de stad''.. Op dit moment de mooiste zin uit mijn leven.

POV: Luke
Nu ik weet dat Zayn en ik samen zijn lijkt het wel alsof de storm in mijn hoofd eindelijk is gaan liggen. Al het slechte wat ik tot nu toe heb gevoeld is verdwenen. Het gat in mijn borst wat eens naar liefde schreeuwde is nu geheeld. Ik voel de warme armen van mijn vriendje die zich om mij heen hebben geslagen. We liggen op zijn bed naar het plafon te staren. Er zijn geen woorden nodig om iets anders te beduiden. Alleen zijn armen om mij heen is genoeg. Na een tijdje van prettige stilte kijkt Zayn me schuin aan. 'Ik kan nog altijd niet geloven dat jij Louis heb gevangen gehouden'. 'Ik wist eigenlijk niet wat ik deed. Ik had enkel jou in mijn hoofd'. Zayn gaat iets rechter zitten. 'Dat is wel erg lief'. Ik geef hem nog een snelle kus waarna ik met een zucht weer onderuit zak. 'Ik hoop alleen dat Louis nog leeft.. ik gooide hem zo achterover in het water terwijl zijn handen gebonden waren.. het laatste wat ik zag is dat Harry hem uit het water sleepte maar hij was bewusteloos'. Zayn drukt een klein kusje op mijn hoofd. 'Maak je nou maar geen zorgen. Als Louis dood was had je dat allang geweten'. 'Maar ik vind het gewoon zo erg.. Als ik mazzel heb heeft hij geen aangifte tegen me gedaan. Dan word ik vast en zeker weer van jou gescheiden'. Zayn schud bemoedigend zijn hoofd. 'Dat zal niet gebeuren. Louis is gewoon fout.. jij hebt niets verkeerd gedaan. Hij moet gewoon boeten voor wat hij gedaan heeft. Hij heeft Harry en mij uit elkaar gedreven.. jou ongeloofelijk veel pijn bezorgd en nog meer dingen aangericht. Hij moet ook voelen hoe dat is. We moeten Harry en hem uit elkaar drijven.. maar hoe?'. Ik kijk Zayn vanonder mijn wimpers kort aan. 'Ik weet dat hij samen met Harry een Frans liedje schrijft'. Zayn grijnst even en knijpt zijn mooie ogen samen. 'Daar kan ik wel wat mee'.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LoveYouu Xxx


Secret Love Kiss|L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu