Lukes point of view
Waar zou Calum kunnen zijn? Hoelang is hij al precies weg?
'Michael, jij bent een soort hond; kan jij hem niet opspeuren?' Vraag ik wanhopig. Calum is mijn enige en beste vriend en ik zou niet weten wat ik zonder mijn beste vriend en Michael moest met mijn eeuwige leven.Alleen zijn er drie punten waar ik aan moet denken.
1. Calum is zoek.
2. Michael heeft geen eeuwig leven.
3. Hoe werkt onze nieuwe mixer?'Luke, je weet dat ik het niet leuk vindt dat je me als een hond behandelt,' zegt Michael en snuift in de lucht om een geur op te vangen van Calum. 'Ik heb een geur binnen.' Michael pakt mijn hand en rent weg.
We staan voor het territorium van de wolven. Ik laat van schrik Michaels hand los.
'Wat is er?' vraagt Michael.
'Hebben de wolven Calum? Als dat zo is, ga ik niet verder mee,' zeg ik.
'Wil je Calum nou vinden of niet?' vraagt Michael.
'Ik wil Calum wel vinden, maar ik wil niet dood,' zeg ik. 'Heb je enig idee wat jou Alpha doet met vampieren?' Ik kijk Michael aan met veel emotie, maar eigenlijk ben ik bang. Bang voor de marteling die Calum krijgt. Stel dat hij al niet meer leeft. Wat als ik nu ook mee ga? Kom ik er dan nog wel levend weg? En wat gaat er dan met Michael gebeuren? 'Je piekert te veel,' vertelt Michael me. 'De Alpha zal je alleen straffen als je iets fout hebt gedaan.'
'Michael, je Alpha heeft het niet zo op vampieren. Snap je dat nou niet? Weet je nog wat je vorige Alpha ervan vond? Deze is duizend keer meer gevreesd!' Ik probeer echt Michael in te laten zien wat mijn punt is. 'En wat zou hij ervan vinden als je het territorium binnen kwam met een vampier? Dat zal hij nooit waarderen!'
'Weet je, het boeit me niet als je niet mee gaat. Ik zal Calum voor je halen, maar denk dan maar niet dat ik nog de mixer aan je uit zal leggen. Waarschijnlijk zouden we weer moeten verhuizen omdat ik zo nodig een mate moet hebben die een vampier is en daardoor niet in een roedel kan,' stort Michael uit. 'Alles had goed gegaan als Calum er niet was.'
'Wil je nou mijn beste vriend weg hebben?! Dat is erg laag!'
'Oh, kom op zeg! Geef toe, dankzij hem zitten we nu in deze situatie,' zegt Michael met frustratie in zijn stem. 'Maar ik zal hem wel halen.' Hij laat nog een zucht horen en gaat dan het territorium binnen. Ik ga op een steen zitten. Wat is er net gebeurd? Was dit nou onze eerste ruzie? Zal hij werkelijk samen met Calum uit het territorium komen? Ik zucht diep. Gaat dit allemaal nog wel goed komen?Zal Michael dit überhaupt serieus nemen?
JE LEEST
The Dark Side Of Two Kinds
FanfictionTwee rassen. Twee stammen. Twee mythisches. Een eeuwige ruzie. Een liefde. Wat als weerwolven en vampieren echt bestaan? Wat als ze tussen ons in leven en we hebben het niet door? Wat als er stiekem wordt gevochten tussen twee rassen waar we geen w...