Een Plek

839 30 0
                                    

Welkom bij m'n nieuwe verhaal! Veel lees plezier!
Ps. Sorry kort hoofdstuk.

                                                            -----------------------------

"Sandy Darling! Waar zit je?" Roept Wendy kwaad. Sandy rolt met haar ogen. Wendy opent de deur van haar dochter. Daar zit ze. Op der bed. Op der telefoon. "Spijbelen!?" Roept haar moeder kwaad. Sandy rolt weer met haar ogen. "Rol niet met je ogen tegen je moeder!" Roept Wendy, nog steeds kwaad. Sandy stopt haar telefoon in der zak en staat op. Ze wilt langs haar moeder lopen, maar die houdt haar tegen aan haar arm. "Waar denk jij naar toe te gaan jonge dame?" Vraagt Wendy. Sandy zucht. "Ik heb hier geen zin in." Antwoord ze. Wendy zucht ook. Diep.

"Ik heb er ook geen zin in om jou telkens maar straf te moeten geven." Antwoord Wendy. "Doe dat dan niet. Opgelost." Vindt Sandy. Wendy zucht. "Als je iets fout doet, moet ik je daarop wijzen." Vindt haar moeder. Sandy rolt weer met haar ogen. "Sorry, lieverd. Een week. Huisarrest." Zegt haar moeder. "Wat!? Dit weekend is het schoolfeest!" Roept Sandy. "Oh, nu wil je wel graag naar school?" Vraagt haar moeder. "Je kunt me niet thuishouden van het schoolfeest!" Roept Sandy. "Oh nee? Let maar eens op. Een week huisarrest is een week huisarrest." Houdt haar moeder vol. "Dat is niet eerlijk!" Roept Sandy.

Haar moeder zucht. "Dan moet je leren goed te doen. Waarom ben je niet meer zoals je zus." Zucht haar moeder. Sandy kan haar oren niet geloven. Altijd word ze vergeleken met Mandy, haar oudere zus. Ze word er gek van! Oh, Mandy is zo lief en braaf. Altijd goede cijfers, spijbelt nooit, kan geen vlieg kwaad doen! Sandy word er gek van! "Mijn kamer uit!" Roept ze kwaad. "Pardon?" Vraagt haar moeder. "Je hoorde me toch?" Vraagt Sandy. "Die taal sla jij niet tegen mij aan, gehoord?" Vraagt haar moeder. "Ga weg!" Roept Sandy. Ze duwt de deur van haar kamer dicht en doet deze op slot. "Blijf jij maar op je kamer zitten tot je jezelf weer kan gedragen!" Roept haar moeder, die vervolgens kwaad weg loopt.

Sandy schopt tegen de muur aan. Hard. Dan laat ze zich vallen op der bed. Ze word gek hier. Alles draait altijd maar om Mandy. Alles draait altijd maar om het perfect zijn. Af en toe moet er iets fout gaan, hoe moet je anders van je fouten leren? Niemand is perfect! Niemand, behalve Mandy natuurlijk.. Bij die gedachte rolt Sandy weer met haar ogen. Stomme Mandy. Stomme huis. Stomme Auradon. Dan worden haar ogen plots groot. Er is natuurlijk een plek waar niemand perfect is. Een plek waar iedereen fout doet. Een plek waar het niet draait om goede cijfers en het op school zitten. Een plek waar Sandy zich vast en zeker thuis zal voelen.

Dwaaleiland.

Runaway Love -- Harry Hook (Completed)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu