Nog Een Keer

499 25 6
                                    

"Weet je wat, prima. Jij mag kiezen. We kunnen elkaar vragen blijven stellen en dan kun je mij vertellen wie je bent of ik ga je leren zwaard vechten?" Vraagt Harry dan. Wat ze ook kiest, allebei vind hij best op dit moment. "Zwaard vechten." Antwoord Sandy dan. "Mooi." Antwoord Harry, terwijl hij opnieuw aanvalt. Nog geen seconde later ligt Sandy's zwaard op de grond. "Dat deed je expres." Zegt Sandy. "Klopt. Dat deed ik expres. Zo wou ik je laten zien dat je die zwaard niet goed vast hield. Als je je zwaard stevig vast houdt, kan hij niet zo gemakkelijk uit je handen vallen." Legt Harry uit. Hij legt zijn eigen zwaard neer en pakt die van Sandy op. Hij gaat achter Sandy staan, met zijn armen om haar heen, om haar te laten zien hoe ze haar zwaard goed vast kan houden. Zowel Harry als Sandy krijgen hier een raar gevoel bij in hun maag. Iets dat ze allebei nog nooit eerder gevoeld hebben, maar wat is het?

-------------------------------

De volgende dag word Sandy wakker in een soort grot. Ze heeft gemerkt dat niemand hier kwam, dus maakt ze hier haar huisje maar van. In ieder geval tot ze iets beters heeft gevonden. Als ze wakker is besluit ze nog even rond te kijken op Dwaaleiland. Daar had ze gister niet echt de tijd voor. Op het moment dat ze Gil had ontmoet, was ze niet meer weg te krijgen daar. Al helemaal niet met Harry telkens op haar hielen.

Harry. Ugh. Bij de gedachten enkel al word Sandy kwaad. Hij geniet er gewoon van om Sandy dwars te zitten. Het is zo een rot zak. Uma mag ze ook niet, als ze heel eerlijk is. Ze is veel te bazig, maar als ze hier wilt overleven moet ze toch haar draai zien te vinden. Gil is de enige die ze wel mag. Hij is grappig en lief. Ze snapt heel goed waarom Harry en Uma op dit eiland zitten. Ook moet ze toegeven dat ze die grote bekken wel ziet zitten. Zelf heeft ze er ook wel een handje van. Toch snapt ze niet waarom Gil op dit eiland zit. Hij is lief en doet eigenlijk geen vlieg kwaad. Hij zou prima passen op Auradon. Ach, stiekem is Sandy wel blij dat hij hier is en niet daar. Nu heeft ze nog iemand om mee te praten als ze daar zin in heeft.

Als Sandy net door de straten loopt, ziet ze in de verte Harry lopen. Sandy draait zich snel om en loopt de andere kant op, maar het is te laat. "Waar denk jij naar toe te gaan?" Vraagt Harry, zodra hij haar heeft ingehaald. "Stalk je me of zo?" Vraagt Sandy dan. Harry schudt lachend zijn hoofd. "Geloof me. Ik zou mijn tijd niet aan jou verspillen." Antwoord hij. "Wat doe je nu dan?" Vraagt Sandy weer. Harry zucht. "Omdat het moet. Zwaard vechten, weet je nog?" Helpt hij haar herinneren. "Ik kan vandaag niet." Antwoord Sandy, terwijl ze sneller gaat lopen. Harry wilt Sandy's arm past pakken, maar in plaats van dat grijpt hij per ongeluk Sandy's hand vast. Van schrik laat hij snel weer los, al hoewel. Hij heeft nu wel Sandy's aandacht terug.

"Elke dag. Beveel van Uma. Meekomen dus." Beveelt Harry haar. Sandy blijft stil staan en slaat haar armen om elkaar heen. "Oh, wat nu weer!?" Roept Harry verveeld. "Ik wil dat iemand anders mij leert zwaard vechten." Zegt Sandy dan. "Oh, waarom dat?" Vraagt Harry niet geïnteresseerd. "Omdat ik me ongemakkelijk voel bij jou!" Roept Sandy. "Ahw, ben ik te knap voor je? Geen zorgen, je bent m'n type niet." Antwoord Harry met een grijns. Sandy rolt met haar ogen en op dat moment pakt Harry haar arm vast en trekt haar met zich mee.

"Goed. Laten we beginnen." Zegt Harry als ze op plaats van bestemming zijn aangekomen. "Best." Antwoord Sandy. Ze gaat klaar staan en houdt haar zwaard vast op de manier Harry haar gister had geleerd. Harry valt haar een paar keer achter elkaar aan. "Goed, je kan jezelf verdedigen nu je je zwaard goed vast houdt." Valt Harry op. "Je moet alleen nog leren terug vechten." Vertelt Harry. Sandy knikt.

"Goed. Val mij aan." Hoort ze Harry dan zeggen. Ze kijkt Harry vragend aan. "Pardon?" Vraagt ze dan. "Je hoorde me. Val me aan!" Op dat moment slaat Sandy haar zwaard tegen die van Harry. Tot haar verbazing maakt Harry een snelle beweging en heeft haar nu in houdt greep. Zelfs met zwaard zou ze geen kant op kunnen. "Je was te langzaam." Zegt Harry zacht in haar oor. Dan laat hij haar los. "Nog een keer." Zegt Harry. "Sneller dit keer." Precies op het moment dat Sandy Harry wilt aanvallen, worden ze onderbroken. "Guys, Uma vraagt of jullie terug komen." Zegt Gil als hij aan komt lopen. "Uma vraagt?" Vraagt Sandy verbaasd. "Beveelt eigenlijk." Geeft Gil toe. Sandy schudt lachend haar hoofd, terwijl ze op Gil af loopt. "Lets go." Zegt ze. Harry gooit zijn hoofd naar achter als hij Sandy samen met Gil ziet lopen, dan gaat hij achter ze aan.

Runaway Love -- Harry Hook (Completed)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu