Ben Ontvoerd !?

414 20 2
                                    

Als Harry bij Sandy neer knielt, kijkt Sandy hoe de jongen weg rent. Als hij niet meer te zien is, kijkt ze naar Harry. "Harry, je handen." Zegt Sandy geschrokken. Zijn handen zitten onder het bloed. "Het is oké, ik ben oké." Zegt Harry snel. "Gaat het met jou? Wat heeft hij allemaal gedaan? Als ik hem weer in mijn handen krijg dan.." "Harry rustig. Ik ben oké." Onderbreekt Sandy hem. "Enkel last van mijn hoofd." Geeft ze toe. Harry grijpt gelijk naar haar hoofd om te kijken of hij ergens bloed vind. Niets. Gelukkig. "Kom, we gaan." Zegt hij dan. Sandy knikt. Harry helpt haar op staan. "Wie was dat eigenlijk?" Wilt Sandy dan weten. "Niemand. Gewoon een sukkeltje die nog steeds boos is om het feit dat ik hem ooit verslagen heb in een spel." Legt Harry uit. Sandy kijkt hem vol ongeloof aan. "Dat meen je niet?" Vraagt Sandy. Harry knikt. "Zeker wel, maar geen zorgen. Hij zal nooit meer in je buurt komen." Harry legt zijn arm om Sandy heen en houdt haar stevig vast, terwijl ze samen weg lopen.

-----------------------------

"Kom op, we gaan." Zegt Mandy de volgende dag, terwijl ze de limo al in stapt. Carlos en Evie rollen met hun ogen. Dan stappen hun ook de limo in, gevolgd door Ben en Mal. Jay gaat voorin zitten om te rijden. "Eindelijk is het zover, naar Dwaaleiland." Zegt Mandy. "Om je zusje te halen!" Helpt Evie haar herinneren. "Dat komt wel goed. Ik weet zeker dat ze ergens bang in een hoekje zit." Antwoord Mandy. Evie rolt met haar ogen. Gelukkig duurt het niet lang, of ze zijn er al.

Als ze op Dwaaleiland rond lopen zoeken ze overal waar ze kunnen naar Sandy. In de ochtend waren ze aan gekomen en het is nu al avond. Nog steeds geen spoor van Sandy. "Jongens!" Roept Jay plots. Iedereen draait zich om naar Jay. "Dit ziet er te netjes uit voor Dwaaleiland. Vinden jullie ook niet?" Zegt hij dan. Iedereen kijkt naar de kleding dat Jay in zijn handen heeft. "Oh, dus mijn zusje loopt hier nu ergens naakt rond?" Vraagt Mandy dan, terwijl ze met haar ogen rolt. "Hoe moeten wij dat weten?" Vraagt Carlos dan. Mandy schudt haar hoofd, maar reageert niet op Carlos. "Waar kan ze toch zitten?" Vraagt Evie dan bedroefd. "Geen idee. Hopelijk is alles oké." Antwoord Mal.

Carlos, Evie, Jay en Mal kijken elkaar gebroken aan. "En nu?" Vraagt Evie. "Waar is Ben?" Vraagt Carlos plots. Jay, Evie, Mal, Mandy en Carlos kijken om zich heen. "Ben? Ben!?" Roept Evie. "BEN!?" Roept Mal. "Waar zit je!?" Mal kijkt angstig om zich heen.

Dan zien ze plots een schim aan komen lopen. "Oh, Ben. Laat ons niet zo schrikken." Zegt Evie dan opgelucht. "Je niet laten schrikken?" Horen ze een hele andere stem zeggen. "Maar dat is mijn specialiteit." Harry komt tevoorschijn. "Wat heb je met Ben gedaan!?" Roept Evie. "Oh hem. We nipped him. Yup. Als je hem terug wil, moet Mal naar de chip shop komen. Alleen." Zegt hij met een grijns. Dan draait hij zich om en loopt weer weg.

"Hoe weten hun nou weer dat wij terug zijn?" Vraagt Carlos dan. Jay haalt zijn schouders op. "Ze moeten ons gezien hebben. Kan niet anders." Antwoord Mal. "Wie was dat?" Wilt Mandy dan weten. "Harry." Antwoord Mal. "Harry Hook." Maakt Carlos voor haar af. "Hook? Als in.. de zoon van captain Hook?" Vraagt Mandy. De anderen knikken allemaal. "Altijd al geweten dat zijn zoon er uit zal zien als een lelijk eendje." Antwoord Mandy dan. "Een lelijk eendje dat Ben wel heeft ontvoerd!" Roept Evie dan. "We moeten hem terug halen." Vindt ze. "We? Nee, ik moest alleen." Zegt Mal dan. "M.." Zucht Evie. "Ze heeft gelijk. Ze moest alleen komen." Vindt Carlos. "Jullie kunnen beter nog even kijken of jullie Sandy kunnen vinden. In de tussentijd ga ik achter Ben aan. Dan zien we elkaar wel bij mij thuis?" Stelt Mal voor. De anderen knikken. Evie en Mal zeggen elkaar gedag, dan gaat Mal toch echt op pad naar Ursula's shop.

Als Harry aan komt bij Ursula's shop ziet hij Sandy zitten aan de bar. Zijn ogen worden groot en hij loopt meteen op haar af. "Wat doe jij hier?" Vraagt hij haastig. "Je hebt geen dienst vandaag." Zegt hij er dan nog snel bij. Sandy knikt. "Klopt, ik wou gewoon graag even iets doen. Ik verveelde me dood." Antwoord Sandy. "Waar was je eigenlijk? Jij had toch wel dienst vanavond?" Vraagt Sandy dan. Harry knikt. "Ja, maar ik moest even iets doen voor Uma." Legt hij uit. Sandy merkt dat Harry steeds haastig naar achteren kijkt. Alsof hij ergens op wacht. "Alles oké, Harry?" Vraagt Sandy dan. Harry knikt. "Ja, ik euhh.." Harry weet niet wat hij moet zeggen. "Kom mee." Zegt hij dan. Hij trekt Sandy aan haar arm mee naar achteren.

"Harry, wat doe je?" Wilt Sandy weten. "Sorry, maar je moet even achter blijven." Zegt Harry snel. "Pardon?" Vraagt Sandy dan vol ongeloof. "Waarom moet ik in een voorraad hok blijven!?" Roept ze dan uit. "Omdat.. Dat leg ik je zo wel uit. Echt waar, beloofd." Roept Harry, terwijl hij al weg rent, terug naar binnen in Ursula's shop. Niet veel later komt Mal binnen lopen. "Ik ben weer terug." Zegt ze zelfverzekerd. Is ze bang voor Uma? Echt niet! "Ah, loser feestje voor 1, deze kant op." Zegt Uma, terwijl ze naar een stoel wijst. Mal gaat erop zitten. Sandy probeert te luisteren naar wat er allemaal gebeurd daar. "Wat leuk dat je nog over me droomt. Vanaf dat ik weg ben heb ik nooit aan jou gedacht." Hoort ze iemand zeggen. Die stem herkent ze uit duizenden. Mal! Mal is terug! "Als je Ben terug wilt, moet je me de toverstaf van de Goede Fee geven." Hoort Sandy Uma zeggen. Wacht, wat? Hebben ze Ben ontvoerd!?

Runaway Love -- Harry Hook (Completed)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu