Tortelduifjes

456 19 5
                                    

"Ik wil ook mee!" Roept Mandy als haar moeder buiten hoor bereik is. "Sorry, dat kan ik echt niet doen." Antwoord Ben. "Het is wel mijn zusje, hé!" Roept Mandy. "Ja, eentje waar je nooit niet geen aandacht aan besteedt." Vindt Evie. "Prima. Ik wil gewoon naar Dwaaleiland. Ik ben nieuwsgierig hoe het daar is en hoe mijn zusje daar leeft. Ik wil mee! Kom op een extra hand is nooit mis." Zeurt Mandy door. Evie zucht. "Prima. Je kunt mee." Geeft Ben toe. "Yes!" Roept Mandy. "Best, ik maak je kleding wel." Zucht Evie. Mandy knikt. "Bedankt, zie jullie later!" Roept ze luidt. "Hoelang voor de kleding af is?" Vraagt Ben dan. "Op z'n vroegst.. een week tot 2 weken." Legt Evie uit. Ben knikt. "Prima, kan niet anders." Antwoord hij.

---------------------------

Een paar dagen later gaat alles gewoon nog hetzelfde op Dwaaleiland. Harry geeft Sandy elke dag nog zwaard les en uiteraard werken ze allemaal nog in Ursula's shop voor Uma. Natuurlijk weet nog steeds niemand af van Harry en Sandy. Niemand, tot vandaag.

Harry, Sandy en Gil werken met z'n drieën in Ursula's shop. Uma zelf is er niet, vandaar dat ze voor Uma invallen met z'n drieën. "De dag duurt zo lang." Zucht Sandy. "Hoezo?" Wilt Gil weten. "Er is haast niemand. Dan gaat de tijd zo langzaam voorbij." Zucht Sandy. Harry knikt. Gil kijkt even om zich heen. "Ja klopt." Zegt hij dan. Harry en Sandy beginnen te lachen. "Wat?" Vraagt Gil dan beledigd. Sandy schudt haar hoofd. "Je bent soms gewoon dom." Antwoord Harry dan. Sandy geeft hem een klap op z'n schouder. "Auw! Wat!?" Roept hij dan. "Gil is niet dom!" Roept Sandy dan. Harry rolt met zijn ogen. Hij kijkt jaloers. Jaloers omdat Sandy het voor Gil opnam. Sandy merkt het. "Harry, kun je me even helpen achter?" Vraagt Sandy dan.

Harry kijkt Sandy vragend en verveeld aan. Hij heeft totaal geen zin om op te staan, maar zodra hij de grijns op Sandy's gezicht ziet, staat hij gelijk op. "Geen probleem." Antwoord hij, terwijl hij Sandy al voor is. Sandy schudt lachend haar hoofd. "We zijn zo terug." Zegt Sandy nog snel tegen Gil. Gil knikt. Hij steekt even zijn hand omhoog om Sandy gedag te zwaaien, dan focust hij zichzelf alweer op zijn eten dat voor zich ligt.

"Dus.. waarom had je mijn hulp nodig?" Vraagt Harry met een grijns. Sandy krijgt een glimlach op haar gezicht. Ze loopt op Harry af en slaat haar armen om zijn middel heen. Als ze hem stevig vast heeft en hem dicht tegen der aan heeft, begint ze te praten. "Ben je nou nog steeds jaloers?" Vraagt ze dan grijnzend. Harry laat zijn hoofd naar achter vallen, dan kijkt hij haar weer aan. "Is dat niet nodig dan?" Antwoord hij met een vraag. Sandy kan haar oren niet geloven. "Nee, natuurlijk niet! Waarom zou je dat denken?" Vraagt Sandy. "Oh, I don't know. Misschien omdat Gil en jij altijd samen zijn. Elke dag." Antwoord Harry beledigd. Sandy schudt lachend haar hoofd. "Gil is gewoon een enorm goede vriend van me, maar hij is niets vergeleken bij jou." Legt Sandy uit.

Harry knikt. "I know. Dat zeg je elke keer weer." Antwoord hij. "Geloof me dan ook een keer!" Roept Sandy, nog steeds met haar armen om Harry heen geslagen. "I don't know." Zucht Harry. "Wat? Moet ik het je soms bewijzen of zo?" Vraagt Sandy dan. Dan verschijnt er een grijns op zijn gezicht. "Ja, bewijs het maar." Antwoord hij. Sandy kijkt hem vol ongeloof aan. "Dat meen je niet echt toch? Ik was sarcastisch!" Roept Sandy dan. "Ik niet." Antwoord Harry dood serieus, maar met een grijns op zijn gezicht. "Best." Antwoord Sandy. Ze kijkt Harry in zijn ogen aan en komt langzaam dichterbij. Als ze nog maar millimeters van elkaar af zijn stopt ze even, dan drukt ze haar lippen op die van hem.

"Oooooh." Horen ze plots een paar seconden later. Harry en Sandy draaien zich geschrokken om. "Gil!" Roept Harry kwaad. "Jullie.. jullie.. jullie." Gil komt niet uit zijn woorden. Hij kijkt Sandy en Harry enkel met open mond aan. "Gil, alsjeblieft. Vertel dit aan niemand!" Smeekt Sandy. "Jullie daten!?" Weet Gil dan eindelijk uit te brengen. "Joh, genius! Heb je het eindelijk door!" Roept Harry. Hij rolt met zijn ogen en had Gil het liefst op z'n kop willen slaan. Eigenlijk is hij niet eens kwaad op Gil, maar op zichzelf. Hij had moeten weten dat Gil zich niet lang zou kunnen vermaken. Dat Gil naar hun toe zou gaan als ze te lang weg zouden blijven.

"Gil, luister. Ja, we daten, maar dat is geheim. Gil alsjeblieft, niet doorvertellen aan niemand!" Smeekt Sandy. "Echt, als je het iemand vertelt breek ik niet alleen je benen maar je kop erbij!" Roept Harry luidt. "Harry." Waarschuwt Sandy. "Wat!?" Roept hij kwaad. Sandy rolt met haar ogen en focust dan haar aandacht weer op Gil. "Jullie geheim is veilig bij mij." Bevestigd Gil dan. "Tortelduifjes." Horen ze hem plots zeggen, vlak voor hij weer weg loopt. Harry zet een stap naar voren om achter Gil aan te gaan, maar Sandy houdt hem tegen. "Laat het." Zegt ze. Harry zucht diep. "Best."

Runaway Love -- Harry Hook (Completed)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu