"Goed. Val mij aan." Hoort ze Harry dan zeggen. Ze kijkt Harry vragend aan. "Pardon?" Vraagt ze dan. "Je hoorde me. Val me aan!" Op dat moment slaat Sandy haar zwaard tegen die van Harry. Tot haar verbazing maakt Harry een snelle beweging en heeft haar nu in houdt greep. Zelfs met zwaard zou ze geen kant op kunnen. "Je was te langzaam." Zegt Harry zacht in haar oor. Dan laat hij haar los. "Nog een keer." Zegt Harry. "Sneller dit keer." Precies op het moment dat Sandy Harry wilt aanvallen, worden ze onderbroken. "Guys, Uma vraagt of jullie terug komen." Zegt Gil als hij aan komt lopen. "Uma vraagt?" Vraagt Sandy verbaasd. "Beveelt eigenlijk." Geeft Gil toe. Sandy schudt lachend haar hoofd, terwijl ze op Gil af loopt. "Lets go." Zegt ze. Harry gooit zijn hoofd naar achter als hij Sandy samen met Gil ziet lopen, dan gaat hij achter ze aan.
-----------------------------------------
"Ze zijn er." Zegt Gil als hij samen met Sandy en Harry Ursula's shop binnen komt lopen. "Mooi, hoe staat het met het zwaardvechten?" Wil Uma weten. "We zaten eigenlijk midden in een training." Legt Harry uit. Uma knikt. "Leuk, maar dat vroeg ik niet." Vindt Uma. Harry zucht. "Ze maakt voortgang." Legt Harry uit. "Maar ze is er nog lang niet." Zegt hij er dan snel achter aan. "Goed, dan gaan jullie morgen verder." Antwoord Uma. Harry zucht. Het liefst had hij nu tegen Uma willen schreeuwen dat hij vandaag zijn training met Sandy wilt afmaken, maar hij weet dat hij dat niet kan doen. Niemand mag Uma tegen spreken, zelfs Harry niet. "Goed. Wat moeten we nu doen?" Vraagt Harry uiteindelijk. "Harry, jij hebt hier binnen dienst. Ik kan echt een extra hand gebruiken en Gil en Sandy jullie kunnen het schip schoonmaken." Legt Uma uit. Het word hoog tijd dat het schip word schoon gemaakt. Uma was er al aan begonnen met een paar anderen, maar daarna moest ze haar moeder helpen in de shop.
"Nee!" Roept Harry plots. Uma kijkt Harry met een opgetrokken wenkbrauw aan. "Pardon?" Vraagt ze dan. Even is Harry stil. "Ik bedoel gewoon dat Gil nogal onhandig is. Veel sop hebben we niet. Kan Gil dan niet beter binnen helpen bedienen? Dan maken Sandy en ik het schip wel schoon." Sandy rolt met haar ogen. Gil mag misschien niet zo slim zijn om dit te begrijpen en Uma vertrouwt Harry misschien veel te veel, maar Sandy weet heel goed dat dit gewoon een smoes is van Harry. Uma denkt even na. "Goed." Antwoord ze dan. Van binnen maakt Harry een klein sprongetje van blijdschap, al moet hij zich natuurlijk inhouden.
Sandy, daar in tegen, kan zichzelf wel tegen der kop slaan. Zit ze alsnog weer opgescheept met Harry Hook. "Ik let wel op Gil. Ik bedoel ik kan makkelijker een oogje in het zeil houden dan als jou. Hier binnen ben je natuurlijk hard aan het werk. Gil kan hier makkelijker iets slopen dan op het schip." Stelt Sandy dan snel voor. Harry kijkt haar woedend aan, maar dat kan Sandy niets schelen. Uma knikt nogmaals. "Ik vind het best, als dat schip maar schoon word!" Roept Uma. Sandy knikt. "Komt goed, kom op Gil." Zegt Sandy. Ze pakt Gils hand snel vast en loopt weg, voor Harry weer een smoes kan verzinnen.
"Zeg, waarom wil jij eigenlijk zo graag met Sandy werken?" Wilt Uma weten na een tijdje. Harry kijkt haar geschokt aan. "Wat?" Vraagt hij dan, op de hoop dat hij de vraag verkeerd had verstaan. "Waarom wil jij zo graag met Sandy werken?" Vraagt Uma nogmaals. Harry zucht. Nee, hij had het goed gehoord. "Euhh.." Harry probeert snel iets te verzinnen. Hij kan haar niet vertellen dat hij erachter wil komen wie ze is en hij kan haar ook niet vertellen dat hij haar eigenlijk wel mag. Wat moet hij dan wel zeggen? "Ik euh.. weet gewoon dat zij nogal veel ervaring mist. Straks laat ze alles in de soep draaien." Verzint Harry dan. Uma knikt. "Daar heb je misschien wel gelijk in." Antwoord Uma. "Hou haar maar wat meer in de gaten, maar nu heb ik je hulp nodig." Besluit Uma. Harry knikt. "Dat is prima." Antwoord hij.
Sandy zucht. "Alles oké?" Vraagt Gil. Sandy knikt. "Ja wel." Antwoord ze. Ze had enkel niet verwacht dat ze op Dwaaleiland een schip zou moeten schoonmaken.. Ach, het is hier nog steeds beter dan op Auradon. Ze mist helemaal niemand! Behalve het eten en Jay dan misschien. Haar beste vriend mist ze uiteraard wel, maar gelukkig is ze hier niet alleen. Ze heeft Gil, haar beste vriend van Dwaaleiland. Toch vraagt ze zich wel af hoe het nu gaat op Auradon. Zullen ze haar überhaupt missen?
JE LEEST
Runaway Love -- Harry Hook (Completed)
ФанфикHarry Hook fanfiction (Descendants). Dit is deel 1 van de 2 verhalen! Deel 2: Runaway Love: True Or Fake -- Harry Hook. "Noem me niet zo!" Roept Sandy uit. "Waarom niet, schatje?" Vraagt hij. "Omdat je te lelijk bent!" Roept Sandy terug. Dat is de d...