"Waar gaan we naartoe?" Vraagt Sandy, als ze merkt dat Harry haar een hele andere kant op brengt dan naar haar grot. "Die grot is makkelijk te vinden. Als ze je vinden.. ik breng je naar mijn kamer." Vertelt Harry dan. Sandy staat plots stil en kijkt Harry met grote ogen aan. Harry weet meteen waar ze aan denkt. Hij pakt haar hand vast. "Geen zorgen. Mijn vader is er niet. Hij blijft altijd dagen lang weg, net als mijn zusje. Gelukkig." Legt Harry uit. "Je hebt zusjes?" Vraagt Sandy dan. Harry knikt. "Kom, we moeten opschieten." Zegt Harry dan. Sandy knikt. Nog steeds hand in hand, rennen ze door de straten. "Blijf hier, oké? Ik ben straks terug als ik klaar ben bij Uma. Mocht je iets horen, verstop je voor de zekerheid onder mijn bed, goed? Ik ben zo snel mogelijk terug!" Harry geeft Sandy een snelle kus en rent er dan vandoor.
-----------------------------------
Een uur later zit Sandy gespannen op Harry's bed. Ja, ze is bang. Dat geeft ze toe. Wat als zijn vader thuis komt? Ze heeft totaal geen wapen niets om zich te kunnen verdedigen. Wat als ze haar vinden? Ze wilt absoluut niet terug! Dan hoort Sandy plots gerommel. Geschrokken staat ze snel op. Ze luister even, maar hoort dan voetstappen. Harry? Sandy weet het niet. Ze kan geen risico's nemen. Snel kruipt ze onder het bed en houdt ze zich stil. Heel stil.
"Kom op! We moeten gaan!" Hoort Sandy een meisje roepen. "Ik kom eraan, eerst even in Harry's kamer kijken!" Roept een andere stem terug. "Waarom? CJ, we moeten opschieten!" Hoort ze de eerste stem weer roepen. "Ja!" Roept, blijkbaar, CJ weer terug. Dan hoort Sandy de deur open gaan. "Harry moet vast nog wat geld hebben liggen." Hoort ze CJ zeggen. Ze klinkt alles behalve aardig. "Zo'n sukkel, dat hij denkt dat ik het niet kan vinden. Zijn kussen? Domste verstop plek ooit!" Lacht CJ. Ze schudt Harry's kussen leeg en Sandy hoort verschillende munten vallen op het bed. Niet veel later is CJ weer weg. Sandy blijft nog heel even liggen, voor het geval dat. Dan kruipt ze het bed onder vandaan en neemt ze diep adem, terwijl ze weer op het bed gaat zitten.
Gelukkig komt niet veel later Harry weer terug. "Sandy? Ik ben het." Zegt hij als hij zijn kamer binnen komt lopen. Sandy haalt opgelucht adem en kruipt weer onder het bed vandaan. "Ik ben er hier." Zegt ze, terwijl ze op staat. Waarom weet ze niet, maar ze slaat gelijk haar armen om Harry heen. Ze houdt hem stevig vast. Voor het eerst heeft Harry zijn jas uit, hoed af en capuchon op zijn hoofd. Dat staat hem eigenlijk wel. "Wow, Sandy alles oké?" Vraagt Harry dan verrast. Sandy laat hem los en gaat zitten op het bed. Ze knikt. "Gaat wel." Antwoord ze. "Oh, en je kussen? Domste verstop plek ooit, sukkel." Lacht Sandy. Harry kijkt haar vragend aan. "Wat bedoel je?" Wilt hij weten. Hij heeft duidelijk geen idee waar dit over gaat.
"CJ, geen idee wie dat is, maar ze kwam je kamer in. Opzoek naar geld. Ze noemde je een sukkel omdat je dacht dat ze je verstop plek niet zou kunnen vinden. Geld. Ze heeft alles meegenomen." Legt Sandy uit. "CJ." Zegt Harry, terwijl hij met zijn ogen rolt. "Ze heeft jou niet gezien toch?" Vraagt hij dan snel. Sandy schudt haar hoofd. "Nee, ik lag onder het bed." Antwoord Sandy. Harry knikt. "Mooi zo." Dan gaat hij naast haar zitten. "Is CJ je zusje?" Vraagt Sandy dan. Harry knikt. "Yup." Dan knikt Sandy.
Een uurtje later is het buiten al pikken donker. Harry en Sandy zijn nog wakker. Ze liggen samen op het bed, starend naar het plafond. "Wat is het plan eigenlijk?" Vraagt Sandy dan. "Plan?" Vraagt Harry. Sandy knikt. "Voor morgen." Helpt ze hem herinneren. "Het plan is dat jij hier blijft." Zegt Harry. "Oké, wat is jullie plan?" Wilt Sandy dan weten. "Uhm. Mal en de rest komen waarschijnlijk rond 2 uur aan. Dan wou Uma de staf hebben. Ik neem aan dat we Ben dan omruilen voor de staf. Ik zal rond half 3 wel al terug zijn voor jou." Legt Harry uit. Sandy knikt. Dan kijkt ze Harry aan. "Harry?" Vraagt ze dan. Harry draait zijn hoofd om en kijkt Sandy aan. "Kun je me 1 ding beloven?" Vraagt ze. "Alles, wat dan?" Vraagt Harry. "Zorg er alsjeblieft voor dat ze ongedeerd blijven. Ik wil dan wel niet mee terug, toch waren het m'n vrienden soort van." Legt Sandy uit. Ze merkt dat Harry even stil is. Alsof hij dat niet wil beloven. "Beloofd." Zegt hij uiteindelijk. Sandy geeft hem een kus op zijn wang en niet veel later vallen ze samen in slaap.
JE LEEST
Runaway Love -- Harry Hook (Completed)
FanfictionHarry Hook fanfiction (Descendants). Dit is deel 1 van de 2 verhalen! Deel 2: Runaway Love: True Or Fake -- Harry Hook. "Noem me niet zo!" Roept Sandy uit. "Waarom niet, schatje?" Vraagt hij. "Omdat je te lelijk bent!" Roept Sandy terug. Dat is de d...