"Harry, wat doe je?" Wilt Sandy weten. "Sorry, maar je moet even achter blijven." Zegt Harry snel. "Pardon?" Vraagt Sandy dan vol ongeloof. "Waarom moet ik in een voorraad hok blijven!?" Roept ze dan uit. "Omdat.. Dat leg ik je zo wel uit. Echt waar, beloofd." Roept Harry, terwijl hij al weg rent, terug naar binnen in Ursula's shop. Niet veel later komt Mal binnen lopen. "Ik ben weer terug." Zegt ze zelfverzekerd. Is ze bang voor Uma? Echt niet! "Ah, loser feestje voor 1, deze kant op." Zegt Uma, terwijl ze naar een stoel wijst. Mal gaat erop zitten. Sandy probeert te luisteren naar wat er allemaal gebeurd daar. "Wat leuk dat je nog over me droomt. Vanaf dat ik weg ben heb ik nooit aan jou gedacht." Hoort ze iemand zeggen. Die stem herkent ze uit duizenden. Mal! Mal is terug! "Als je Ben terug wilt, moet je me de toverstaf van de Goede Fee geven." Hoort Sandy Uma zeggen. Wacht, wat? Hebben ze Ben ontvoerd!?
----------------------------------------
Als Mal weer weg is, gaat Harry gelijk terug naar achteren. "Waarom hou je me weg van Mal!?" Roept Sandy, zodra ze Harry binnen ziet komen. "Waarom heb je me niet verteld dat ze hier zijn!? Waarom heb je niet gezegd dat jullie Ben hebben ontvoerd!?" Sandy ratelt maar in 1 stuk door. "Sandy, rustig!" Roept Harry, terwijl hij haar handen vast pakt. "Het spijt me, oké. Echt waar." Zegt hij dan. "Waarom heb je niets gezegd?" Vraagt Sandy dan rustig. "Omdat.. omdat ze hier zijn voor jou." Geeft Harry dan toe. Sandy kijkt hem vragend aan. "Wat?" Vraagt ze dan. "Ik hoorde ze praten. De reden dat ze terug zijn is omdat ze jou willen halen. Daarom zei ik niets. Ik wil niet dat je terug gaat." Vertelt Harry. Sandy's ogen worden groot. Dan duwt ze Harry dicht tegen zich aan en houdt hem stevig vast in een knuffel.
"Ik wil niet terug. Echt niet. Ik wil bij jou blijven. Altijd." Verzekerd ze hem dan. Harry knikt. "Maar als ze je vinden zullen ze je mee nemen." Vertelt Harry. Sandy kijkt hem aan. "Dan zorgen we ervoor dat ze me niet zullen vinden." Stelt Sandy voor. Harry krijgt een glimlach op zijn gezicht. "Meen je dit echt? Zou je echt liever op Dwaaleiland blijven dan terug gaan naar Auradon?" Vraagt hij dan. Sandy knikt. "Ik geef toe, eerst twijfelde ik, maar toen kwam jij. Jij maakt alles perfect. Zolang ik jou heb, wil ik nergens anders naartoe. Het maakt me niet uit waar ik ben, zolang het maar naast jou zij is." Legt Sandy uit. Harry kijkt haar vriendelijk aan. "Je bent de beste." Zegt hij voordat hij zijn lippen op die van haar drukt.
"Harry, Sandy! Naar het schip. Alles moet klaar gemaakt worden voor morgen!" Beveelt Uma als ze binnen stormt. Harry en Sandy kijken elkaar even aan. Sandy kan niet helpen op het schip. Dan komt iedereen erachter wie ze echt is. "Sandy is ziek. Ik was van plan haar naar huis te brengen. Dan kom ik gelijk weer terug, goed?" Vraagt Harry dan. Uma zucht. "Best." Ze heeft duidelijk geen zin om moeilijk te doen nu. Ze heeft teveel aan haar hoofd. De toverstok. Mal. Koning Ben. Alles lijkt nu eindelijk haar kant op te draaien. Eindelijk zal zij wraak nemen.
"Waar gaan we naartoe?" Vraagt Sandy, als ze merkt dat Harry haar een hele andere kant op brengt dan naar haar grot. "Die grot is makkelijk te vinden. Als ze je vinden.. ik breng je naar mijn kamer." Vertelt Harry dan. Sandy staat plots stil en kijkt Harry met grote ogen aan. Harry weet meteen waar ze aan denkt. Hij pakt haar hand vast. "Geen zorgen. Mijn vader is er niet. Hij blijft altijd dagen lang weg, net als mijn zusje. Gelukkig." Legt Harry uit. "Je hebt zusjes?" Vraagt Sandy dan. Harry knikt. "Kom, we moeten opschieten." Zegt Harry dan. Sandy knikt. Nog steeds hand in hand, rennen ze door de straten. "Blijf hier, oké? Ik ben straks terug als ik klaar ben bij Uma. Mocht je iets horen, verstop je voor de zekerheid onder mijn bed, goed? Ik ben zo snel mogelijk terug!" Harry geeft Sandy een snelle kus en rent er dan vandoor.
JE LEEST
Runaway Love -- Harry Hook (Completed)
FanfictionHarry Hook fanfiction (Descendants). Dit is deel 1 van de 2 verhalen! Deel 2: Runaway Love: True Or Fake -- Harry Hook. "Noem me niet zo!" Roept Sandy uit. "Waarom niet, schatje?" Vraagt hij. "Omdat je te lelijk bent!" Roept Sandy terug. Dat is de d...