"Sandy, je weet dat het geen goed idee is. Hoe graag ik het ook zou willen, het zou teveel problemen veroorzaken." Legt Harry uit. Sandy zucht. "Weet ik ook wel." Antwoord ze. "Laten we maar gaan zwaard vechten." Zegt ze dan snel, als ze merkt dat Harry weer iets wou vertellen. "Goed, kom op schat." Zegt hij. Hij pakt haar hand vast, maar Sandy trekt zich terug. Harry kijkt haar vragend aan. "We willen niet dat iemand dat ziet, toch?" Vraagt ze dan. Harry zucht. "Klopt." Geeft hij toe met tegenzin.
---------------------------
"Iedereen verzamelen." Roept Uma luidt. Ze loopt richting de bar in haar moeders winkel. Alle leden van haar crew verzamelen zich om haar heen in een cirkel. Iedereen op twee na. Harry en Sandy zijn nergens te vinden. "Waar zijn Harry en Sandy!?" Roept Uma dan kwaad. Iedereen kijkt om zich heen. Niemand zegt iets. Niemand weet waar ze kunnen zitten. "Misschien oefen met zwaard vechten?" Stelt iemand van Uma's crew voor na een korte stilte. "Al dat zwaard vechten zit me op m'n zenuwen! Is ze zo stom dat ze het nu nog niet begrijpt!?" Roept Uma kwaad. "Of ze zitten in een hoekje te knuffelen." Hoort Uma plots iemand zeggen.
Uma draait zich om en kijkt Gil kwaad aan. "Wat zei jij!?" Vraagt ze dan. Gil kijkt geschokt. Betrapt. Waarom kan hij nou nooit is zijn grote mond houden!? "Niets." Zegt Gil snel, op de hoop er nog onder uit te komen. Uma kijkt Gil kwaad aan. Telkens kwader en kwader. "De waarheid!" Roept ze plots luidt, na een paar minuten stilte. Gil schrok ervan en flapte alles eruit. "Harry en Sandy daten!" Roept hij luidt. Iedereen maakt ooh geluiden, maar zijn al gauw stil als ze Uma horen. "Wat!?" Roept ze kwaad. "Harry en Sandy daten." Herhaalt iemand van haar Crew.
Uma kijkt diegene kwaad aan en draait zich dan weer terug. "Wat kijken jullie nog zo stom!?" Roept Uma plots luidt. Alle leden, waaronder Gil, kijken snel een andere kant op. "WEG WEZEN!" Roept Uma luidt, terwijl ze de cirkel uit loopt.
"Goed zo!" Roept Harry. Hij is samen met Sandy weer aan het zwaard vechten. Ja, Sandy kan het al, maar toch wilt hij het blijven doen zodat hij in haar buurt kan zijn. "Ik ben goed!" Roept Sandy terug. Harry begint te lachen. "Nog lang niet zo goed als ik ben!" Roept hij dan. Sandy kijkt hem met een opgetrokken wenkbrauw aan. "Pardon?" Vraagt ze dan. Harry begint te lachen. "Denk je dat?" Vraagt Sandy dan. Harry schudt zijn hoofd. "Nee, dat weet ik!" Roept hij terug. Sandy schudt lachend haar hoofd, maar zegt verder niets. In plaats van dat maakt ze plots een snelle beweging. Zo snel dat Harry niet eens kon zien wat ze deed. Wat het ook was, het werkte wel.
Sandy staat nu niet alleen met haar eigen zwaard en die van Harry in haar hand, maar in haar andere hand heeft ze Harry's haak vast. "Hoe.. wat!?" Roept Harry verrast. Sandy begint te lachen. "Dat heb ik jou niet geleerd!" Roept Harry dan. Sandy knikt. "Klop." Antwoord ze. "Dat heb ik mezelf geleerd." Legt ze uit, terwijl ze nog steeds lacht. "Oké, dat was een goeie." Moet Harry toegeven. "Geef nu m'n haak maar weer." Zegt Harry dan snel, terwijl hij zijn hand uitsteekt. Sandy kijkt van zijn haak naar Harry. "Zeg, vertrouw je me niet of zo?" Wilt ze dan weten. "Natuurlijk wel." Antwoord Harry. "Nou, dan vind je het ook niet erg als ik je haak wat langer vast houd." Vindt Sandy. Harry zucht diep en rolt vervolgens met zijn ogen.
"Sandy, die haak is het belangrijkste wat ik bezit." Helpt hij haar herinneren. Sandy knikt. Ze loopt dichterbij naar Harry toe. "Weet ik schat. Ik doe voorzichtig." Zegt ze, terwijl ze hem een kus op zijn wang geeft. Ze had dat enkel beter niet kunnen doen. Terwijl zij Harry een kus op zijn wang geeft, draait Harry zich snel om en pakt zijn haak weer terug. Sandy laat de zwaarden op de grond vallen, terwijl ze zijn haak probeert te pakken. "Oh, kom op!" Roept Sandy kwaad. "Sorry schat, maar dit is verboden terrein." Antwoord Harry. Sandy rolt met haar ogen. "Ik wou gewoon leren hoe je ermee om moet gaan. Hoe je ermee moet vechten." Legt Sandy uit. "Echt?" Wilt Harry weten. Sandy knikt. "Waarom?" Vraagt Harry zich af. "Nou, juist omdat die haak zo belangrijk is voor jou, dus ook voor mij." Legt Sandy uit. Harry krijgt een raar gevoel van binnen. Geen idee wat het is. Wat het ook is, daardoor pakte hij Sandy beet en drukte zijn lippen op die van haar.
"Nou, nou nou." Horen ze iemand plots zeggen. Harry en Sandy draaien zich om en zien Uma plots voor hun staan. "Dus dit is wat jullie doen als jullie moeten oefenen?" Vraagt Uma. "Uma, sorry.." "Voor wat!?" Onderbreekt Uma Harry. "Dat je gelogen hebt of dat ik erachter ben gekomen?" Vraagt Uma dan. Harry schudt zijn hoofd. "Wat? Nee, joh. Ik.." "Ach, save it. Zonder Gil had ik het nu nog niet geweten." Onderbreekt Uma hem weer. "Gil?" Vraagt Harry kwaad. "Harry." Zucht Sandy. "Uma , sorry. Ja, we hebben gelogen, maar dit is precies de reden waarom!" Vindt Sandy. "Waar heb jij het nou weer over?" Vraagt Uma dan. "Nou, dat je zo boos word omdat je het niet zou begrijpen!" Roept Sandy. "Maar Uma, liefde grijpt je in je hart. Dat laat je geen keus hebben. Het over komt je gewoon." Legt Sandy uit. Uma kijkt van Harry naar Sandy. "Liefde is een raadsel." Vindt Harry, die er nog steeds niet veel van begrijpt. "Verzamelen." Is alles wat Uma nog zegt. Dan loopt ze weg. Harry en Sandy kijken elkaar even aan, maar gaan dan achter Uma aan.
JE LEEST
Runaway Love -- Harry Hook (Completed)
FanfictionHarry Hook fanfiction (Descendants). Dit is deel 1 van de 2 verhalen! Deel 2: Runaway Love: True Or Fake -- Harry Hook. "Noem me niet zo!" Roept Sandy uit. "Waarom niet, schatje?" Vraagt hij. "Omdat je te lelijk bent!" Roept Sandy terug. Dat is de d...