Afscheid

464 24 2
                                    

Sandy zucht. "Alles oké?" Vraagt Gil. Sandy knikt. "Ja wel." Antwoord ze. Ze had enkel niet verwacht dat ze op Dwaaleiland een schip zou moeten schoonmaken.. Ach, het is hier nog steeds beter dan op Auradon. Ze mist helemaal niemand! Behalve het eten en Jay dan misschien. Haar beste vriend mist ze uiteraard wel, maar gelukkig is ze hier niet alleen. Ze heeft Gil, haar beste vriend van Dwaaleiland. Toch vraagt ze zich wel af hoe het nu gaat op Auradon. Zullen ze haar überhaupt missen?

                                                                  ---------------------

"Lieverd, schat?" Wendy loopt haar dochters kamer in. "Nog steeds niemand." Zucht ze bedroefd. "Mandy?" Wendy loopt naar de kamer van haar andere dochter. "Mandy, schat. Heb jij Sandy gezien?" Vraagt ze als ze de deur van Mandy opent. Mandy zit op haar bed, muziek te luisteren. "Wie?" Vraagt Mandy, terwijl ze niet echt heel veel aandacht besteedt aan haar moeder op dit moment. "Sandy. Weet jij waar ze is?" Wil Wendy weten. Mandy schudt haar hoofd. "Geen idee, hoezo?" Vraagt Mandy weer. "Hoezo? Ze is vannacht nooit thuis gekomen. Ze is nu al onderhand 24 uur weg als het niet langer is." Legt Wendy uit. "Oh echt?" Mandy heeft dit eerlijk gezegd niet in de gaten gehad. Ach, de band tussen haar zus en haar zelf is dan ook nooit goed geweest. Ze zijn liever ver van elkaar weg, dan dat ze naast elkaar lopen.

Mandy ziet dat haar moeder zich echt zorgen maakt. "Mam, ik zal zo wel even richting Ben gaan. Misschien weet hij wat meer?" Stelt Mandy voor. Wendy knikt. "Heel graag lieverd." Zegt ze, terwijl ze in de deuropening staat te wachten. "Waar wacht je dan op?" Vraagt Wendy dan. "Oh, moet ik nu gaan?" Vraagt Mandy. Wendy knikt. "Het liefst wel, ja." Antwoord ze. Mandy zucht. "Ik ga al." Ze zet haar muziek af en pakt haar telefoon. "Tot straks!" Roept ze, terwijl ze de deur al uitloopt.

Een kwartier later komt ze dan eindelijk bij Ben aan. Mal is er ook. "Ben, heb je even?" Vraagt Mandy. Ben knikt. "Natuurlijk, wat kan ik voor je doen?" Vraagt Ben oprecht geïnteresseerd. "Nou, voor mijn moeder eigenlijk. Sandy is de hele nacht niet thuis geweest en ze is onderhand al 24 uur weg als dat niet langer is. Mijn moeder maakt zich zorgen." Legt Mandy uit. Ben knikt. "Ben je al bij Jay geweest?" Vraagt Mal dan. "Jay?" Vraagt Mandy verbaasd. "Wat heeft Jay hiermee te maken?" Wilt Mandy weten. Mal zucht. "Jay en Sandy zijn beste vrienden. Als iemand überhaupt al weet waar Sandy is, is Jay degene die dat weet." Legt Mal uit. Ze kan niet geloven dat Sandy's eigen zus niet eens weet wie haar beste vriendin. Mandy knikt. "Dan ga ik wel even naar hem toe." Vertelt Mandy. "Wij houden jullie ook op de hoogte en gaan er even goed even achter aan." Verzekerd Ben haar. Mandy knikt en loopt dan weg.

Als ze Carlos samen met Jane ziet staan vraagt ze aan hem waar Jay is. "In onze kamer." Vertelt Carlos. "Waar is jullie kamer?" Vraagt Mandy verveelt. Ze heeft er blijkbaar duidelijk geen zin in om op zoektocht te gaan naar haar zusje. "Hier de trap op, links en dan recht de eerste deur." Vertelt Carlos. Mandy knikt en rent de trap op. "Er kon niet eens een 'dank je wel' van af." Zegt Jane zacht. Carlos knikt. "Klopt, eerlijk gezegd heb ik haar ook nooit gemogen." Vertelt Carlos. Jane knikt. "Niemand mag haar. Op die paar kinderen na waar ze altijd mee zit, dan." Antwoord ze. Carlos begint te lachen.

Mandy loopt Jays kamer binnen. "Heb jij Sandy gezien of weet je waar ze is?" Wilt ze weten. Jay kijkt haar met opgetrokken wenkbrauw aan. "Wat?" Vraagt Mandy. "Kloppen, heet dat." Antwoord Jay. Mandy zucht. "Luister, ik moet gewoon echt weten waar Sandy is. Dat is alles." Legt Mandy uit. Jay zucht. "Sandy? Ik heb haar gister voor het laatst gezien. Ze deed wel raar, als ik eerlijk ben." Legt hij uit. "Hoezo raar?" Vraagt Mandy. "Alsof ze afscheid nam of zo. Ze begon me opeens te knuffelen en dat soort dingen." Legt Jay uit. Mandy knikt. "Oké, dank je." En met dat is ze alweer weg, voor Jay überhaupt kon vragen wat er dan precies aan de hand is.

Mandy loopt gelijk weer richting huis en na ongeveer een kwartier is ze weer thuis. "En?" Wilt haar moeder weten. Mandy haalt haar schouders op. "Geen spoor. Ben gaat er wel aan werken en volgens Jay, die haar gister voor het laatst zag, deed ze een beetje raar." Legt Mandy uit. "Hoezo raar?" Wilt haar moeder weten. "Alsof ze afscheid van hem nam." Antwoord Mandy. Haar moeder legt haar hand voor der mond. Tranen in haar ogen. "Mam, kom op. Al is Sandy weggelopen, dan heeft ze het wel zelf gedaan. Het komt wel goed. Ben is ermee bezig." Vindt Mandy. Wendy knikt. Ze kan enkel maar hopen dat alles goed gaat met Sandy en dat ze gewoon weer hier binnen komt wandelen, maar wanneer?

Runaway Love -- Harry Hook (Completed)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu