Uzun zaman sonra dün gece huzurla yattım. Kalktığımda da son zamanlarda olmadığım gibi enerjik ve mutluydum. Hemen işe gitmek istiyordum. Çalıştığımı evdekilere söylememiştim. Biraz yalandan zarar gelmezdi. Biraz atıştırdım. Hemen pantolon ve gömleğimi giydim. Evden çıkarken daha kimse uyanmadığı için bir kağıda Cansu'yla beraber olacağımı yazdım.
Bugün erkenden işbaşı yapacaktık. Yola çıkınca hemen telefondan atkafasını bulup yazdım.
"Ben yoldayım , beş dakikaya hazır ol."
Hemen cevap geldi.
"Hazırım bekliyorum seni."
Burak'a seslenmemle hemen aşağı indi.
"Günaydın."
"Günaydın Burak."
Bisikletini getirmeye gitti. Onu beklerken aklıma Barış geldi. Sanki çok konuşmuşuz gibi dün aramızda geçen replikleri aklımdan tekrar diyordum. Bana çömez diyişini bile defalarca düşünmüştüm. Hep yeni biriyle tanıştıktan sonra o kısacık tanışma anlarını düşünürüm. Normal davrandım mı, saçma bir şey söyledim mi diye kendi kendime zaman öldürürüm. Aslında özgüveni düşük bir insan değilim ama yine de kendimi durduramıyorum.
"Neye gülüyorsun mavi göz?"
"Ne gülmesi?"
"Delirdin galiba beş dakikadır kendi kendine gülüyorsun. Noldu?"
Yine yapmıştım. İçimden düşündüğüm şeylere içimden tepki vermeyi öğrenmeliydim sanırım. Barış'ın bana çömez demesine içimden de gülebilirdim...
"Amaan Burak. Ağlasam suç gülsem suç. Gülmek için bir sebep olmak zorunda mı? Sen her güldüğünde komik bir şey mi oluyor?"
Saçmalamıştım...
"Tamam canım ne kızıyorsun. Gül zaten, sana gülmek çok yakışıyor."
"Hıı..."
Neyseki konu kapanmıştı. Bisiklete bindik ve yola çıktık.
"Hakan'la Elif tartışmışlar." Sessiz bisiklet yolculuğumuzu bölen Burak'tı. Elif Hakan'ın kız arkadaşı.
"Aa, neden?"
"Bilmiyorum ki yüzyüze konuşuruz canım sıkkın zaten falan dedi."
"Bugün buluşur musunuz?"
"Olabilir. İşten erken çıkarsak istersen sen de gelebilirsin."
"İyi olur. Kesin Hakan kıza saçma şeyler söylemiştir."
"Niye hemen Hakan'ı suçluyorsun? "
"Kız dayanışması canım."
"Aman. Sonra da bize cinsiyetçi dersiniz."
"Şaka yapıyorum ya. Ama Hakan bazen çok karışıyor kıza."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yeraltı Mahallesi
Genç KurguBu hikaye süslü aşk romantizminden biraz uzak bir mahallenin hikayesi. Kızlarının çöp bidonlarının ardında kadın olduğu, erkeklerinin üç kuruş için hayatlarını harcadığı, kadınlarının borçlarını ağda odalarında ödediği, en önemlisi çocukların hiç ç...