Love is about trust- chapter 1
"Morning princess " (mum)
"Morning mum" dady mana??"(abby)
"Turun kerja sudah.."(mum)
"Emmmm..."(Abby) buat muka sedih...
"Kenapa??"(mum)
"Emmm... tak de apa2.... Tanya je..."(abby)
"Em.. ok"(mum)
"Eiii... ok je?? "(Abby) cakap dalam hati..
Tiit tiit tiit.... bunyi hp abby... ada pesanan masuk... it Ira... Ira adalah sepupu abby... bff abby juga kemana je mesti sama2...
"Mum abby pergi dulu"(abby)
"Ok hati2... pesan kat Ira bawa kereta jangan laju2..."(mum)
"Ok mum nanti abby sampaikan pesan mummy.." (abby) sambil kiss pipi mummy dia...
"Nanti baby cakap kat Ira mum suruh bawa 120/j..."(abby) ketwa sambil lari2..
"Anak bertuah!!"(mum)...
Hahahahahhhaha... ketawa abby sambil berjalan pergi ke arah kereta Ira...
"Hai u... morning "(Ira)...
"Hai morning too"(abby)....
"Abby kenapa diam je ni??(ira)
"Emmmm... i sedih lah u... (abby)
"Lah kenapa pula?? (IRA)
"Tu keluarga i macam dah tak sayang kat i lagi.."(abby)
"Kenapa pula??(ira)
"U kan tahu next week birthday i... tapi mereka buat tak tahu je..(abby)
"Lah pasal tu ke u ni merajuk pagi2 macam ni??(ira)
"Yup"(abby)
"Abby u tu dah nak masuk 17 tahun jangan lah macam budak-budak... maybe mereka lupa tu... matang lah sikit... (ira)
"U tahu tak tahun2 lepas one month sebelum birthday i mereka dah tanya ape hadiah itu mahu... tahun ni macam lain lah... macam semua dah tak sayang aku lagi... abg pun sama Dah tak macam dulu lagi asyik busy je buat kerja... ingatkan dah kerja kat darat boleh lah nak manja.. tapi sama je macam dia kat laut... (abby) ( laut bukan tangkap ikan ye... offshore tangkap minyak)
"Ishh... u ni.. dah jangan nak lebih2... dah sampai Dah ni jangan nak drama sangat.. (Ira) dasar anak manja bilang Ira dalam hati...
"Tu... u punya bf2 dah tunggu di gate... nanti i pula yang jadi mangsa disoal siasat... huh...😒😒😒😒(ira)
"Jangan lah macam tu kita kan bff...😉😉 (abby)
Hi abby.. hai princess.. hai beauty...
Setiap hari Abby kan dengar ucapan itu di depan gate.... sampai dia sendri pun dah naik boring..."Abby..."(lyn) lyn antara satu geng abby
"Yup??"(abby)
"I dengar ada pelajar baru masuk hari ni(lyn)
"So?? Ape yang menarik nya??(abby)
"I dengar juga dia tu....(lyn) belum habis lyn bercerita sudah kena potong oleh abby
"Handsome, banyak peminat dan bla... bla... bla..(abby)
"Oiii... orang belum habis cerita u dah potong...(lyn)
"ape2 je lah... boring.... (abby) sambil tutup telinga..
"Huh?? Ok2 jangan saje nanti u terjauh cinta pula....(lyn)
"Whatever... "(Abby) buat muka bodoh.. 😎😎
Ishhh... tak tahu kah orang ni sakit hati.. lagi2 nak cakap pasal lelaki mana entah dia kenal ke tidak bilang abby dalam hati..😒😒
"Ok guy... Hari ni kamu semua ada kawan baru... semua dah tahu kan(cikgu)
"Ish... cikgu ni ... kenapa aku tak tahu?? Bilang abby dalam hati... macam mana nak tahu kalau sendiri dah x bergaul sangat dengan orang sekeliling.. 😂😂
"Siapa pula ni orang?? Banyak2 sekolah kat sini kenapa lah pula masuk sekolah ini.... emmmm... " abby cakap2 sendiri..
"Hai saya tony "(pelajar baru)
"Huh?? Tony?? Macam kenal??(abby) abby angkat kepala pandang ke depan..😨😨😨
siapa si tony?? Kenapa abby kenal??
YOU ARE READING
Love is about trust
RomanceAbby seorang gadis menarik penampilan nya.. cantik putih tinggi body pun slim.. seorang yang manja,nakal,degil dan sombong.. disebabkan dia satunya anak perempuan dalam keluarga.. dia dimanja seperti seorang puteri.. sehingga bebas melakukan apa saj...