Love is about trust
“bro…” panggil andy…
“tak bro… kamu tak boleh pentingkan diri.. sebab angel perlu kan dia… semalam semasa dia sakit.. dia panggil2 nama randy… mungkin dia rindu dengan randy…”kata robert… senyum memandang andy…
“tapi lebih layak dengan kamu bro… kamu cinta dia bah…” kata andy lagi tak puas hati dengan tindakkan robert ingin menyatukan kembali abby dan randy..
“ya bro.. kamu lebih layak.. dan saya rasa abby masih juga cinta sama kamu…” kata randy… andy dan randy sama memandang ke arah robert yang tiba2 ketawa kecil…
“tak bro.. angel tak cinta kan saya lagi… dan saya juga sudah anggap angel sebagai adik saya… hahaha…”kata robert ketawa lagi…
“bodoh!! kenapa kamu sanggup korban kan perasaan sendiri untuk orang lain… coba sesekali fikirkan perasaan kamu sendiri robert…” kata andy dalam hati… merasa marah dengan robert yang putus asa untuk memiliki abby.. sedangkan masa abby hilang dulu robert lah yang paling terseksa… dalam masa sebulan abby hilang dulu .. robert terus tak terurus dan kadang2 tak makan sampai dia menjadi agak kurus…
“randy jom lah kita pergi jumpa angel… dia pasti rindu kamu…” kata robert…
Randy angguk2kan kepala saja… dady andy pun terus menghantar andy,randy dan robert ke airport untuk ke singapore…“bro kamu pastikah dengan apa yang kamu buat ni??”tanya andy pada robert… kerana andy melihat muka robert yang tiba2 berubah menjadi sedih dan banyak diamkan diri saja…
Robert hanya membalas pertanyaan andy dengan senyuman…“sorry angel saya perlu buat macam ni baru lah kamu akan mengaku yang kamu masih sayang randy.. saya tak mau melihat kamu menyeksa diri sendiri dengan lari dari cinta kamu sendiri…” kata robert dalam hati….
******************************
Di hospital pula… abby dah mula sedar dari tidur nya yang lena… dan dia merasa pelik kerana dia ada di hospital… tiba2 dia tersedar yang dia tadi ada bersama robert… dia memandang ke arah kerusi berdekatan dengan nya… dia nampak ada wendy dan elisya sedang tidur dengan lena sekali…“wendy…. where robert???” tanya abby
Wendy terus terbangun bila mendengar suara abby…“emmmm… dia pergi sekejap ada urusan di luar nanti dia datang lagi..” kata wendy terus menbangunkan elisya yang masih tidur…
“kamu mau makan apa2 tak abby??” tanya wendy… berjalan mendekati abby…
Abby geleng2kan kepala dia… yang dia mau sekarang hanya robert….siapa yang tak tahu kalau abby ni sakit dia akan menjadi sangat manja…
“kenapa robert tinggalkan aku sendiri di sini… bukan dia tak tahu aku sedang sakit…” bentak abby dalam hati dan terus baring semula… menutup mata nya… menitis air mata abby mengalir… abby merasa dia akan kehilangan robert… wendy hanya geleng2kan kepala nya melihat perangai abby yang macam budak2…
Tring… tring…. bunyi hp elisya… wendy memandang ke arah elisya yang ingin menjawap call tersebut… abby masih melayan rasa sedih dia dengan mendiamkan diri…
“hello abg… where are u?? abby cari kamu bah… dia nangis bah kamu kasih tinggal dia…” kata elisya…
“am on my way elisya… please take care angel for me….” kata robert…
“but where u want to go… don’t u tell me that u want to leave abby…” kata elisya…
“later u know elisya… please don’t let my angel cry… it hurt to me inside…” kata robert sedih…
YOU ARE READING
Love is about trust
Любовные романыAbby seorang gadis menarik penampilan nya.. cantik putih tinggi body pun slim.. seorang yang manja,nakal,degil dan sombong.. disebabkan dia satunya anak perempuan dalam keluarga.. dia dimanja seperti seorang puteri.. sehingga bebas melakukan apa saj...