chapter 34

125 7 0
                                    

Love is about trust

“good job abby…” kata wendy…

“thank… saya harap banyak tempahan nantikan…” kata abby… sambil menghapuskan make up yang ada dimuka nya… abby memang tak suka touch up yang lebih2… dia suka yang biasa2 saja.. tak suka over…

“abby wendy… meet my bro robert…” kata elisya…

Wendy dengan happy nya memandang robert…. abby buat muka blur saja buat2 tak kenal robert…

“hai robert lama tak jumpa bertambah ensom ohhh…” kata wendy… tetapi robert hanya diam saja memandang abby….

“ehem… ehem… robert meet abby… kawan elisya yang cantik tu….” kata elisya senyum2 dia perasan melihat robert hanya memandang abby saja… selepas elisya kata macam tu baru robert tersedar dari lamunan nya…

“ohh… ya… hai wendy and abby…” kata robert tetap saja pandangan dia ke arah abby…

“ok guy… saya rasa saya perlu balik sekarang… letih sangat..” kata abby bila robert asyik memandang dia saja… abby merasa tak selesa…

“noooo… abby… kita akan ke majlis makan2 selepas ni… sorry saya tak cakap sebelum ni… pasal baju kamu pilih saja baju disini… mana kamu suka…”kata elisya…
Oh… shit…. kata abby dalam hati macam mana nak menolak… dia tak sampai hati membuat elisya terguris hati kalau dia tak ikut… nak tipu pun tak guna sebab dia serumah dengan wendy…

“ohhh… ok…” jawap abby

“ok guys… kami tunggu kat luar kamu tukar baju dulu ok…” kata wendy…
Mereka 3 meninggalkan abby yang masih berfikir macam mana nak lepas dari si robert… mati2 robert sudah tahu di mana dia sekarang… tapi siapa kah yang melihat aku dari jauh tadi?? macam kenal tentu saja bukan randy sebab itu perempuan… kata abby lagi dalam hati…
Segera menukar baju nya…

“abby kenapa kamu diam2 saja??” tanya elisya… semasa mereka dalam kereta… elisya duduk didepan robert memandu dan abby pula duduk di belakang sit robert….

“macam mana tak diam kalau si ufo tu asyik2 pandang belakang… memang patut nama ufo dari dulu mana2 saja ada dia ni…” kata abby dalam hati… terus dia geleng2 kepala memandang elisya…

“mungkin kamu letih kan abby… tak pa kamu tidur lah dulu kalau sampai kami kejut kan…” kata wendy… abby angguk2 kan kepala nya… terus menutup mata nya…

*************************************
(ROBERT)

Sesampai saja ditempat yang dikatakan si elisya… kami semua pun turun tapi abby masih tidur… kesian juga nak kejutkan dia… muka dia nampak letih sangat….

“elisya wendy… kamu dua masuk lah dulu… saya kat sini saja jaga abby… kesian nak kejutkan dia muka dia nampak letih sangat….

“wait…. kenapa abg ambil berat sangat dengan abby… abg jangan cakap kat elisya sekarang yang abby tu lah amoi abg yang hilang 2 tahun lepas.. yang abg cari2 tu…” kata elisya pada ku… dan muka wendy juga seakan akan terkerjut mendengar kata2 elisya….

“macam mana elisya dapat tahu…??” tanya aku

“abg tak dapat tipu elisya… elisya boleh nampak daripada cara abg memandang abby… dan juga daripada pandangan abby juga … dia macam nak lari saja dari abg… elisya dah mula nak syak juga sebab dari cerita si wendy pasal si abby… tapi abby tak pernah sebut2 nama abg… kalau abby tu betul amoi abg yang abg cari selama ini… baik abg jaga dia dengan bagus sekarang… sebab dia bukan perempuan biasa… dia seorang perempuan yang luar biasa… dan abg akan menyesal kalau dia hilang kali ke 3….” kata elisya….

Love is about trustWhere stories live. Discover now