Love is about trust
“kamu ok sudah kah bro??” tanya john sambil menghulurkan secawan air untuk randy…
“ehemm… ok bro…” jawap randy terus menutup mata nya …
“kenapa kamu masih menyiksa diri bro… sudah 5 tahun berlalu… kamu masih macam ni??” tanya john … john tahu cerita silam randy.. sebab mereka dua berkawan dari sekolah lagi…
“entah lah bro… saya tak dapat lupakan semua itu… semakin saya nak lupa kan semakin saya takut… takut perkara itu terjadi lagi…” kata randy…
“tapi dia kan sudah dipenjara… mustahil dia boleh lepas… sebab bukan saja dia bunuh maya dia juga bunuh parent kamu … randy past is past… so jangan lepas peluang lagi… saya tahu kamu sudah mulai sayang dengan abby… teruskan perasaan kamu tu… jangan saja nanti kamu menyesal….” kata john terus berlalu meninggalkan randy sendiri di ruang tamu… randy hanya diam2 saja …
John tahu akan kesakitan yang sudah randy hadapi… siapa2 pun akan tertekan… sudah lah kehilangan orang yang dia cinta… kehilangan juga orang tua yang di sayang semua itu satu beban yang teramat besar… sehingga membuat randy berubah menjadi seorang yang lain… tak seperti dulu yang selalu berjenaka sekarang randy banyak kepada panas baran.. malah satu office takutkan randy bila dia dah mengamuk…“dapat kah aku mencintai abby??” kata randy dalam hati terus sambung tidur….
**************************
ANDY!!!!!!!!
Semua bangun mendengar abby menjerit… termasuk randy…“kenapa ni abby??” tanya randy berlari menuju ke bilik tidur nya…
“what??? where my brother??” tanya abby pelik melihat randy di muka pintu…
“andy malam tadi dengan dia punya amoi… so saya bawa kamu balik rumah saya …” kata randy
“apa??? kenapa tak hantar saya pulang saja?? kenapa perlu bawa saya balik sini??” tanya abby marah
“wait2… kamu marah saya kah??? bagus saya tak tinggal kamu kat club malam tadi ok… sepatut nya kamu bersyukur ada saya bawa kamu balik… kalau lelaki lain jangan2 kamu sudah kena rogol tahu tak….” marah randy kembali…
“issshhh bah ni dua orang tak habis2 bergaduh… tak letih kah???” kata john bangun dari katil nak keluar pergi jumpa dua orang kawan dia tu.. yang macam tom and jerry..
“kamu cepat hantar saya balik… where ira??” kata abby bangun dari katil nak keluar bilik… tapi langkah dia berhenti melihat john dan ira sedang menuju ke arah mereka…
“apa ni abby bising2 pagi macam ni??” tanya ira…
“ni tanya sepupu kamu ni… marah orang sesuka hati dia saja ingat saya ni jahat sangat kah nak rogol dia??” kata randy dengan marah terus meninggalkan mereka disitu…
“abby kenapa kamu marah randy… bagus dia sudah tak tinggalkan kita malam tadi…” kata ira…
Randy berjalan ke dapur mau makan ubat… sakit kepala dia datang kembali… john melihat saja randy berlalu dia terus ikut dari belakang … sampai dapur dia melihat randy makan ubat.. tapi dia tak tahu ubat apa…
“apakah randy masih makan ubat dia ??? datang lagikah sakit kepala dia tu??” bisik john dalam hati nya…
“bro kamu ok kah??” tanya john
“err… ok bro..” jawap randy… terkejut mendengar suara john dari belakang…
“jom lah kita hantar mereka pulang saya pun nak rest ni nanti… esok kerja pula…” kata randy berlalu meninggalkan john berjalan menuju ke arah bilik nya…
YOU ARE READING
Love is about trust
RomanceAbby seorang gadis menarik penampilan nya.. cantik putih tinggi body pun slim.. seorang yang manja,nakal,degil dan sombong.. disebabkan dia satunya anak perempuan dalam keluarga.. dia dimanja seperti seorang puteri.. sehingga bebas melakukan apa saj...