chapter 33

120 8 0
                                    

Love is about trust

“abby ni lah rumah yang kita dua akan kongsi…” kata wendy..

Abby angguk2 kepala saja..

“besar juga ni rumah ohh wendy kamu seorang saja kah??” tanya abby

“yup saya seorang saja .. nasib juga kamu mau teman saya sini ohh…” kata wendy…

“ok lah wendy esok saya balik sudah kamu jaga arr adik saya.. nanti saya kirim duit kamu hantar dia in take ke uni ok…” kata andy… wendy angguk2 kepala saja…

Selepas sebulan abby di singpore … abby sambung sekolah lagi… sekarang badan abby berisi sikit tak kurus sangat macam dulu… sebab wendy asyik2 bawa dia makan sana makan sini… wendy sudah menganggap abby macam adik dia sudah… wendy ni dia share sama dia punya kawan… orang sarawak juga… buka butik… jual2 baju… yang di design oleh dia dan kawan dia sendiri… ada juga wendy bawa2 abby pergi kedai… tapi abby belum ada minat nak jadi model… abby masih rasa down …

2 TAHUN BERLALU

“abby malam ni kita pergi coba baju arr… sebab kalau jadi next month kita ada fashion show untuk baju terbaru…” kata wendy dari dapur…

“ok…” kata abby sambil memandang ke arah laptop nya…

“harap2 sepupu elisya mau bagi seponser untuk fashion show kita nanti… macam tahun2 lepas…” kata wendy sambil duduk sebelah abby… abby hanya angguk2 kepala…

“abby best tak jadi model??” tanya wendy… abby angguk2 dan senyum2…
“tak rugikan abby… lagi pun kamu semakin popular ohhh… banyak tu lengcai(ensom boy dalam bahasa cina) kaya terpikat ohh…

“biar lah wendy lengcai kah ?? kaya kah??? saya masih trauma ni…” kata abby minum jus oren yang wendy bagi pada dia…

“emmmm…. but abby.. why u don’t try to move on??? apa mau ingat tu bad men… kalau tu cerita batman tak pa lah… tu hero…” kata wendy… abby terus ketawa…

“banyak lah kamu punya batmen… kelawar men ada lah kat ni dunia…” kata abby… sama2 mereka ketawa…

*********************

“thank arr abg… nanti datang tau… jangan tak datang…” kata elisya…

“ye lah ye lah….” kata sepupu elisya… tapi elisya biasa panggil dia abg… dia tua dari elisya…

“jangan tipu nanti elisya merajuk ohh…” kata elisya lagi…

“ya2 next week kan?? abg pasti datang punya…

“ok… abg elisya ada satu kawan tau orang sarawak juga ohh… santik ohh… macam tu kumang(MISS IBAN) kalau abg tengok pasti air liur abg tu jatuh ke tanah…” kata elisya…

“macam2 kamu ni elisya… apa2 saja lah…” jawap sepupu elisya…

Hari yang ditunggu sudah tiba…. abby sudah ready untuk hari fashion show… semua sudah ready…

“elisya jadi kah sepupu kamu datang…??” tanya wendy yang memeriksa baju2 untuk modeling mereka nanti…

“mesti jadi punya…” jawap elisya…

“emmmm… ensom ohhh.. kamu punya sepupu tu kenapa belum kahwin lagi ohh… tunggu saya kah??” tanya wendy terus ketawa….

“hahahaha… perasan entah lah wendy… dulu ada saya tanya… dia kata masih trauma nak cari girl.f… sebab dia masih tunggu tu dia punya amoi yang hilang…” kata elisya…

“wow… setia juga kamu punya sepupu ohhh… berapa lama sudah amoi dia hilang elisya??” tanya abby yang ada dikedai juga…

“tak tahu lah tapi lama lah juga… dulu dia terseksa ohh… kurus badan dia… kesian ohhh… dia cinta mati tu dengan dia punya amoi….” kata elisya…

Love is about trustWhere stories live. Discover now