Love is about trust-chapter 20

140 8 1
                                    


“apa kamu nak cakap lagi ni robert… tolong lah berhenti kacau saya..”kata abby bila mereka berdua di belakang rumah..

“abby dengar dulu.. yup memang masa saya pikat kamu dulu saya masih ada isteri… tapi selepas kita pulang dari thiland sya terus cerai dengan dia… dan bukan juga sebab kamu saya bercerai… sebab saya tak pernah cinta kan isteri saya semua atas aturan keluarga…” kata robert

“tak cinta ?? macam mana boleh ada anak bagai kalau tak cinta???” kata abby senyum sinis…

“itu bukan anak saya dengan dia.. sepanjang kami dua kahwin tak pernah pun saya sentuh dia … dan dia memang sudah mengandung sebelum kami dua kahwin lagi… kalau kamu tak pecaya jom kita check DNA anak itu…” kata robert

“tapi kenapa kamu terima juga kalau kamu tahu itu bukan anak kamu…” kata abby mula simpati dengan cerita robert.. patut lah dia selama ini jaga abby macam takut abby meninggalkan nya..

“sebab saya tak nak buat mum sakit hati… dan menjaga nama baik ex-wife saya…” kata robert lagi..

“tapi rob… hati saya sudah sakit… dan tak mungkin akan ada ruang untuk kamu lagi dalam hati saya…”kata abby…

“saya tahu abby… tapi sekurang kurangnya kamu tahu cerita sebenar… daripada kamu terus membenci saya tanpa tahu cerita yang sebenar…” kata robert dengan muka yang sedih… dia tahu abby tak akan dapat dia miliki lagi…

“dah lah rob kamu move on saja… kita boleh jadi kawan…” kata abby memandang robert dan senyum…

“hahaha… ya kita boleh jadi kawan…”kata robert

“sebelum tu boleh tak kamu berjanji dengan saya abby..” kata robert…

“janji apa pula ni rob??” tanya abby

“janji bila satu hari nanti kalau kita ada jodoh bersama tolong terima saya kembali… dan jangan membenci saya kerana perkara silam…” kata robert…

“ya saya janji… tapi kamu jaga diri tau… jangan macam ni… tengok kamu kurus sangat sekarang mcam tak cukup makan saja …” kata abby…

“saya diet macam kamu…. lepas ni mungkin kita susah nak jumpa saya akan pindah ke KL …” kata robert..

“emmm… baik lah… jaga diri elok2 ya… saya tak nak tengok kamu macam ni kalau kita jumpa lagi…
Robert memeluk abby terakhir kali nya… bila ada jodoh kita akan jumpa lagi abby… kata robert dalam hati terus mnegucup dahi abby… tak terasa air mata dia mengalir sebab sedih sangat berpisah dengan gadis yang dia sayang sangat..

************************
Nanti abby nak sambung belajar kat mana??” tanya dady abby…

“emmm.. ya lah abby nak ambil bidang apa???” tanya mum

“mungkin abby pergi johor ambil business management”jawap abby…

“kalau ya pun kenapa jauh sangat??” tanya andy…
“abby nak pergi juah sekejap … tenang kan fikiran…” kata abby

“mana2 abby lah …” kata dady…

Masa untuk abby pergi johor pun dah tiba…. di airport miri mum abby menangis sebab tak pernah kena tinggal abby lama2… 3 tahun lama abby kat sana nanti…

“mum sudah2 lah menangis abby pergi berlajar bukan pergi kahwin tu sana… abg dulu pun pergi jauh sana sabah… tak pun mum nangis macam ni…” kata andy..

“kamu tu lain lelaki abby ni perempuan… melainkan lah kamu tu pondan..” kata mum semua ketwa…

“bah jaga diri kamu sana arr.. jangan nakal2…” kata andy…

Love is about trustWhere stories live. Discover now