Love is about trust
"Sorry miss sekarang kami tak ada kerja kosong...
Begitu lah yang selalu abby dengar bila dia apply kerja di company2 besar... abby hairan kenapa semua company di sana tak ada kosong... ada juga yang tak masuk akal di luar digantung vacancy tapi dibila di tanya cakap penuh... macam ada yang tak kena... tak pa lah kalau company besar tak ada yang kosong... minta di kedai2 juga boleh kata abby dalam hati...
"Uncle masih ada kah kerja kosong" tanya abby sebab abby ada nampak vacancy di satu kedai cermin mata...
"A...." hp tauke itu berbunyi ada orang call
"ok2 ya2" tu tauke cakap dengan orang yang call dia..."Amoi sini tak da kosong ohh..."kata tu tauke pada abby
"Uncle cakap dengan siapa tadi?? Itu orang nama randy kah??" Tanya abby dia rasa ni mesti kerja si randy...
"Ya2 amoi... dia cakap saya tak boleh ohh ambil kamu kerja... kamu cuma boleh kerja sama dia saja ma... kalau tidak dia nanti kacau saya punya jalan ma"kata itu tauke...
Abby merasa sakit hati... patut lah semua tak mau ambil abby berkerja di sebab kan si hulk tu...abby terus menahan teksi untuk ke office si randy... sengaja kamu ohh.. cari pasal dengan saya... jangan sampai saya pula nanti jadi hulk...
"Apa masalah kamu hah??"tanya abby pada randy bila dia tiba di office randy... abby terus saja masuk tanpa meminta izin...
"Ok bro... besok saya jumpa kamu lagi.."
"Kenapa ni abby" kata randy dia tahu pasti abby marah
"Kenapa kamu sengaja sangat nak buat saya marah boleh tak kamu tu jangan kacau hidup saya... " kata abby...
"Kan saya dah cakap yang kamu cuma boleh kerja sini saja..."kata randy terus Kenyitkan mata nya...
"Dengar sini ya mr randy.. saya tak akan kerja sini lagi... faham tak!!"kata abby terus berlalu pergi...
Owh... garang nya.. tak pernah ada amoi yang marah saya macam abby.. dia memang sangat istimewa..Selepas balik dari office abby Terus balik ke rumah ..
"Princess""Mum dady??" Kata abby terkejut
"Abby sihat??
"Sihat kenapa mum dan dady kat sini??"tanya abby
"Rindu abby lah"
"Ok2.. nanti abby call ira suruh dia pulang awal.."kata abby.terus call ira
"Hello ira nanti kamu balik awal ya.. mum dan dady saya ada kat sini.."kata abby
"Ok abby nanti saya balik awal dengan john.."kata ira..
Semasa tu randy ada dekat dengan ira.. terua dia senyum2.. ok abby kamu degil sangat kan..."Uncle auntie..."kata ira.. bila dia sudah sampai di rumah abby..
"Ohh ira... ehh anak john pun ada ya.. yang seorang tu siapa?? Tanya mum abby..
Semua berpaling ke arah seseorang.. masa tu abby baru keluar dari dapur...
Abby terkejut melihat..."Kamu???? Kata abby..
Ira hanya berdiri disitu diam2 takut kena marah si abby..
YOU ARE READING
Love is about trust
RomanceAbby seorang gadis menarik penampilan nya.. cantik putih tinggi body pun slim.. seorang yang manja,nakal,degil dan sombong.. disebabkan dia satunya anak perempuan dalam keluarga.. dia dimanja seperti seorang puteri.. sehingga bebas melakukan apa saj...