chapter 8

179 10 0
                                    


*AIRPORT MIRI*

"OK bro nanti2 datang lah lagi.."kata andy..

"Ok.. bro semestinya kan gf to be aku kat sini..."jawap robert memandang abby yang berdiri disebelah andy..

"Don't want say goodbye to me?? "Tanya robert...

"Ya lah abby salam tu bakal suami mu.."kata andy senyum2..

"Oh... ya.. ok bye..."kata abby terus berlalu meninggalkan andy dan robert di pintu masuk airport..
Ishhh abg ni memang sengaja nak kenakan orang tak pa nanti kau.. tunggu aku balas dendam..

Robert dan andy ketawa melihat telatah abby yang begitu...

"Ok bro aku pergi dulu nanti tak pasal2 kena telan tu raksasa naga.."kata andy sambil ketawa

"Ok bro..."jawap robert..

******************
Tiit.. tiit..

"What with that face?? U will miss me??(unknown )

Ishhh... siapa lah pula ni whtapp orang.. miss2 segala kenal pun tidak...

"I miss you already my angel "(unknown )

"I hate u..." balas abby... ni mesti si ufo.. si ufo jak yang panggil dia angel.. eeee... rimas lah nak miss u miss i.. tak de krja lain kah si ufo ni... ni mesti abg yang bagi no... bentak abby dalam hati sambil menjeling ke arah andy... kelihatan andy senyum2... buat muka tak bersalah..

"Abby jangan macam ni... plz??(robert)
Aduh kena krik2 jak aku ni... eeii.. geram nya aku dengan si angel ni.. ok tak pa.. kalau dia sudah jadi milik aku...  aku kiss dia puas2 biar dia tak berani lawan cakap lagi.. kata robert dalam hati..

*********************
*DISEKOLAH*

Siapa yang letak bunga kat atas meja aku ni.. tanya abby dalam hati terus berdiri nak buang bunga tersebut...

"Cantik bunga siapa bagi??"tanya lyn..
"Entah hantu kot"jawap abby
"Jangan buang abby bagi kat i  kalau u tak suka.

Tring.. tring..(waktu rehat)
"Abby...
"Apa lagi ni tony"kata abby sambil memneruskan langkah kaki nya..

""Apa jawap nya??"tanya tony..
"Jawapan apa lagi ni tony?? Kan i dah bilang no.. jadi jawapan dia tetap no.."kata abby.. abby tahu tony mesti bertanya kan soalan itu.. sebab masa abby tengok2 bunga diatas meja nya dia melihat satu kad yanag bertulis

"I still love you..  bagi peluang untuk kita.."

"Bagi lah i peluang abby.."kata tony..

"Peluang?? Peluang dah lama mati lah tony... dulu shima suka u..  u main2kan perasaan dia sampai dia nak bunuh diri.. sekarang baru u tahu macam mana rasanya dipermainkan oleh orang yang u cinta.. u pun tahu i cuma nak  balas dendam  sama u tapi u bodoh sebab kecantikan i.. u terima i  .. macam mana u tak tahu yang i ni sepupu si shima??"kata abby terus berlalu masuk ke kelas

"U silap abby bukan kerana kecantikan i suka u ... tapi i betul2 cintakan u.. cuba lah kalau u tahu cerita sebenar.. baru u tahu cinta i pada u.. i pun tahu u sepupu nya shima tapi i tak peduli yang u nak balas dendam.. "kata tony dalam hati sambil memandang ke arah abby..

**********
*DIRUMAH*

"mum abby dah sampai...

"Ya abby mum kat dapur ni ...

"Mum masak apa??..wah 😍😍 perkasam ikan,rebung,paku ikan,buah terung asam masak salai ikan...yum2 sedap ni mum"kata abby..

"Dah2 pergi mandi dulu nanti kita makan malam  sama2...

Walaupun mereka abby ni tinggal kat bandar tapi makanan kampung kesukaan mereka sekeluarga.. terutama abby..

"Bah jom lah kita sama makan nanti sejuk pula lauk nya..

"Abby mum dan dady akan pulang kampung esok petang mungkin hari ahad baru balik.."kata mum abby bila mereka baru nak habis makan..

"What kenapa?? Mum dan dady tak ingatkah yang sabtu ni birthday abby??

"Bukan tak ingat..  dady ingat.. tapi kami terpaksa pulang tolong inek(nenek) dan aki(datuk) di umai(sawah padi).."kata dady abby

Tapi kita kan boleh belikan inek dan aki beras bah.."kata abby

"Abby kan tahu aki dan inek tak suka makan beras cina.."kata andy

*Beras cina adalah beras yang dibeli kat kedai..*

"Abby tak sayang aki dan inek kah??"tanya mum abby..

"Ok lah.. abby sayang inek dan aki... tapi
Macam mana birthday abby??

"Pasal tu jangan risau nanti dady bagi duit..

"Siapa nak masak??

"Abby lah masak .. aby kan pandai masak nanti abg tolong2 apa yang patut.." kata andy memujuk abby..

"Josh??

"Apa tengok2 orang ikut tu mereka mum"jawap josh..

***********
*BIRTHDAY PARTY*

"WAH cantik u malam ni abby..
"Happy bday abby..
"Happy bday princess..
Kata2 dari kawan2 abby dan andy yang datang malam tu..

Abby malam tu memakai dress merah yang andy belikan untuk nya sebagai hadiah birthday nya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Abby malam tu memakai dress merah yang andy belikan untuk nya sebagai hadiah birthday nya..
Selesai acara potong kek tetamu semua dijemput makan hidangan yang disediakan..

"Sedap juga mum kamu masak bro.. lama kami tak makan masakkan mum kamu.. kata geng andy..

"Bro bukan mum aku yang masak tu adik aku yang masak.. parent aku tak da kat sini bro balik kampung.. semua ni adik aku yang masak..kata andy..

"Tapi dulu ??

"Adik aku memang macam tu bro dia selalu kenakan orang yang baru dia kenal...

Andy dan geng2 nya ketawa..

"Abby ada kawan abby tu nak jumpa dalam kereta depan gate rumah abg suruh masuk dia tak mahu..."kata andy..

"Ok abg.. sorry ya geng i pergi tengok dulu siapa lah yang datang lewat ni"kata abby sama geng nya.. siapa lah ni orang setahu aku mana ada geng yang datang lewat semua sudah ada bah??

Eeeiii... mewah juga ni kereta ....mana ada kawan aku punya kereta macam ni..
Sekali abby sampai dekat itu pintu  kereta.. ada kertas nota kecil dilekatkan di cermin kereta..

-open the door-

Bersambung...
Coba teka siapa kah itu..😉😉

Love is about trustWhere stories live. Discover now