chapter 5

212 13 0
                                    

Wah... banyak juga orang malam ni.. kata abby dalam hati selepas masuk ke tempat tersebut...

"Kita duduk mana?? Tanya andy...

"Penuh lah abg...  masih ada meja kosong meh?? Jawap abby dengan suara agak besar..  tempat tu terlampau bising...

"Kita duduk kat bar jak lah..." kata andy..

"Ok..." jawap abby...

"Bro kita duduk dekat bar lah.. jom.." kata andy pada robert...

"Ok... jalan dulu bro aku cover dari belakang" jawap robert...

"Eleh... nak cover siapa??  Aku ke abby tu" kata andy terus ketawa...

"Mesti lah abby bro... nak cover kamu tu buat apa...  " jawap robert sambil ketawa...

"Abg nak order apa?? Tanya abby..

"Kita minum beer je ya.."jawap andy

"Ok..."abby..

"Bro tolong jaga abby dan ira kejap boleh?? Tanya andy pada robert...

"Kamu pergi mana bro?? Tanya robert..

"Kejap pergi ambil amoi dulu bro.." jawap andy senyum2... robert  angguk2 kepala jak...

-ABBY-

Ishh abg ni pergi mana pula tinggal2 orang kat sini..  dengan si ufo lagi... ni ufo pun tak pandai habis2 pandang orang ingat aku ni boneka kah?? Tapi kan bila dipandang balik si ufo tu handsome juga...  cute lagi kalau senyum... ishh.. ishh.. abby wake up.. kenap kau ni dah gete sangat?? Kata abby dalam hati...

-ROBERT-

Alamak kena jelingan maut lah pula mungkin my angel perasan dari tadi aku asyik2 pandang2 dia... kenapa kamu manis sangat angel?? Aduh hati ku ni dah kenapa dup dap dup dap... sabar wahai hati itu bukan milik kita.. tunggu bila dah sampai masa nya kau sayang lah dia puas2..  kata robert dalam hati..

*************
"Abby meet my gf... "kata andy tiba2.. membuat abby ,robert dan ira terkejut..

"Oh... hai... "kata abby dengan senyuman yang manis..

"Yang ke berapa ni abg.."bisik abby ditelinga andy..

"Abby rasa?? Jawap andy sambil naikkan bulu kening nya...

"Abby jom pergi dance floor..  I tengok sana ada mereka Lyn lah.. " kata ira sambil menunjuk ke arah geng2 mereka..

"Emmm.. kenapa mereka jahat sangat tak info2.. lepak sendiri lah.."kata abby..

"Jangan salah kan mereka tdi mereka ada info2 tapi i cakap u busy kan u ada tetamu terhormat.. so i cakap lah kita dua tak dpat keluar.."kata ira..

"Hahaha.. "abby ketawa bila dengar ira cakap etamu terhormat...

"Ok jom"kata abby..

"Abby nak pergi mana ni??" Tanya andy tengok abby dan ira lari2 pergi dance floor..

"Hey baby kenapa tak ajak i ke sini i boring tau kat rumah.. "kata abby pada geng2 dia.. sambil menari ikut rentak lagu...

"Hey abby...  alala.. lama dah tak chill dengan u jom kita minum2 dulu baru kita menari.. " kata salh seorang dari geng mereka..

Mereka terus turun dari dance floor pergi ke meja..  sambil chill2.. one shoot CIVAS..

Mana my angel pergi.. kata robert dalam hati terus mata dia cari2 kelibat abby yang tiba2 hilang di atas dance floor sambil berdiri..

"Cari apa bro??"tanya andy...

"Abby"jawap robert..

"Oh... tu dia dengan geng2 dia tu.. biasa lah kalau dah jumpa geng memang tak ingat dunia.. " kata andy sesekali pandang ke arah geng mereka abby..

"Bro tolong aku jaga2 abby sebab dia kalau dah kick memang manja tak bertempat.. dengan siapa2 pun dia akan rapat pergi manja2..."kata andy..

"Dia memang macam tu kah?? macam Mana Kalau Kamu tak ada dengan siapa jaga dia kalau dia pergi chill?? Tanya robert..

"Hahahaaa" andy ketawa dengar kata2 robert..

Ishh dia ni orang tanya ketawa pula dia.. bentak robert dalam hati..

"don't worry Robert.. adik aku bukan orang murah sangat..  kalau aku tak ada dia selalu keluar dengan sepupu2 kami yang laki-laki.. dia takkan keluar sesuka hati je kalau tak ada yang jaga dia.. " kata andy..

Andy tahu tentu robert akan fikir bukan2 pasal abby... abby memang sosial tapi dia pandai menjaga diri... dia tak akan keluar dengan orang yang dia tak kenal kalau seorang diri.. ..

"Let dance baby.. kata lyn sambil  menarik tangan abby ke dance floor..

Yahoo jerit mereka one geng.. mereka menari sampai tak ingat dunia .. mereka menari dengan syok sekali.. ..

"Oh my angel don't drink to much you will get drunk.. "kata Robert dalam hati bila melihat Abby menari di dance floor..

"Bro i go first..  please take care my princess.. "kata andy..

"Kamu pergi mana bro ?? Tanya robert..

"Nak bayar bill air bro.. nah ni kunci kereta.. nanti kamu bawa abby pulang arr jangan suruh dia banyak minum nanti susah kamu nak jaga.. "kata andy sbil berlalu bawa dia punya gf...

"Tapi... aduh andy ni macam mana ni bukan aku biasa dengan si abby .. andy pun pecaya sangat kat aku coba kalau aku ni orang jahat baru dia tahu aku bawa abby lari.. betul ke nak bawa abby lari?? bawa kahwin ada lah.. .. kata robert dalam hati sambil senyum2..

-ROBERT-

EMM... dah pukul 12 dah ni.. balik jak lah.. Aku mendekati abby sambil peluk dia dari belakang.. sebab dia asyik menari buat tak tahu je pasal aku ni di sisi nya.. terus dia stop menari mungkin terkejut kot..
"Jom balik dah lewat ni.. kata aku dekat dengan telinga dia.. emm.. wangi nya rambut dia..

"Nanti lah.. . " jawap abby nak sambung menari..

"Abby please we go back now or..

"Or what Robert??"Tanya abby berpaling memandang robert yang dibelakang nya..

"I angkat u "kata robert..

"Coba lah kalau u berani.."jawap abby

ishh ni budak degil sangat.. dah lah mabuk lagi tak nak balik.. bentak robert dalam hati.. geram dengan perangai abby yang degil itu..

********
kejap ya degil sangat kan..  terus robert angkat si abby macam bawa guni beras..

"Put me down robert.. "teriak abby.. terkejut dengan tindakan robert yang  mengangkatnya tiba2..

semua geng2.abby  terkejut dan banyak juga yang pelik tengok robert dengan berani cari pasal dengan abby. .

"Ira u balik dengan i ke tak?? tanya robert..

"It ok nanti i balik dengan yang lain..  jawap ira..

"ok make sure kamu orang balik lepas ni  jangan nak pergi mana2 " kata robert.. terus belalu membawa abby yang masih dia angkat..

"Please Robert put  me down.." kata abby sambil memukul belakang robert..

"Abby please stop you are  drunk.."kata robert sambil memasukkan abby dalam kereta..

"No i not..." jawap abby sambil memandang robert di kerusi memandu...

"Wait where my bro why you drive? ?" Tanya abby

"answer me"kata sambil memandang tepat ke muka Robert Yang mendiamkan diri sambil memandu..

"dasar UFO "Kara  abby bila robert masih tak jawap pertanyaan dia..

"Wait.. you call me what/?"tanya robert...

"abby??"tanya robert sambil memandang ke arah abby..

Lah tidur pula budak ni kata tak mabuk.. abby2 .. kata robert dalam hati sambil geleng2 kan kepala. .

sedang robert leka memandu.. aduh macam mana ni .. aku mana tahu jalan nak balik ke rumah mereka andy.. cakap robert sendiri sambil memandang ke arah abby yang nyenyak tidur disebelah nya..

Love is about trustWhere stories live. Discover now