“miss… boleh bagi balik kunci bilik nya???” kata perkerja hotel bila melihat abby mahu masuk ke dalam bilik hotel…
“what??? but why???” tanya abby
“sebab miss dah check out pagi tadi… tapi kunci miss belum bagi balik…” kata perkerja hotel
Bila masa pula aku check out sedang kan tadi aku pergi breakfast dengan si robert…
“tapi barang2 saya masih ada didalam” kata abby sambil berfikir bila masa pula dia check out…
“barang miss sudah kami hantar ke bilik boss miss… atas permintaan beliau…” kata perkerja hotel tersebut…
“what???” kata abby terus berlalu menuju ke arah bilik robert… kenapa dengan ni orang… sengaja buat aku marah…
“robert!!!!!” panggil abby sambil mengetuk pintu bilik robert….
“ooooo…. miss naga dah sampai… so rob berani buat berani lah tanggung…” kata robert dalam hati… berjalan menuju ke arah pintu bilik…
“yup …. angel what can I help u…” tanya robert… pura2 tak tahu…
“what??boleh u buat2 tak tahu… kenapa u buat macam tu?? tanya abby menahan marah melihat si robert boleh buat pura2 tak tahu…
“ buat apa?? tanya robert lagi…
“apa??? u masih pura2 lagi … u tahu tak I malu .. I macam kena halau dari ni hotel tahu tak setidak nya u bagitahu bah … u ni…….” belum habis lagi abby bercakap mulut dia sudah ditutup robert pakai tangan…. dan terus ditarik robert masuk ke bilik…
“apa u buat ni… tutup2 mulut orang ???” kata abby sambil mengelap mulut nya…
Isshhh ni angel tak habis2 lagi nak marah2 orang… cuba lah tenang dulu… kata robert dalam hati…
Tiba2 cup……. robert cium bibir si abby… abby terkejut dan membesarkan mata nya …“what the hell???” teriak abby… memandang robert dengan pandang tajam…
“lagi mahu bising kah??? “ tanya robert
“u ni….” abby
“kalau u bising lagi I cium u… lagi lama dari tadi… mahu???” tanya robert…
Abby cepat2 menutup mulut nya pakai tangan takut di kiss robert lagi… dasar lelaki gatal… kata abby dalam hati…
“ok sekarang u duduk diam2… I nak buat kerja sekejap lepas tu kita pergi phuket ok… I boring kat krabi ni … sebab I selalu pergi sini…” kata robert..
Abby buat bodoh je… memandang ke arah robert… rasa kan kau ufo… kau suruh aku diam kan cakap lah kau sana sampai esok …
“abby??” tanya robert bila abby tidak memberi respon…
Nah datang sudah kenakalan nya ni… mesti dia nak kenakan aku ni sebab suruh dia diam tadi… kata robert dalam hati sambil memandang abby yang duduk di sofa hotel…
Emmmm… lapar lah pula sekarang dah pukul 12 tengah hari… belum siap kah si ufo tu… holiday pun masih berkerja .. emmm… boss yang terbaik… bagus lagi tidur… kata abby dalam hati sambil bangun menuju ke arah katil dan memandang robert yang sibuk dengan laptop nya…
Sunyi nya bila si angel ni senyap… kata robert sambil memandang ke arah abby… lah tidur pula ni budak… emmm… pukul 2pm rupa nya patut lah… lapar lah pula… aduh tentu angel lapar kenapa sampai aku lupa yang angel ada dengan aku… memandang abby…
Why u so cute …. manis je muka si angel ni bila tidur… kata robert sambl menuju ke arah katil…
Aku harap kamu akan jadi milik ku nanti angel… aku betul2 dah cinta mati dengan mu… kata robert sambil mengusap pipi si abby… abby senyum2 bila robert mengusap pipi nya … membuat si robert geram terus kiss bibir abby.. kenapa kamu membuat aku ketagihan angel dengan diri mu… kata robert terus berlalu pergi ke bilik mandi… mandi dulu sebelum mengajak abby pergi makan …“angel… wake up … jom pergi makan…” panggil robert
Abby mengeliat dan bangun terus duduk dan memandang ke arah robert… baru sekarang nak ajak orang makan … nak tunggu aku pengsan dulu ke???” kata abby dalam hati terus turun dari katil berjalan menuju ke bilik mandi untuk cuci muka …
“angel??” panggil robert bila abby asyik senyap je bila keluar dari bilik mandi… masih marah kah dia kata robert dalam hati…
Abby cuma memandang robert dengan pandangan kosong…
“angel plz say something … kenapa diam je ni?? u masih marah kah??” tanya robert…
Abby tak peduli kan pertanyaan robert dan memandang ke arah lain…Robert berjalan mendekati si abby terus memeluknya… abby terkejut dengan tindakkan robert… terus meronta minta dilepas… makin abby meronta makin ketat lagi robert memeluk nya…
“kalau u masih senyap … I tak kan lepas kan pelukkan ni…” kata robert
Abby masih meronta dalam keadaan yang senyap….“i tak kisah sampai malam pun I rela peluk u macam ni…” kata robert lagi…
Abby menyerah kalah … terus berhenti meronta …
Selepas sekian lama mereka berpelukkan abby pun bersuara…“robert plz let me go….” kata abby
Bila robert mendengar abby bersuara … dia terus menbalikkan badan abby untuk memandangnya … dan terus tersenyum…
“that my angel… u tahu bila u bersuara I rasa dunia ni bertambah indah… kalau u senyap I rasa kosong je… plz angel jangan macam ni lagi… “ kata robert
Abby diam saja memandang robert dengan wajah yang masih masam.. tiada sedikit pun senyuman …
“angel tolong jangan macam ni… senyum sikit… kalau tak I peluk u lagi ni” ugut si robert
“no….” kata abby sambil menolak badan robert
“senyum angel… cepat…” kata robert
Abby pun senyum2… abby mengakui yang robert memang pandai melayan karenah nya yang manja itu… abby hairan macam mana robert pandai sangat dalam bab2 memujuk perempuan… jangan salah faham arr… maksud abby cara dia melayan abby… macam seseorang yang dah berpunya… dia menjaga abby seperti menjaga seorang isteri… macam mana abby tahu sebab tindakan dan cara robert sama sangat macam dady nya… macam dady melayan mamy… emmm.. bagi yang dah kahwin mesti tahu maksud si abby…“emmm… robert jom lah abby lapar ni..” kata abby
“bah jom lah…” robert terus memegang tangan si abby…
***************************************
“angel ada mau pergi mana2 lagi kah??? sebab petang ni kita akan ke phuket…” kata robert
“tak da… nanti lah I beli barang kat sana…” jawap abby sambil mereka berjalan pulang ke hotel…
“ok angel simpan barang angel dulu lepas tu mandi ya…” kata robert sambil mengucup dahi abby sebelum berlalu ke bilik mandi…
Siap2 abby kemas baju semua… abby terus pergi mandi..
Tring… tring…. bunyi hp si robert
“hello”
“u dimana ni”
“masih di thailand… kenapa??”
“u di sana dengan perempuan kan…??”
“kalau ya pun kenapa???”
“kenapa u buat I macam ni u tak sayang I lagi kah???”
“u pun tahu I memang tak sayang u… so plz jangan kacau I lagi…”
“sampai hati u buat I macam ni … macam mana dengan anak kita…”
“tolong lah jangan nak ungkit2 pasal tu … tunggu I balik kita settle kan semua ni..”
Tiiit… robert memutuskan panggilan… terus pusing ke belakang… robert terkejut melihat abby yang berada di depan nya…
Adakah abby mendengar semua perbualan nya ??? hati robert berasa takut sangat yang dia akan kehilangan abby…
#bersambung…
YOU ARE READING
Love is about trust
RomantizmAbby seorang gadis menarik penampilan nya.. cantik putih tinggi body pun slim.. seorang yang manja,nakal,degil dan sombong.. disebabkan dia satunya anak perempuan dalam keluarga.. dia dimanja seperti seorang puteri.. sehingga bebas melakukan apa saj...