chapter 35

114 7 0
                                    

Love is about trust

“angel sit here please…” kata robert pada abby.. sambil menepuk kerusi di sebelah dia…
Robert sakit hati bila ada lelaki lain memandang dan memegang tangan abby… semasa elisya mempekenalkan abby pada kawan2 nya…

“emm?? yes rob?? ada apa??” tanya abby

“no… just sit here.. before I put some make up on some men who touch u again…” kata robert dengan muka yang agak tegang…

“make up?? come on rob are u jealous?? tanya abby …

“angel u are drunk…” kata robert lagi… abby mabuk sudah sebab asyik minum wine dari tadi…

“so what… u are here … u can take care of me… like before…” kata abby terus kiss pipi robert…

“how if I not here??? don’t u think that men can make anything on u??” kata robert…

“ohhh… my ufo… please don’t be angry bird… just stand with ufo name only… u are my ufo… hahahahahaha….” kata abby terus ketawa… robert yang sedang marah pun tak jadi… sebab abby lucu sangat… dengan muka dia yang merah sebab mabuk… belum lagi muka dia yang buat2 cute…

“let go home…” kata robert menarik tangan abby… robert juga terus membawa elisya dan wendy yang juga mau mabuk sudah…

“bro can we go to club first??” tanya elisya…

“no…. kamu semua sudah mabuk kita balik rumah saja…” kata robert…

“please abg….” kata elisya buat muka 10 sen dia… robert tetap berkeras tak mahu…

“please my dear ufo… can we go?? kata abby sambil goyang2 tangan robert.. sambil buat muka itik dia tu….

“oh please angel don’t make that face….” kata robert disebabkan abby yang merayu mereka jadi ke club…

“but promise me that 3 of you stop drinking…”kata robert… mereka 3 angguk2 kepala… wendy dan elisya terus pergi masuk ke club… abby memeluk robert susah untuk abby berjalan sebab dia betul2 sudah mabuk…

“rob… are u really miss me??? u don’t lie is it??” tanya abby sambil mereka dua berjalan masuk ke dalam club…

“yes angel… I really miss u…” kata robert sambil memeluk abby bila mereka dua telah masuk ke dalam club… sebab banyak juga orang dalam tu club…

Abby let go dance… kata wendy dan elisya dari arah depan dan terus menarik tangan abby.. robert mengikuti mereka dari belakang… mereka 3 menari dengan rancak… robert hanya duduk di bar sambil minum… memandang ke arah mereka… bila sudah jam 2 robert pun membawa mereka pulang… robert terpaksa bawa abby balik ke rumah elisya juga sebab dia tak tahu mana rumah abby dan wendy… sampai saja dirumah elisya… robert membangunkan elisya dan wendy supaya masuk ke rumah… tinggal abby saja yang tak bangun2 bila dikejut kan…

“elisya mana abby tidur nanti??” tanya robert masuk kerumah dahulu untuk tahu mana bilik tempat abby nanti sebelum dia mengangkat abby masuk kerumah…

“lah tidur pula ni dua orang monyet… dah lah rumah elisya ni cuma ada 2 bilik saja… tak mungkin abby tidur dengan saya pula…” kata robert dalam hati…biasa lah rumah orang bujang tiba2 kenangan lama dia dan abby terulang semula semasa mereka dua dihotel dulu… robert senyum2 sendiri… dan keluar semula untuk mengangkat abby masuk ke dalam…

Robert pun membawa abby masuk ke bilik satu lagi… dia terus memuka heel abby… membersih muka abby… sambil dia membersih sambil tu dia senyum2 memandang muka abby…
Emmmmm… tidur je lah aku pun mengantuk juga ni… kata robert dalam hati…

Love is about trustWhere stories live. Discover now