chapter 39

160 7 0
                                    

love is about trust - chapter 39

"morning..." ucap abby gosok2 mata dia sambil berjalan turun tangga...

"morning abby"
"morning angel"
"morning baby"

ehhh.... mau jatuh tangga sudah abby terkejut mendengar 3 orang menjawab ucapan dia pagi tu...

"ohh... masih ada bah ni 2 orang lupa pula saya ohh..." kata abby dalam diri...
selepas tu abby senyum2 terus keluar tu idea nakal dia...
dia bejalan terus duduk berhadap dengan 3 security dia...

"abg abby nak jus oren.." kata abby pada andy... andy terus berdiri pergi ke dapur...

"randy... boleh tolong buatkan roti??" kata abby... randy pun terus pergi ke dapur tanpa sebarang bantahan...

"rob... saya nak makan anggur bah... boleh tolong ambilkan??" kata abby lagi sambil buat muka 10 sen... robert angguk2 kepala terus pergi ke dapur juga...

baru saja robert berlalu andy dan randy pun sampai bawa apa yang abby minta terus simpan diatas meja hadapan abby duduk... lepas tu datang juga robert yang membawa sepinggan anggur sudah dicuci dan menghulurkan pinggan tersebut ke abby...

"aaaa...." kata abby sambil muka mulut minta robert suapkan anggur tersebut...
robert turutkan saja apa yang abby minta.... randy merasa jeles melihat abby dan robert... tapi dia sabar sebab dia sudah berjanji dengan diri sendiri kalau tak ada jodoh dengan abby... dia sanggup jadi abg abby juga macam si robert dulu2...
dia tahu untuk pikat hati abby balik memang susah..

tring... tring.. bunyi hp abby

mereka bertiga memandang abby... bila mendengar hp abby berbunyi...

"what???" kata abby terus menjawap panggilan tersebut...

"hello??"abby

"hello abby... wendy ni" kata wendy

"ohh... wendy... ada apa ya...??"tanya abby

"abby.... next week ada pertandingan fashion show untuk semua desinger2 ... kalau memang dia punya hadiah bagus oh... kamu punya design akan dikenalkan di seluruh negara untuk dijual... dan nama kedai akan naik dengan begitu sekali... jadi... saya dan elisya nak minta tolong kamu bah boleh kan?? jadi modeling lagi... plz abby..."kata wendy ada sedikit merayu...

"emmmm... macam mana oh..." kata abby sambil memandang ke arah 3 security dia...

"plz lah abby... we need u... kalau kami dua memang kamu terus jadi medol tetap..." rayu wendy...

"wait arr... saya fikir dulu... nanti saya bagitahu kamu.." kata abby

"ok... tapi jangan lama2 arr... kalau boleh malam ni juga saya mau tu jawap supaya esok kami terus beli tiket untuk kamu... terpaksa kamu datang sini awal sebab mau test2 baju bah... takut terlampau besar atau kecil" kata wendy...

"bah..." jawap abby terus tutup panggilan..

3 orang security abby terus buat muka tak tahu... randy yang dari tadi memang tak memandang abby yang sedang bercakap dia tengok tv je... mungkin best sangat tu cerita tu lah dia syok...

"abg can i???" tanya abby

"no.... "jawap andy...

"rob plz can i go???" rayu abby pula dengan robert...

robert geleng2 kepala... "no angel kamu baru sihat... nanti kalau kamu letih lagi.. kepala kamu akan sakit lagi.." kata robert...
abby muncungkan mulut dia bila andy dan robert tak benarkan dia pergi... terus dia memandang ke arah randy...

Love is about trustWhere stories live. Discover now