De brief.

712 10 15
                                    

Hier is meteen nog een soort van hoofdstuk! Deze is wat korter dan we gewent zijn, maar dat komt omdat het alleen een brief is. Veel leesplezier!!!

Hallo Lynn,

Jij denkt nu waarschijnlijk “wie ben jij en waarom krijg ik een brief van jou.” En dat is logisch. Eigenlijk had je dit al veel eerder moeten weten, maar er waren twee mensen –aan het eind van deze brief zal je wel weten wie– die dat niet wilden. Allereerst, ik weet meer over jou dan dat jij denkt. Zoals:

·         Je naam, logisch;

·         Je adres, ook logisch anders kon ik deze brief niet sturen;

·         Je leeftijd;

·         Je uiterlijk;

·         Het adres van je ouders;

·         De naam van je vriendin/vriend;

·         Wie je ouders zijn;

·         Waarom je niet bij ze woont;

·         Je “gave”;

·         Je school;

·         En waarschijnlijk nog veel meer dingen, maar eigenlijk is dat teveel om op te noemen.

Uit dit lijstje kan je wel concluderen dat ik je ken. Maar jij weet nog niet wie ik ben. Ik zal je vertellen, een deel van de punten hier boven is van mij precies het zelfde als van jou. Alleen ben ik 24 en jij 16, heet ik Lars, en jij Lynn. Je zal nu waarschijnlijk helemaal perplex staan terwijl je dit leest, maar blijf maar rustig en lees de hele brief uit.

24 jaar geleden ben ik geboren, op de zelfde plek als jou. Waarschijnlijk snap je er nu al wat meer van. Maar ik zal je alles helemaal uitleggen. Ik was als baby net als jou niet “welkom” onze ouders, ja ONZE, konden niet voor jou en mij zorgen, dus we kwamen allebei in een tehuis te wonen, maar daar waar ik woonde, was geen plek meer voor jou. Dus jij kwam in een ander tehuis te wonen. Ik zat op de zelfde middelbare school als jou, maar jij hebt mij waarschijnlijk nooit gezien omdat ik zes jaar ouder ben. En toen jij op de middelbare school kwam was ik al weg. Het zal je al wel opgevallen zijn dat deze brief meer dan 1 postzegel had, en dat klopt. Na de middelbare school ben ik in Florida gaan studeren, waar ik nu nog steeds woon. Vorig jaar ben ik afgestudeerd, en nu heb ik een vriendin en werk. Dus ik wil hier ook niet meer weg.

Mijn ouders hadden me verteld dat ik geen contact met je mocht zoeken voor je 16e, want ze dachten dat je er totaal niet gelukkiger op werd, en waarschijnlijk ook verward. Maar vorige week ben je 16 geworden, dus ik dacht er meteen aan om jou en brief te sturen. Met onze ouders heb ik telefonisch contact, dus die weten ondertussen al dat jij een brief van mij krijgt. Ik hoop dat je zo eerst voldoende informatie hebt en ik hoop je snel weer te “spreken”.

Even voor alle duidelijkheid zet ik hier alle feiten nog even op een rijtje.

·         Ik ben Lars;

·         Jou broer;

·         Ik woon in Florida;

·         Ik heb daar werk;

·         En een vriendin;

·         Ik ben 24;

·         Door foto’s weet ik ongeveer hoe je eruit ziet;

·         Je lijkt op mij, met je blonde haar en bruine ogen;

·         Ik wil je graag beter leren kennen.

Nou dat was het wel zo ongeveer ,  Groetjes Lars.

Dit was het dan alweer voor vandaag! Vergeet niet te stemmen en te reageren! Tot de volgende keer!

LynnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu