1 . bölüm

53 7 1
                                    

Ne kadar da çaresiz bir hayat yaşıyor gibi hissettimi bilmiyorum

        

            * Gunay*

 

Gozlerimi actigimda nerde oldugumu hatirlayamadim. Etrafa bakmak icin basimi cevirmek isteyince boynumda inanilmaz bir agriyla inledim.

Elimi boynuma degdirdigimde cok agriyor ve aciyordu.

Bir islaklik bir kayganlik hissettim parmagimda, elime baktigimda o kayganligin kan oldugunu gordum.

Elimde kan vardi. Dogrulmak istedim. Her yerim aciyor agriyordu. Hatirlamaya calisiyordum. Bana neler oldugunu.

En son, en son okul partisindeydim. Erdinc erdinc vardi. Eeee gerisi ........?bana ne oldu burasi neresi neden kana bulanmis etrafim.

Etraf hafif karanlikti. Bir odanin icindeydim. Sanirim bir yatakta yatiyordum.

Zorda olsa dogruldum. Cami bile olmayan bir odadaydim gece lambasi yaniyordu odada ve burasi neresiydi.

Sadece birtek yatak vardi. Hic birsey yoktu. Burnum kaniyordu. Elimle tuttum burnumu ayaga kalkmak istedim karnimda feci bir agriyla yerimden kipirdiyamadim.

Belden atima baktigimda elbisemin her yeri pisti yirtilmisti.

Inanamiyorum. Kilotlu corabimda egnimde yoktu. Sok geciriyor olmaliyim.

Yere baktigimda yirtilmisti. Iki parcaya bolunmus. Biri bi yerde biri bi yerdeydi.

Nefesim kesilir gibi oldu. Bana ne olmustu boyle.

Aman allahim bana ne yaptilar boyle. Aglamaya basladim tekrar.
Zorla ayaga kalktim. Karnim kasiklarim bacak aram bile aciyor agriyordu.

Dogrulup donup yataga baktigimda, pembe carsaf serili yatagin bazi yerleri kandi.

Egilip ustume baktigimda ozellikle arka tarafi elbisemin  kana yakin bir renge bulanmisti.

Birde yooo olmaz yoksa bu kan. Dedim icimden oldugum yere yikildim. Elbisemi yukari kaldirip bacaklarima baktim.

Kan vardi. Ic camasirimda yoktu ustumde.

Derin nefeslerle agliyordum bedenimi gordukce.

Tecavuze ugramistim. Bunu anlamam zaman almisti.

Ben maf olmus bitmistim. Neler yaptiklarini dai hatirlamiyordum.

Agliyordum deli gibi dogrulup kapiya yapistim. Acma kolunu indirip kapiyi acmaya zorladim. Acilmiyordu kitliydi.

Bagirmaya basladim.

"Imsaat kimse yokmu bana yardim  lutfen biri bana yardim etsin  yardim edin ne olur imdaat"

Diye cigliklar ustune cigliklar atiyordum.

Ne ses vardi ne seda hic bir cevap gelmiyordu.

Hafizam durmus gibi birseydi. Hicbirsey de hatirlamiyorum. Bildigim tek sey istismar edilmemdi.

Kimdi yada kimlerdi. Nasil oldu hic birseu hatilamiyordum. Kapinin dibine coktum. Ferim dai kalmamisti.

Aglayip duruyordum. Acinasi halime.
Erdincte yoktu. Bana daha neler yapicaklar niye hapsettiler beni ne olucak bana , daha neler yapicaklar diye dusunup dusunup aglamaya baslamistim.

Ama hic birsey gelmiyordu elimden annemi ozledim erdinci ozledim

"Askim nerdesin gel kurtar beni"

         ********          *********



Hep rüyalarım da görürdüm uçtuğumu ,
Uyanınca anlıyordum ki rüya,bir burkulmayla uyanıyordum içim de.
Kalkip camimdan baktim yagan sonbahar yagmuruna ,ne kadar da guzel yagiyordu.
Okul aklima geldi elimi yuzumu yikamaya lavaboya gittim .
Abar topar giyinip ciktim cantami koluma takip,cok yavas yagan saganak vardi.
Saclarimlarimin uclarinda kucuk yagmur tomurcuklari kalmis inci gibi parliyordu.
Cok gecmedi ayla seslendi arkamda
"Gunay bekleee."diye
Donup baktim ona hizli hizli yuruyordu.
"Hadi hizli ol ayla gec kalicaz" soyledim ona
Hizlica yanima gelip sag koluma girdi.
Nefes nefese konusmaya basladi.
"Projeyi yapabildin mi sen,ben hala bulamadim.Ama arastiriyorum bakalim bulabilirmiyim."
Tek kasimi kaldirip ona dondum
"Ben coktan yaptim .hocanin dedigi gunden sonra hemen yaptim.
Bu gun teslim edicem."
Puflayarak durdu.
"Of kizim neden bu kadar cok caliskansin az da eglensen olmaz mi.
Bana bak az ben hayatin tadini cikiyorum.
Sende oyle yapsana, mesela bugun okul cikisi gezelim vitrin bakariz olmaz mi?"
Gezmek dedi benim moralim bir anda dustu
Hic cevap vermeden yurumeye devam ettim.
Oyle bakip ne cevap verecegimi merak ediyordu. Yuzu dustu, uzuldu.
"Tamam uzulme gezeriz ama uzun sureli degil."
Birden sag kolunu havaya kaldirarak" oley biliyordum kizim beni kiramicani ", dalga gecer gibi"bensiz zaten sen bir hicsin hih" diyip saclarini savurdu haspam .
Guldum ona sessizce kikardar gibi bazen guzeldi gulmek.
Yol boyunca hic susmadan yurduk anlattida anlatti ne bitmez konusma istegi varmis bu kizin.
Bazen niye bunla arkadas oldum ki tek takilsam hersey den guzel olurdu.
Okulun bahcesine geldigimizde bir sure sonra siniflara dagildik, sirama oturdugumda ayla aksam izledigi dizinin yeni bolumunun tartismasini yapmak icin diger kizlarin basini agirtmaya gitti. Benim basimi dinlendirmeye birakti. Gerci okul cikisi bol bol agriticak. Neyse dersimiz turkceydi malzemelerimi siraya koyup oylece ders zilinin calmasini bekledim.
Bir tuhafti icim anlayamiyordum.
Bu gun sanki bir seyler olacak gibi ,yada ben oyle hissediyorum bilemiyorum . Yanima ayca geldi. Oturdu sirama.
" son durumu biliyor musun gunay . 12 b' ye yeni cocuk gelmis. Ay onu cuma gunu gordum eridim bittim kizim cocuk spor yapiyor resimleri muhtesem öldum ya resimlerine."
Ayca konusurken bir anda salak salak tavana bakarak daldi. Sanirim anlatti kisiyle hayal dunyasina girdi. Siram dan iterek attim.
"Hadi hadi baska siraya sana burdan dedikodu cikmaz. Beni az rahat birakin. Aaa bi ayla bi ayca vallahi gina geldi." Dedim sikilarak.
"Ooof kizim yaa . Tam bi kazmasin. Senlede konusulmuyor." Diyerek soyledin .
"Iyide ayca ya sen konusuyorsun ya ayla karsi tarafa firsat vermiyorsunuz ki konusalim. En iyisi bi buyuk boy aynasi bulun ikiniz hem sen konusmus olursun hem ayna hadi beni yanliz birak basim agriyor."
Diyerek onu basimdan gonderdim.
Gercekten sizliyordu basim.
Cok gecmedi ogretmen sinifa girdi .
"Gunaydin cocuklar oturun" dedi
Yerimize oturduktan sonra
"Ee nasildi hafta sonu ,aa bu arada gunay resimin panoya asilmis. Cok begendim. Resmini cekip nette paylastim. Arkadaslarim bile begendi.cok yeteneklisin. " dedi gulumsemeyle.
"Tesekkur ederim hocam." Dedim kisaca .cok iyi niyetli bir insandi .cok sevdigim bir ogretmenimdi.
"Neyden esinlenerek yaptim. Cok guzel bir sey cikmis meydana seni okul yarismalarina sokmamiz lazim bu yetenek harcanmamali.neyse cuma gunu cozdugunuz testleri cikarin beraber cozelim simdi kim ne kadar yanlis yapmis gorelim." Dedi.
Konu oylece kapandi.
Zil caldiginda ayla kosarak yanima geldi ." 50 soruda 40 dogru yapmisim. Cok guzel dimi. Sen de kac soru var ." Diye Sordu .
Ona dondum" 5 test cozdum derste "
Dedim
Agizi acik bana bakmaya devam etti.
" ne bakiyorsun .olani burda."
Saskin sakin bakmaya devam etti ve"ay inanmiyorum ya kizim sana 100 soru demek bu ."testlerin ustune bakarak dogru ve yanlislari sayarak" uc test net ful birinde iki bos digerlerinde de birer yanlis yani dort yanlis 96 dogru ."
Kasimi kaldirarak "yani "
"Ne yanisi iyi net yapmisin demek"
Bu kiz abartmayi seviyor anlasilan .
" hadi tost alalim .aciktim dun aksamda bir sey yemedim ." Diyerek onu siniftan cikardim. Yok sa durmaz bu kiz bir tost alip yemeye basladik. Bu gunu kizlarin havadisleriyle aksam yaptim. Tabi ovgude aldim. Guzel bir sey basarmak. Insanin grurunu oksuyor. Son ders zilide calinca kitaplarimi toplayip cantami derleyip toplayip koluma takip  siniftan ciktim. Yavas yavas yurumeye basladim. Kolidorun saginda resim panoda asiliydi. Guzel gorunuyordu uzaktan. Cok sonra dikkatimi cekti. Panoya  bakan biri vardi. Acaba neye bakiyordu. Benim resmime mi .
Ve birden biri koluma sarilip.
"Beraber gidelim. Hem vitrin gezicektik unuttun mu."dedi
Ayla dedim icimden ona dondum derin bir nefesle .
"Allah canini almasin aklimi aldin."
Nefeslenerek yurudum.
Okuldan ciktik bir iki vitrin bakmaya gittik cok sikildim. O da anladi israr etmedi eve donduk. Benim evin onunde ayrildik. Cok yoruldum. Odama ciktim yatagima uzandim gozlerim kapaniyordu. Az dinlemek umuduyla uyudum. Sinav haftasiydi. Cok calismam gerekiyor  odamdan hic cikmadan kafa gommus ders calismaktan cok yorulmustum. Resim hocamizin okul arasi bir resim yarismasina beni sok istedigini soyledi. Cok yogun calistigim icin ona vakit ayirmam gerekecekti. Ama bir yanim sa istemiyor degildi. Konu serbestti. Herseyi cizesim geliyordu. Kafayi kaldirip dersten yapabilirsem tabi.
  * * * * *

GÜNAY Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin