****** GUNAY *******
soguktu etraf .niye bilmem havada cok karanlikti. nerde oldugumuda bilemiyorum. daha dogrusu cozemiyorum.
yurumeye basladim. ve birden kendimi bi boslukta buluverdim.
nasil oldugunu anlamadan dusuverdim. dusmeyede devam ediyordum. bagiriyordum beni duyan hic kimse yoktu. karanlikta ucu sonu olmayan bir boslukta dusmeye devam ediyordum. ve beni ne goren vardi ne duyan.
***** *****
Gozlerimi actigimda soguk terlere bulanmis bir halde uyandim.
Gordugum bir ruya olamicak kadar gercekti. Gercek saniyordum uyanana kadar.
etrafima bakinmaktan kendimi ala koyamiyordum.inanamiyordum hala ruya olduguna o kadar sarsilmis bir haldeydim.
sukrettim rabbime ki ruyaydi.
ayaga kalkip camdan disari baktim.Hava cok guzeldi. Gunes dogmus etrafi aydinlatmisti.
saate baktim duvarda.7.ye geliyordu.Hemen elimi yuzumu yikamak icin lavobaya gittim.
bu gun buyuk gundu. gelecegimizin temellerini aticamiz buyuk sinav gunuydu bu gun. hazirlanip asagiya mutfaga indim. bu gun ruyanin ustune ikinci sok umu yasadim. ama guzel bir sok.
"baba"
babam karsimda duruyordu.
"spriz"
"?"
o kadar sasirdim ki kaldim oyle hareketsiz.
yanima gelip sarildi. optu yanaklarimdan."ne zaman geldin. niye haber verdin karsilardim seni "
soktan zor cikmistim.
"o zaman spriz olmazdiki"
bende sarilip optum.
"hadi gec beraber kahvaltimizi edel
m beraber gidicez sinava seni beklicez annele okulda"o kadar mutlu olmustum ki.
kotu bir ruyanin pesine bu cok guzel bir motivasyon oldu.masaya oturduk. annem caylarimizi doktu.
oturup beraber kahvaltimizi etmeye basladik.
"ne zaman geldin baba"
"aksam geldim sen uyumustun."
"deseydin beklerdim ya"
" niye senin icin spriz yapmak icin gizli geldim.o zaman hicbir anlami olmazdi."
"yaaa"
"hadi kizim iyice et zihnin acilsin iyi bil sorulari "
"ask olsun anne niye demedin ki"
"baban o zaman kizardi."
"iyi oyle olsun"
kahvalti sonrsi beraber ciktik. sinav olucam okula gittik. kimlik konturolu sonrasi sinava girdim.
cok guzel gecmisti benim icin de yinede allah bilir sonucumuzu.
cikista kosarak babama sikica sarildim.
"nasil gecti kizim"
"coook mukemmel"
"aferim kizima hadi gezmeye"
bi koluna annem bir koluna ben okul bahcesinden ciktik.
carsi pazar gezdik ailecek.
bir lokantaya girdik. guzelce yemegimizi yedik. selfimizi cekindik.ordan sahil kenarinda turlarken dondurmaciyi gorunce babam bana donerek.
"eee bayanlar dondurma"
" valla hic hayir demem hava cok sicak."
"tamamdir alip gelip"
dondurma almaya gitti.
birden
"anne ya babama dede bana limonlu koydurmasin. ben burda bankta oturuyorum."
"tamam kizim"
babamin yanina gitti.
bende denize bakarken bir yasli teyze yanima oturdu.
durumu iyi degil gibi gorunuyordu.bana bakarak.
"kizim senden bir yardim istiyebilirmiyim"
"buyur teyze benim hic param yok torunlarima bakiyorum. bana bira para verirmisin ekmek almak icin."
aslinda bu tur sey yapanlara pek inanmam ama bu teyzenin durumu gercek gibi gorunuyor.
cantamdan cuzdanimi cikarip ona elli lira verdim.
"al teyze ""allah razi olsun kizim:
"sendende teyze"
kalkti gidiyordu.
durdu birdenbana dondu.
"kizim "
dedi
"efendim teyze"
"bana elini uzatirmisin"
elimi uzatip.
"neden teyze "
dedim
elimi tutup dikkatlice bakti.
" bak yavrum. mutlulugu sevinci uzuntuyu aciyi bir yasicaksin. senden saklanan bazi seyler var. ve senin gormediklerinde var. sinavi kazanacksin. istedigin olucak. gordugun ruya cikicak hic istemedigin bir kuyuya duseceksin. bu olum olarak algilama istemedigin seyler olucak. cok aglicaksin hemde cok. cok dikkat et kendine etrafinda bazi kotu insanlar var. senin icin bazida planlari. sen hep iyi niyetlisin ama gercekleri goremiyorsun. sevdigin insana cok yakin olup bir okadarda cok uzak olucaksin. uzatsan elini dokunacaksin ama bir araya gelemiceksiniz. seni bundan sonra aci bir gelecek bekliyor kizim. dikkatli olursan kaderini degistire bilirsin."
dedi
ben donup kaldim. o kadar hizli konustu ki . sozu bitti.
"bu nedemek teyze"
diyicektim. hizilica yuruyerek uzaklasti. tam ayaga kalktim.
"teyze dur"
annem birden onume cikti.
"al kizim bu limonsuz olan "
deyip dondurmayi elime verdi annemin onunden gecip teyze baktim ki
o yoktu gorunmuyordu.
"anne teyze nereye gitti"
annemde donup teyzenin gittigi yone bakti yasli kadini aradi ama gozleri gorememis gibi
"teyze mi hangi teyze gunay"
" dademin burda yanimda oturan teyze gormedin mi para istedi torunlarina bakiyormus para verdim.el falima bakti. birden kayboldu."
annem daha dikkatli bakinip
"kizim senin dedigin gibi birini goremiyorum demek kacti parayi alinca"
babam geldi yanimiza.
"ne o kimi bakiyorsunuz"
"gunay bir kadina para vermis durumu yok diyede kadin parayi alinaca kacmis ona bakiyoruz"
"ah kizim safmisin insanlari boyle kandiriyorlar demedim mi kac kere.
boss ver giden gitti. eridi dondurman hadi yiyin "babama bakarak aslinda hakli da bende oyle dusunuyorum ama o teyze dogru soyluyor gibi geldi bana. niye gitti ki hemen. azdaha kalsaydi. hem ne demek istemistiki.
cok seyler soyledi hic birini anlamadim.dondurmamizi yedik. bir kac magaza gezip babam bana bir kac elbise kiyafet felan aldi. hediyemmis bunlar. eve geldigimde odama cikip ilk isim erdinci aradim.
ama acmadi.musait degil demek.cok terlemistim. cokta yoruldum. dusa girip kafami yastiga koyar koymaz gozlerim agirlasti uyumusum.
****** ******
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜNAY
RomansBazi yerler +(18) icerebilir. NASIL BIR HAYAT SECECEGINI BILEMEZSIN. HAYAT DAIMA SEN ISTEMEDIKLERINLE SINAV YAPAR.