2.BOLUM

27 6 1
                                    

ERDINC

Annemin seslemesiyle gozlerimi actim. Saat kactiki bana sesleniyordu bu kadin. Duvardaki saate baktim. Gozlerim acildi. Ve yerimden firladim. Saat 7 olmustu. Cok gec kalmistim. Hemen hazirlanip cantami alip ciktim. Ilk ders sinavdi ve tarihtendi. Hoca beni derse ya almazsa diye diye kosa kosa okula vardim. Iceri girmistiler. Kapiya vurup iceri girdim.
" ozur dilerim hocam gec kaldim." Dedim ama hoca nin yuzu biraz sinirli gibi bakiyordu. Aya kalkti. Bana dogru yurudu.
" saat kac haberin var mi erdinc" diye soylenir gibi sordu.
Boynumu bukerek magdur gibi oldum ama magdurdum cunku sinava calismaktan gec kalmistim.
Bir sey diyemedim.
"Cik disari erdinc "
Ama bile diyemeden disari ciktim. O kadar calis sinava bile gireme ne sans yaa off boyle tahlihe ben. Kolidorda ileri geri git gel yapmaya baslamistim. Caresizlikten ne yapmam gerektiginide bilmiyordum.
O sira mudur yardimci huseyin hoca yanima geldi.
"Hayirdir erdinc niye sinifta degilsin bu saatte bir sorun mu var". Diye sordu. Bende
" bu gun tarihten sinavimiz vardi. Bende sabaha kadar konu tekrari yaptim. Sabahta uyuya kalmisim. Asiye hoca beni sinava almadi. Disarda kaldim hocam "
Dusunmeye basladi. Icime dogdu yardim edecek bana .
" neyse hocan iyisini bilir. Sen merak etme" dedi cekti gitti. Kaldim kazik gibi kolidorda yardim edecek dedim nah yardim etti.cekti gitti.
Saskin saskin bakarken panoya takildi gozum gecen gun ders cikisi gordugum resim hala asiliydi panoda.
Ne kadar guzel cizmis cizen ismide yazmiyordu. Kim cizmisti ki bunu cok hosuma gitmisti.
Ateste yanan insanlar var ve onlari cekip cikarmaya calisan cok guzel bir melek var. Bembeyaz buyuk kanatlari var ve ucuyor. Nasil birsey dusunmustuki boylesi bir tablo gelmisti aklina.
Birden zilin sesiyle kendime geldim.sinif kapilari acildi. Hizli gene sinifima girdim. Asiye hoca sinav kagitlarini almis gidiyordu. Gitti gelecegim nasil boyle bir aptallik yaptim anlamis degilim.cantami sirama koydum . Ersin yanima geldi.
" oglum nasil gec kalirsin ya hoca cok soyledi. Bu sinav gitti 3 cu sinavda yuz alman lazim ki bunu iki olarak karneye gecsin. Hadi sana gecmis olsun"
Sinirlenmistim. Ama kendime hemde cok sonra birden erdinc diye biri seslendi. Kalkip
"Efendim"
"Asiye hoca seni cagriyor kalem silgi al ogretmenler odasina git" dedi hemen kalemligimi aldim. Hizlica ogretmenler odasina girdim. Karsima denk asiye hoca geldi. Odadan cikti.
"Beni takip et" dedi pesine dustum . Mudur yardimcisinin odasina girdik. Dosyadan bir kagit cikardi.
"Al cabuk basla 10 dakikan var hemen yap "dedi sinav kagidini alip hemen yapmaya basladim. Şıklı sorulardi 25 soru vardi.10 dakikayi gecmeden hizlica yaptim hocaya teslim ettim.
"Tesekkur ederim hocam" dedim ictenlikle.
"Bir daha olmasin bir daki sefere boyle olmaz"diye cikip gitti.
Bende sinifa gittim. Pesimden ders zil caldi. Sirama oturdum. Ersin yanima geldi.
" niye cagirmis hoca seni"
Cantamdan ders kitaplarimi cikarirken
"Sinav yapti. Sinavi verdim sorular cok kolaydi. Garanti 100 bekluyorum. Bu sinavdan"
Omuzuma vurarak
"Hadi hayirlisi"
Deyip gitti.
Derin bir nefes aldim. Cok sukur ki sinavi veremicem diye cok korktum.
Ama olmadi.
Cok gecmedi asiye hoca sinifa girdi.
Hepimiz ayaga kalktik.
"Oturun cocuklar"
Biz yerimize oturduk
"Herkes ne kadar yanlis yaptigini biliyor mu yada tahmin eden var mi."sordu.
Ben el kadirdim.
"Hocam "
El etti
"Hocam tahmini uzeri ne full yaptim diye dusunuyorum"
Saskin sakin
"Hiim aferim calismak ise yariyor gordunuz mu. Ilk senin sinav kagidina bakalim o zaman "
Ve sinav kagitlari arasindan benim kagidimi bulup soru cevaplarima bakti.
"Eee vet erdinc gel bakalim"dedi
Ayaga kalkip bir hizla yanina vardim.
Kagidi bana uzatti.
Elime aldim heyacanla sinav kagidimi ve gozlerimi cevirip baktim.
Ve kalbim daha heyecanlandi.
"Oley" diye sevincle sicradim.
Kosarak sirama oturdum.
Cevremdeki arkadaslarim
Heyecanla sormaya basladi kac kac diye
" 100 aldim"
Ders sinav sonuclari ni aciklamakla gecti. Bugunude bitirdim.
Son ders zilide calinca toplanip ciktim.kolidorda kalabaligin arasinda yururken gozum yine panoya degdi.
Yine o resmi gormustum. Cok guzeldi. Durup karsisinda ona baktim.
Dalar gibi cok hosuma gitmisti.
Kolidor cok kalabalikti. Gelen gecen carpiyordu. O yuzden bende resme bakmayi kestim okul dan ciktim.
Okulun bahcesinde yururken ersin tayfun caner sakalasa sakalasa gidiyordu. Banada satasiyordular durun yapmayin desem yok. anlamiyorlar . Onlari oyle kabul ettim. Cok iyi cocuklar ben hepsini sevdim. Az ilerde onumde iki kiz tartisiyor gibi biri diyerini bir seylere ikna etmeye calisiyor. Yanastim tam yanindan geciyorum suan ve duydugum diyalog suydu .
"Hadi kizim ya yamuk cizme soz vermistin hani gidecektin."
"Gidesim yok yorgun hissediyorum sen tek gitsen ben daha sonra seninle birlikte gezeriz olmaz mi".
Bana sirtik donuk olan gitmek istemiyordu. Bir diyeri zorluyordu.
Ve uzaklastim. Bir mutdet sonrq donup baktim . Anlasmisa benziyorlardi. Kol kola girmis yuruyorlardi . Gitmek istiyenin yuzu altin saciyor gibi istedigi olmus.
Devam ettim evin yoluna yarin sinav yoktu ama evvelsi gun vardi.
Onun sitresi olusmustu
Eve vardigimda ortalikta kimse gorunmuyordu. Dogruca oda ciktim.
Cantami giysi dolabimin kenarina koydum.
Dolabimdan kiyafet asgilarini cikardim. Okul kiyafetlerimi cikarip asgilarina asip dolaba yerlerine yerlestirdim. Aciktimi hissedip asagiya mutfa indim. Annemin arkasina sarilip yanagindan bir opucuk kopardim.annem bir an korkup "ihhh" diyerek irkildi.
"Oglum sen miydin korkuttun beni"
Sarildi derinden bir sicaklikta .anne sevgisi cook guzel birseydi iyiki vardi.
"Abim nerde anne. Onu goremedim evde"
Anlimdan optu.
"Gelmesi yakin canim aradi biraz once firinda sebzeli patates istiyormus. Sen ne istiyorsun bir tanem". Yanagimi sıktı. Capkinlar gibi.
Durdum.
"Bende sebzeli pilav, ve mercimek corbasi "
" tamam oglum sen odevlerini yap ben yemekleri hazirlim ".
"Tamam annecim ben odamdayim" deyip yanagindan optum.
Yukari odama ciktim.
Cantami yanima aldim.
Bu gun ku odevlerimi yapmaya basladim. Sirayla hepsini yaptim.
Yarin ki ders programini ayarlayip cantami dolabin kenarinda biraktim sabah almak icin. Asagiya inmeyi dusundum.
Inmeden camdan disari bakmaya pencere yanastim.
Hava bozmustu. Yagacakmis gibi kara bulutlar dolmustu gokyuzune, Aksam oluyordu. Birden biri arkamdan gelip gizlerimi kapatti. Irkilere sicradim.
"Ne oluyor boyle "
Ses seda cikmadi. Ellerine elledim. Ve bu kisinin.
"Abi ertan abi sensin biliyorum"
"Yaa nasil anladin"
Birden ona dondum. Gulerek
"Tabi ki ince uzun parmaklarindan cok narin ellerinden"
Sag elini anlina goturup gulumseyip
"Vayy kardesime bak cok iyi analizci olmus. Senin ellerinde benim ellerim gibi ama ben ayirt edemiyorum. Sen bana yapsan aynisini seni kiz zannederdim. Senin ellerin ince kucuk zayif kiz gibi kiz"
Gulmeye basla
" abi yâaa"
Ensemden tuttu.
" hadi yemege inelim, babamda geldi ellerini yika "
Basimi sallayip lavobaya gittim. Ellerimi yikayip asagiya salona indim. Babam annem abim oturmuslardi
Bende abim yanina yerime oturdum.
Abim gulumseyerek.
" ne oldu neden bakiyorsun"
Abime bakmaya devam ederek.
" yook sen gulumsuyorsun diye bakiyorum sana "
" iyi hadi yiyelim babam baslayalim"
Babam abime donerek
"Bu gun neler yasadinda bu kadar mutlu gorunuyorsun"
Abim hafifce gulumseyerek
" yoo baba birsey oldugu yok ama size birsey diye bilirim"
Babam saskinca bakarak.
"Neymis o bize soylicen sey"
Abim goz altindan bize dogru bakarak.
" isi kaptim. Oldu bir hafta sonra is basi yapicam"
Babam ayaga kalkip abimin yanina gelerek,abimde ayaga kalkti ona sarildi.
"Aslan oglum biliyordum. Senden adam olacak benim oglum"
Ayaga kalktim. Bende sarildim. Sanki bir kiskanclik duygum on plana cikti.
Babam diger kolunuda bana sararak.
"Aslan ogullarim benim iyiki varsiniz canlarim"
Sevgi o kadar sicaktiki icim disim o kadar isindiki iyi ki abim benim abim ,babam iyi ki benim babam, iyiki aile benim ailem.
Iyiki varlar.
*******:) :) ;) ;)*********

GÜNAY Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin