*Gunay *
Inanilmaz bir arkadas tartismasi icine nasil girdigimi anlamis degilim.
Bana tavir aldilar.
Sinifta otururken ayca yanima geldi.
Bana caktirmadan bakip.
"Sey gunay ya sen neye bu kadar kizdinda kac gundur konusmuyorsun bizimle ,laf bile atmiyorsun."
Ona az tavirla bakarak tek kasimi kaldirip"ben mi tavir aldim. Sizsizniz beni bu duruma sokan bir erkek icin bana abuk sabuk sey yuzunden konusan sizsiniz sizz" deyip yuzumu dondum. Anlasilan o ki gonul almaya calisiyor gibi geldi. Oyle bakinirken ogretmen sinifa girdi.
"Gunaydin cocuklar oturun yerlerinize"dedi ve biz hemen oturduk. Masasina yerlesti yoklama defterini acip sinif baskanina seslendi." Sinif baskani gelmeyen varmi yoklama aliyorum"
Sinif baskanimiz gokhan ayaga kalkti. "Yok hocam 35 kisiyiz"soyledi yerine oturdu.
"Peki anlasildi"
Yoklama defterini yazilmasi gerekini yazdi ve kapatip bir kenara koydu. Ellerini masanin uzerinde birlestirip.
"Eveeet cocuklar size bu gun bir haberim var. Yarismaya bu siniftan gunay haricinde kac kisi katildi. "
Ses cikmadi."sanirim yok her neyse mudur beyle ogretmenler toplantisinda bir oneride bulundum.ve herkes cok sicak bakti. Ve onerim kabul edildi. Gelecek pazartesi kurs baslicak."
Gokhan ayaga kalkip "ne kursu hocam bu "oturdu.
"Resim kursu bu cocuklar. Yetenegi olan ogrencileri bu kursa alicaz. Ve ucretini okul aile birligi karsiliyor. Ben basta gunayin girmesini istedim. Yarismaya giren arkadaslariniz bu kursta olucaklar kimler girdi. Haberiniz var mi."diye sordu. Aklima ayca geldi ve aycaya dondum. "Sende girdim diyordun hocaya desene bende girmistim diye."
"Aâa evet hocam bende resim yapmistim"diye ayaga kalkip dedi.
"Ayca sende mi yapmistin. Ne zaman teslim etmistin bana."
Ayca biraz dusunup"kuryeyle gonderdiniz gunun sabahiydi hocam"
"O zaman persembe gunuydu. O gun senin yaptigin resmini ben kuryeye veremedim canim cunku daha once ki verilen resimleri ogretmenler odasinda hazirlayip kurye icin orda biraktip sen resmini getirdigin ben giris kaydini yaparken kurye gelmis ve mudur yardimcisi huseyin bey resimleri kuryeye vermis ve dolayisiyla ben senin resmini koyamadan gitmis oldu."
Ogretmenin cumlesi bitmesiyle aycanin yuzu asildi."peki ne olucak hocam"
Ogretmenimiz boynunu bukup" yapacak bir sey yok, olacak olan oldu."
Ayca boynunu bukup oturdu. Uzuldu. Bende uzuldum keske resmi yarismaya gide bilseydi.
"Gunay"diye seslendi. Ogretmenimiz ayaga kalkip "efendim hocam"
"Unutma pazartesi gununden itibaren geliyorsun tamam mi"
"Tamam hocam"
"Saat 3 te baslicak haberin olsun."
Dedi. ben yerime oturdum. Ayca uzgun uzgun duruyordu.
Birden bana donup "ne balli kizsin ne sanslisin boyle herseyin yolunda gidiyor ben anliyamiyorum. Benimse hep tersine gidiyor ne sanssizim dimi"
Boyle demesi beni uzmeye baslamisti. Moralim dustu.
"Nedemek simdi bu ,ben ne yapabilirim sansini ben yaratmiyorum. Herseyde kendinizi benimle kiyaslamayin ben sizle kendimi kiyasliyor muyum"
Diyerek yonumu onume dondum.
******* *****Pazar aksami o kadar gec uyudum ki ilk defa bu kadar uyku sarhosu gibiyim. Dersleri bile dogru duzgun dinleyemedim. Yarim yamalak anladim. Son ders zili caldiginda cantami toparlayip resim malzemelerimide alip bahceye ciktim bank da oturup kursun baslama saatini beklemek icin az uyuklim dedim ama olmadi okuldan cikan cocuklarin ogrencilerin seslerine olmadi. Oyan buyan derken iceri ders zili caldi. Saat 3 oldu. Kalktim okula girdim. Hangi siniftaydi ki kurs bilmiyorum. Ogretmenler odasina ciktim. Sormak icim ama odada kimseler yoktu. Asagiya inerken dalginligimla birine carptim basimi kaldirip baktigim da elinde malzemeleri yere dustu . Dusen malzemelerin pesine merdivenlerden inmeye basladi.
Bende yardim etmek icin bende egilip toplamaya calistim. Dusenlerin hepsini toplamistik elimde olan fircasiydi kalemiydi. Yuzune bile bakmadan "cok ozur dilerim dalginligimdan oldu"dedi mahcup oldum. Cok utandim ilk kez bir erkek ogrenciye carptim. Basimi kaldirip yuzune bile bakamadim. Ates gibi olmustu vucudum. "Onemli degil" dedi .
Ince tizden bir sesi vardi. Yinede basimi kaldirip bakamadim.
"Neyse resim kursuna gec kalicam "
Hizla merdivenleri yukari cikti. Arkasindan baktim. Resim kursu dedi. Ve kutupaneye girdi. Bende hemen merdivenleri yukari cikip kutupaneye girdim. 0gretmenimiz gelmisti. Ayakta bir seyler anlatiyordu. Beni gorunce"aa hosgeldin gunay gec su on siraya otur canim "dedi
5,6 sira bir birine yanlama birlestirilmis. Iki grup olusturulmustu. Diger grupta 5,6 kisi vardi. Benim oturucam grupta 4 kisi vardi. Grup olarak bir birimize sirtlarimiz dönük ve kendi grup arkadaslarimizla yuz yuzeydik. Sirama oturdum. Ogretmenimiz. Ilkten" 35 50 resim kagitlarinizi siraya cikarin ve gul resimleri cizin saksida olabilir vazoda masa ustunde sarmasik olabilir canli koparilmamis olabilir akliniza ne gelirse"
Malzemelerimi cikarip biraz dusunmeye basladim. Ne cizebilirim. Aklima bizim bahcede duvarinda ki sarmasiklar geldi uzum salkimi gibi olan sekilleri basladim cizmeye hosumada gitmisti. Sile cize yapiyordum. Diger arkadaslarda oyle gerci pek hepsinide tanimiyorum yabanci gibi birseyim aralarinda ben.
Resmim bitmisti. "Benim ki bitti simdi ne yapicam"
Ogretmenimiz yanima geldi. Ve resmime bakti. Eline aldi yuzunde bir saskinlik vardi. "Buraya bakin arkadaslar gunay arkadasiniz resmini bitirmis. Sizde bir bakin cok farkli bir hayal gucun kullanarak bir resim cizmis. Herkes basini kaldirip resmime bakti. Aralarinda fisildayarak guzel cok farkli nasil cizdi gibi seyler konusmaya basladi.
"Bu resme neyden esinlenerek cizdin gunay"
"Aslinda hocam siz dediniz ya canli yada koparilmamis olabilir diye,benim aklima evimizin bahce duvarin daki sarmasik gulleri geldi aklima ve bende ondan esinlenerek cizdim.bukadar"
Sinif bi sessizlesti. Herkes buyulenmis oyle bakiyordu. Resmimi bana geri gerdi.
"Eveet cocuklar haftaya cizdiginiz bu cizimleri yagli boyayala boyicaksiniz ona gore malzemaleri getirin unutmayin. Bu cizimleri yil sonu musameresinde sergilicez ve halka acik bir fiyatla saticaz ve buda okula yardim olucak arkadaslar ona gore haberiniz olsun. Cunku kursumuz ucretsiz okul aile birligi karsiliyor para onlara karsilik gibi birsey oluyor."
Bu sekil olmasi guzel emek bosa gitmiyor hic degilse.
Biraz daha zaman gectikten sonra zil caldi."hadi arkadaslar toplanin haftaya gorusuruz"
Ufaktan toplanmaya basladik. Diger arkadaslar hizla toplanip cikti. Malzemelerimi elime aldim cantami koluma taktim. Kapinin kolunu cevirdim kapi birden acildi. Ve biri bana carpti elimdeki malzemelerim yere dustu."ayy"
Yere dusen malzemeleri toplarken carpistigim kisiyle kafa kafaya tokustuk."pardon "
Basimi kaldirip baktigimda , sok oldum. Merdivenlerde carpistigim cocuktu bu ve goz goze bakisiyorduk.
********* *******
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜNAY
RomanceBazi yerler +(18) icerebilir. NASIL BIR HAYAT SECECEGINI BILEMEZSIN. HAYAT DAIMA SEN ISTEMEDIKLERINLE SINAV YAPAR.