AYLA
Canim cok sıkılıyor bu evde bu evdeki insanlarda beni boguyor.
Okula gitmek hic istemiyorum. Ama annemle babama anlatamiyorum ki.
Sabah kahvaltisina indigimde annemle babam coktan kahvaltilarina baslamislardi.
Ben onlarin karsilarina masaya oturdum. Annem cayin dan bir yudum alip.
" seher aylanin cayini dokermisin"
Seslendi. Sonra bana donup.
" ee ayla nasil gidiyor kizim "
Anneme bakip
"Iyi iste farkli bir sey yok ne olsun ki"
Benden ne duymak istedigini anlamadim.
Cayindan bir yudum daha alarak kahvalti tabagindaki domatesten agizina goturup agizinin kenarlarini peceteyle silerek.
"Nedemek ne olsun kizim. Sinav haftalari bundan sonraki gecen sure sizin sinaviniz varmis. Benden arkadasinin annesinden duydum. Nasil gecti tarih sinavin kac bekliyorsun "
Tabagima kahvaltilik alirken bu cumlelerini soyliyerek tum istahimi kapatti. Catalimi tabagin kenarina birakarak aneme baktim. O sira seher masaya gelip fincani mi doldurup "afiyet olsun "
Deyip uzaklasti. "70 aldim anne "
Dedim tavirla babam bana bakti biraz saskin yuz ifadesiyle.
Annemde alttan alarak.
"70 ! peki kizim, neden dusuk bir puan bu sinavin yeterince calisamadin mi calistinda mi olmadi"
Anneme biraz asabi bir sekilde nefes alarak nefesimi tutar bir sekilde.
"Yeterince calisamadim" dedim
Catalimi birakip ayaga kalktim.
" izlinizle ben kalkiyorum size afiyet olsun ben doydum".
Diyerek kahvalti masasindan uzaklasip cantami koluma takip evden ciktim. Cok canim sıkılmisti. Annemin bu davranislarina gercekten cok gicik oluyorum. Sinirle yururken ilerde gunay i gordum seslendim.
"Gunay bekle "diye bagirinca sesimi duyunca arkasina dondu. Bana bakti.
"Hadi cabuk ol "
Diye oda bana seslendi.
Bir hirsla yanina vardim
"Gunaydin nasilsin bu sabah" diye sordum biraz moralsizdi.
Pek yuz ifadesi degismeden .
"Ayni iyiyim bir degisiklik yok dedi.
"Iyi o zaman ee baska ne var ne yok "
Konu acmaya calisiyorum belki konusursa belki anlatir neler oldugunu ama soruma pek orali olmadi. Omuz silkerek cevap verdi.
"Anlasildi pek havanda degilsin herzaman ki gibi . Bak sana ne dicem ayca gecen gun su yeni gelen cocuktan bahsetti gordum dun gercekten cok yakisikli bayagi etkilendim. Bakalim onla birseyler yapabilirmiyim. Acayip hosuma gitti kizim bilirsin beni her erkege ne tav olurum ne salata ama bu beni bayagi kendine cekti . Ama kizlarla arasi pek yok yada sevdigi var ondan hic bir kiz dikkatini cekmiyor belki gercekten kizlari sevmiyor anliyamadim."
Donup gunay a baktim hic kendini bozmadan yuruyordu. Dirsek attim. Cevap versin diye.
Bana dondu
"Vardigin sonuc bu mu kizlari sevmiyor galiba"
Saskinca bir ifadeyle gunaya baktim.
"Yani baska bir sey gelmiyor"
"Ben olsam oyle dusunmem neden biliyorsun kimden duyarsam duyum 1 cok yakisikliymis 2 kizlarla ilgilenmiyormus 3 tum kizlar pesindeymis ama o donup bakmiyormus yani bu okulun kizlarindan miydesi bulanmis birini def edip bir digeri bulasiyor hakli cocuk bence ben erkek olsam bu okuldan kimseye yanasmazdim vallahi" diyerek cumlesini bitirdi dondum kaldi. Vallahi bu kiz cidden cok zeki yaaa.
Hic aklima gelmedi boyle dusunmek , dogruda olabilir. Bizim okulun kizlari tam bir yavsak kaşar peyniri. Cocuk ondan kimseye bakmiyor. Dondum gunaya " kiz valla haklisin dedigin olabilir. Bizimkiler tam yavsak ondan kimseye yuz vermiyor.neyseki ben oyle olmadigimi kanitlarim ona beni sevecek nasil olsa benden kolay kacis yok"
Okula varmisiz konusurken bahceden iceri girdigimde kalabalikti. Bizim kizlar bir araya toplasmis gene fiskos pesinde vidi vidi konusuyorlar. Bakinirken O omrumun erkegini gordum. Hemen gunayin kolunu tuttum.
"Bak orda erkek arkadaslarinin yaninda duruyor".
Gunay beni hic duymuyordu. Yurumeye devam ederek ayca nin yanina dogru yoneldi. Bende askima baka baka onunla yurudum. Ve aycanin yanina geldik ama benim kafa kalbimin yorungesinde kaldi.
"Gunaydin kizlar hayirdir erkencisiniz bu sabah".
Ayca gunaydin fasillarina basladi ama ben hic orali bile degilim. Gunay onunla benim yerimede konusuyordu.
" yooo ayni saatte geliyoruz genelde siz sanki bu sabah erkencisiniz "
" sayilir gecen gun hoca resim yarismasi var demisti ya o yarismaya bende resim yaptim. Erken gelip hocaya verdim."
Gunay saskinca aycaya "allah allah sen ve resim hayirdir"dedi
Buyuk bir heyecanla derin bir nefes aldi."erdinc te katilmis o yarismaya sinif hocasi sokmus yetenegi var diye. Bende sansimi deniyorum belki bu sayede bakarsin bir elektiriklenme dogar haaa olmaz mi".
Bu sozleri duyunca ben otomatiken ona yoneldim.
"Ne resim yarismasimi ne zaman son gun " diye bir heyecanla sordum.
"Dun sonmus bu sabah hoca resimleri yarismaya gondericekmis. Beni bile kabul etmedi ama ben yalvarinca kabul etti zor bela girdim yarismaya "
Hayal kirigi icine boguldum bir anda o sansimi da kaybettim.
"Acaba simdi yapsam benim kinide almaz mi ayca"
"Yoook sanmiyorum birax once kuruye ile gonderdi. Yani yapsanda bir anlami olmaz gitti kurye".
Ne sanssizdim bu gun yaa
"Offff bune sans yaaaa bende kide".
"Yaa sen gunay sen yaptin mi"
"Evet dedigi gunun aksami yapip sabaginda teslim ettim hocaya".
Dedi . Ay inanmiyorum o da katilmis.
Ona dondum "sen niye demiyorsun katildim diye".
Bana donerek istifini bozmadan
"Niye bundan oncekilerini soyluyormuydum yada sen katiliyormuydun da soylim sana simdi bir erkek icinmi soylim. Hem onun resim yarismasina katildigini simdi ogrendin benim gibi,birden resim aski dogdu hepinize size sormali hayirdir nerden geldi bu sanat aski daha once hic bir sabah dogmadida nedense bu sabah birden aydinlandi heryer" laf sokar gibi cat diye dokuldu bu kiz ben sok oldum.
Ona donerek"yoooo ne alakasi var ki bu sabaha nasip olurmus gec ogrenmesem belki senin gibi belki yetenegim vardir olamaz mi? Hem sana sormali hayirdir bu atarli laf sokmalar sabah sabah dokulmeler ne oluyor kuzum sana"diye atarli kizdim ona."size sormali sizce neden acabaa"
Deyip yanimizdan uzaklasip okula girdi. Aylaya dondum."nededim simdi de buna tafra yapip gitti".
Ayla omuz silkip"ne bilim ben anlamadim ki"
Olani unutmaya calisip erdince dogru dondum bakindim bulamadim arkadaslarinin yaninda degildi. Gitmis.
Aylaya donerek "biraz once erdinc orda degilmiydi simdi nere gitti gordun mu "
Oda o tarada bakinarak "galiba biraz once yanimizdan gecen kesin oydu. Gunayla tartisiyorduk ya o sira ona benzettim. Yuzunede bakamadim o degilse diye, baksana yerindede yok oymus"
Moralim iyice dustu. Nedense tum ugursuzluk mu ?sansizlik mi? Tahlihsizlik mi? Kotu butun hersey benden yana nedense "offff"
******** ********
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜNAY
RomanceBazi yerler +(18) icerebilir. NASIL BIR HAYAT SECECEGINI BILEMEZSIN. HAYAT DAIMA SEN ISTEMEDIKLERINLE SINAV YAPAR.