Nastał Ten dzień. Dzień Pacific Classic Stakes. Snowflake powoli, lekko zestresowany, z Khloe na grzbiecie, zmierzał w kierunku maszyny startowej. Na widok pewnego ciemnego gniadosza oblał go zimny pot. Whipping Wind. Była naprawdę groźnym przeciwnikiem- karosz ścigał się z nim tylko jeden raz w swojej karierze, przy czym o mało nie stracił tytułu niepokonanego, bo ledwo wygrał o nos.
Odgonił wspomnienia i spokojnie pozwolił się wprowadzić do startboksu. Chwilę potem po jego prawej pojawił się wcześniej wspomniany.
- Snowflake.- wysyczał jakby z pogardą, kpiną. Przed tamtym pamiętnym wyścigiem byli przyjaciółmi, ale po minięciu celownika wszystko się zmieniło.
- Też miło cię widzieć, Whipping Wind.- warknął.- Naprawdę nie możesz sobie darować? Dalej będziesz to ciągnął i zachowywał się jak szczeniak? Bo to serio żałosne.
- Żałosny to jesteś, ale ty.
- Nie zapominajmy który z nas jest niepokonany i zdobył Triple Crown, a który obraża się o jedną przegraną gonitwę oraz udawał kontuzję, by nie pobiec, bo bał się ze mną zmierzyć w Belmont Stakes.
Ciemny gniadosz wywrócił oczyma i nic nie odpowiedział. Kary parsknął radośnie z "wygrania" tej wymiany zdań. Obrócił łeb i skupił się na tym co teraz jest najważniejsze.
- Jeszcze chwila... I ruszyły! Pacific Classic Stakes rozpoczęte!
Autumn Storm ma dobry start, biegnie pierwszy. Za nim King of Oregon, Eternal Inspiration, Whipping Wind, Night Knight, Know Now Better, One Lat Time, White Crown, Snowflake, stawkę zamyka Reflection Moon.
Autumn Storm wprowadza stawkę w zakręt, Whipping Wind przyśpiesza, zrównuje się z King of Oregon. Snowflake zrównuje się z Reflection Moon, stawka mocno zgrupowana...
Ostatni zakręt... Ostatnia prosta!
Autumn Storm znacząco słabnie, spada na czwartą pozycję. Whipping Wind wykorzystuje to, staje się liderem, prowadzi o dwie długości! Know Now Better i One Last Time na trzeciej pozycji walczą o barierkę! 400 metrów do celownika!
Snowflake przyśpiesza, biegnie po zewnętrznej! Wymija Reflection Moon, White Crown, Night King! 300 metrów do celownika! Snowflake dalej przyśpiesza! Wyprzedza One Last Time, Know Now Better i King of Oregon! Zbliża się do Whipping Wind'a, który ma pięć długości przewagi!
150 metrów do celownika! Snowflake zmniejsza przewagę Whipping Wind'a do trzech długości, dwóch, jednej... Snowflake wymija Whipping Wind'a! Prowadzi o długość, dwie, trzy... Whipping Wind próbuje przyśpieszyć, ale nic z tego! Snowflake o sześć długości... Celownik! Snowflake wygrywa Pacific Classic Stakes o siedem długości! Drugi Whipping Wind, King of Oregon...
***
372 słowa.
Do następnego!
CZYTASZ
Snowflake
Short Story,,Biegnie, wydłuża krok, przyśpiesza, wiatr targa jego grzywę i ogon, celownik zbliża się z zawrotną prędkością, a przeciwnicy są daleko w tyle..." Opowieść o sławnym ogierze wyścigowym, który pozostawił ważny ślad w historii wyścigów konnych... #3...