Chappie 5

1.4K 76 101
                                    

Thomas POV

Nog steeds verward zit ik op Jeniffers bed. Onthutst staar ik voor me uit. Vanuit mijn ooghoeken merk ik dat Jeniffer me bekijkt. ''Neem een foto, die gaat langer mee'', zeg ik droog. Jeniffer draait met haar ogen en tovert een grijns tevoorschijn. ''Wat kreeg je daarjuist? Je keek mijn broer aan alsof hij een spook was. Of een heel lekker hapje. Waarschijnlijk het laatste.''

Jeniffer begint te lachen wanneer ik mijn middelvinger opsteek. Toch beginnen mijn wangen te gloeien. Ik begraaf mijn hoofd in mijn handen om het te verbergen. Blue zucht vertroetelend, alsof ik een schattige puppy ben. ''Weet je? Dit is zo schattig! Het is net liefde op het eerste zicht!''

Ik weiger om mijn hoofd uit mijn handen te halen. ''Dat is bullshit, Blue. Ik ben niet gay.'' Ik kijk een klein stukje omhoog, zodat ik haar gezicht kan zien.

''Natuurlijk ben je dat niet, lieverd'', zegt ze met een knipoog. ''Maar leg dan wel even uit wat daarjuist gebeurde, wil je? Want ik snap het niet helemaal.''

''Ik dacht gewoon dat ik hem van ergens herkende, maar ik had het mis. Hij deed me sterk denken aan iemand.''

''Wauw, dat was geloofwaardig! Moest mijn vader geen psycholoog zijn, had ik je misschien geloofd. Too bad, Pretty boy, ik weet dat je toch liegt.''

Ik kreun. Wat hangt ze nou de slimmerik uit? Ik ben helemaal niet verliefd op haar broer. Ik weet zelfs zijn naam niet eens! Het wil niet zeggen omdat ik bijna nooit geen interesse toon voor meisjes, dat ik daarom gay ben! Toch?

''Hoe kan jij nu weten of ik verliefd ben of niet? Je kent me niet eens!''

''Hmm, heb je gelijk in. Ik heb een idee, als ik Wout nu eens haal, kunnen we samen truth or dare spelen.''

''Wie is Wout nu weer?'' vraag ik verbaasd. Dan dringt het tot me door. ''Zo heet je broer, of niet soms?'' Jeniffer draait als antwoord met haar ogen. Voor ik kan protesteren, staat ze alweer in de deuropening met Wout. Al ziet het er niet uit alsof hij uit eigen wil is meegekomen. Jeniffers vingers klemmen zich stevig om Wouts pols, die zich probeert los te rukken.

''Laat me los, bitch. Ik heb wel wat betere dingen te doen dan met kleuters spelen.''

Op dat moment vinden zijn ogen de mijne. Opnieuw voel ik de kleur uit mijn gezicht trekken en een misselijk gevoel verspreidt zich over mijn buik. Dit keer laat ik het echter niet gebeuren. ''Ik euhm, ik moet toch naar huis. Mijn moeder wil niet dat ik te lang wegblijf. Ze weet trouwens niet dat ik weg was, dus ik zie jullie wel later.''

Gehaast been ik de kamer uit, mijn blik strak op de grond gezicht. In het voorbijgaan bots ik met mijn schouder tegen Wouts bovenarm. Hij is minstens een halve kop groter dan mij. Ik voel hoe ik warm begin te worden bij het contact. Ik weet gewoon zeker dat Jeniffer het ook merkt.

Alsof mijn leven er vanaf hangt, storm ik de trappen af. Ik ben een beleefde jongen, dus zeg ik in het voorbij gaan: ''Dag mevrouw Blue!'' en vertrek. Pas als ik buiten op de stoep sta, blaas ik trillerig mijn adem uit. Ik plaats mijn hand op de plaats waar mijn hart zit, en voel het orgaan te keer gaan.

Onderweg naar huis ben ik in gedachten verzonken. Waarom reageer ik zo op Wout? Wat is er mis met me? Pas als ik voor mijn huis sta, merk ik dat ik mijn rugzak vergat bij Jeniffer. ''Ah, shit!'' vloek ik luidop. Ik bel aan. Lisa doet open. ''Waarom bel je aan? Je hebt je sleutel toch?''

''Rugzak vergeten bij een vriend'', murmel ik. Lisa trekt niet-begrijpend haar wenkbrauwen op. ''Dan haal je die toch gewoon?'' Ik schud simpel mijn hoofd en stap langs haar naar binnen. In de hal schop ik mijn schoenen uit. Daarna plof ik in de woonkamer de zetel in. Ik plant mijn ellebogen op mijn knieën en mijn hoofd in mijn handpalmen. Lisa komt bezorgd naast me zitten. ''Wat is er, kleine? Wat is er gebeurd?''

''Ik weet het niet! Dat is juist het probleem, Lisa!''

''Waar gaat dit over? Heb je problemen met een meisje? Of met een jongen? Is het Casper? Wie moet ik slaan, Thomas?''

''Lisa, waarom voel ik nooit iets voor een lekker meisje? Waarom wordt ik niet warm van Jeniffer, maar wel van haar broer Wout? Wat doe ik in godsnaam mis?''

Lisa's ogen beginnen te twinkelen. ''Ik wist het'', fluistert ze zacht. Ze legt voorzichtig een hand op mijn rug en wrijft er troostend over. ''Weet je nog hoe ik je altijd plaagde met te zeggen dat je gay was? Wel, mis-"

"Nee'', onderbreek ik haar. Lisa en ik blijven een tijd lang stil.

''Thomas...''

''Nee Lisa! Ik ben niet gay! Niet, hoor je me? Ik ben niet gay! En ik ga het bewijzen ook!''

_______________________________________________________________________________

Hoiiiii!
Sorry dat ik nu pas update, maar ik was het eerlijk gezegd vergeten. School begint vandaag weer voor mij en we hebben letterlijk al huiswerk meegekregen. Niet les achtig huiswerk, maar je snapt me wel.

Vraag voor dit hoofdstuk: wat is jullie lievelings eten?

Mijn antwoord: bloemkool in kaassaus!

Tot volgende week!

Adios💚

Closet boyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu