Chappie 21

1.2K 65 25
                                    

Thomas POV

Zenuwachtig wrijf ik mijn zweterige handen af aan mijn broek voor ik die van Melissa vastneem. Ze glimlacht bemoedigend. "Wees gerust, ik zal ervoor zorgen dat het niet zover komt dat ik je echt kus. Als het nodig is, ik weet hoe je een toneelkus speelt. Je weet nog wat je moet zeggen?"

Ik knik een paar keer en zucht trillerig. Lisa staat op een afstandje alles te filmen. Ze steekt haar duim naar me op. Ik schraap al mijn moed bij elkaar en stap met Melissa haar hand in de mijne op Jeniffer en de rest af. Met mijn beste gemaakte glimlach die ik kan maken groet ik hen. Het gelach en gepraat valt stil. Vijf paar ogen richting zich op mij.

Melissa knijpt even in mijn hand als ik te hard knijp. Dan elleboogt ze me licht in de zij en ik schrik op. De valse glimlach op mijn gezicht verdwijnt ondertussen niet. "Dit is Melissa, ze is mijn vriendin." Ik voel me trots wanneer mijn stem niet trilt.

"Ze weet van de weddenschap en heeft me verteld dat ze al even een oogje op me had. Dus heb ik besloten het een kans te geven. Ik heb er geen spijt van." Zoals afgesproken kijk ik het meisje naast mij even warm aan. Ze knikt als teken dat ik het goed doe.

Zo onopvallend mogelijk let ik op de reacties van de andere. Casper heeft een verbaasde gloed in zijn ogen, Maud kijkt me ongelovig aan en James glimlacht klein naar me. Jeniffer en Wout staan allebei gespannen en met een moordlustig gezicht te staren naar ons twee. Plots schraapt Jeniffer haar keel. "Nee, Thomas. Dat was niet de weddenschap. Je moest een meisje zoenen. En ik geloof niet dat je dat al gedaan hebt."

Ik probeer de vijandigheid in haar stem te negeren. Hier was ik bang voor. Ik onderdruk de wanhopigheid en draai me naar Melissa. Zij doet hetzelfde en legt haar handen op mijn wangen. Ik sluit mijn ogen en geef haar de leiding.

Wouter POV

Ik knijp mijn ogen samen als het meisje en Pretty boy elkaar zoenen. Mijn maag voelt alsof hij in een knoop ligt en ook mijn hart klopt pijnlijk. Een stemmetje in mijn hoofd schreeuwt me toe dat ik hem moet wegtrekken en voor mezelf houden.

Dus dat doe ik.

Het wegtrek gedeelte toch. Ik krijp Thomas' kraag en trek hem achteruit. Hij staart me verschrikt aan, met bloedrode wangen. Mijn blik blijft echter koud. "Kan ik je even spreken?" sis ik. "Alleen?"

Zonder op antwoord te wachten draai in me om storm weg. Hij volgt me, aan zijn voetstappen te horen. Ik vind een verlaten gang en leun tegen een locker. Nog geen seconde later staat Pretty boy verlegen voor me, hijgend en blozend. Ik wacht niet. "Wat was dat?" snauw ik.

Hij kijkt me sprakeloos aan. "Wat bedoel je? Jullie hadden me gezegd dat ik een meisje moest kussen binnen de week!"

"Wacht eens even! Jeniffer zei dat, ten eerste. Ten tweede, alleen om te bewijzen dat je geen homo was! Wat is er mis met homo zijn? Wat is er, Anderson? Walg je van flikkers? Mogen ze van jou oprotten?" Ik dreig met mijn ogen.

Thomas' staart me bang aan. Ik ga nog een stapje verder. "Want als je dat denkt, mag je zelf oprotten, weet je? Mijn beste vriend Collin was homo, en hij was de beste vriend die iemand zich ooit kon wensen." Meteen besef ik dat ik te ver ben gegaan. Ik had beloofd aan Collin om dit aan niemand te vertellen. Ik hoop dat hij niet kwaad op me zou zijn.

Zijn blik verzacht. "Nee Wouter, dat is het helemaal niet. Het is alle-"

"Wat is het dan wel, Anderson? Want ik snap het niet."

"Laat me dan uitpraten!" snauwt hij dan, waardoor ik mijn mond hou. Pretty boy haalt diep adem aan en zoekt oogcontact. "Ik ben bang dat de mensen me zullen uitlachen en zullen pesten wanneer ik als homo uit de kast kom. Want ja, ik val op jongens, Wouter. Ik ben zo bang. Ik ben vroeger al gepest, weet je? Ik wil het allemaal niet opnieuw meemaken. Misschien is het egoïstisch van mij, maar ik wil niet opnieuw alleen zijn."

Hij doet aanstalten om weg te gaan. Voordat hij de kans heeft, grijp ik hem echter bij zijn arm en smijt hem tegen de locker. Ik zet mijn beide hand naast zijn hoofd op de lockers. Mijn knie rust tussen zijn benen. Hij kan met geen mogelijkheid weg.

Andersons ogen staan groot terwijl ik erin staar. Ik schraap mijn moed bij elkaar en druk mijn lippen op de zijne. Zijn lippen voelen zacht en warm. Een gevoel van vuurwerk ontploft in mijn buik. Net zo vlug als ze begonnen was, eindigt de kus. Ik haal mijn mond van die van Thomas' en sprint weg.

_______________________________________________________________________________

Oi people!
Een goedmakertje voor het lange wachten van vorige week (:

Maak je geen zorgen, volgend hoofdstuk wordt een uitgebreid verslag van de kus in POV van Thomas.

Ik heb geen inspiratie meer voor vragen, dus deze skippen we.

See y'all next week!
Adios!

Closet boyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu