Thomas POV
Woedend storm ik mijn kamer in. Ik sla de deur dicht en trap gefrustreerd tegen mijn nachtkastje. Als er een stekende pijn door mijn voet snijdt, vloek ik luidop. Verslagen laat ik me neervallen op mijn bed. Het witte plafond vormt een prima afleiding. Ik denk aan daarjuist. Zonder dat ik het besef klinkt de muziek die Wout luisterde in mijn hoofd. Ik ben benieuwd naar zijn smaak. Gewoon uit nieuwsgierigheid!
Ik haal mijn mobiel uit mijn broekzak en ontgrendel die. Een foto van Casper en mij verschijnt op de achtergrond. Kleintjes glimlach ik. Casper is al jaren mijn beste vriend. Hij en ik zijn net broers. Hij zou me wel begrijpen. Even overweeg ik om hem op te bellen, maar dan bedenk ik me. Ik zie hem morgen toch weer op school.
Ik druk op het icoontje van Spotify en zoek Wouter Blue op. Mijn hart mist een slag wanneer ik zijn naam zie. Trillend klik ik op Shuffle. Daarnet luisterde hij rockmuziek, dus het verbaasd me niets als mijn kamer zich direct vult met een felle beat. Toch vind ik het niet slecht. Terwijl het metal liedje verder speelt, dwalen mijn gedachten weg.
Als Suffer van Get Scared ongeveer in de helft zit, klinkt de bel. Ik doe de moeite niet om recht te staan. Het is vast een vriendin van Lisa. Die komen hier regelmatig binnen. Het verbaasd me dan ook dat Lisa schreeuwt: ''Anderson! Er is hier iemand voor je.''
Vlug klauter ik uit mijn bed en strompel van de trap. Ervan uitgaand dat Casper aan de deur staat, steek ik er flink wat tempo in. Pas als ik zie wie het echt is, verlam ik.
Wout.
Wat doet hij hier nou? Komt hij me uitschelden omdat ik zo vreemd deed daarjuist? Komt hij voor mijn zus? Nee, dat kan niet. Lisa zei duidelijk dat er iemand aan de deur stond voor mij. Zeker een minuut sta ik stil. Wout begint zich eraan te irriteren. ''Dude, wat sta je daar nou? Ik heb niet de hele dag de tijd. Neem je zak, zodat ik naar huis kan.''
Mijn zak? Dan schiet het me te binnen. Ik vergat mijn zak bij Jeniffer thuis daarjuist! Ik kon mezelf wel facepalmen nu. Opgelucht laat ik lucht ontsnappen langs mijn mond. Hij komt me niet uitschelden.
Twijfelend ga ik voor hem staan. Hij drukt mijn zak in mijn handen, raakt daarbij even mijn hand aan. Ik voel hoe ik rood wordt. Wout ziet het ook. Hij grijnst. ''Dan zie ik je morgen wel weer hè... Pretty boy.'' Hij draait zich om en vertrekt al lachend. Ik blijf als verlamd staan. Pas wanneer hij omkijkt, kom ik weet tot leven. Ik gooi vlug de deur dicht, en ren langs Lisa heen mijn kamer weer in.
Shit. Shit! Dit is niet goed. Ik kan niet verliefd worden op een jongen! Dat kan niet! Iedereen zou me uitlachen! Ik moet hier iets aan doen. Ik denk na. Het is niet moeilijk om op een oplossing te komen. Er zit maar een ding op.
Ik moet een vriendin zoeken.
Wout POV
Kreunend smijt ik mezelf in de zetel. 'Jeniffer, je moet echt nieuwe vrienden zoeken. Die jongen is gek!''
Jeniffer grinnikt. ''Die jongen is niet gek! Hij vindt je gewoon leuk! Zo erg is dat toch niet? Ik bedoel, het is niet alsof jij hem ook leuk vind. Jij bent niet gay, of wel soms?'' plaagt ze. Ik draai met mijn ogen en steek mijn middelvinger naar haar op.
Zonder nog iets te zeggen sta ik recht en wandel ik met mijn handen in mijn zakken de woonkamer uit, de trap op. In mijn kamer trek ik de deur dicht. In de hoek van mijn kamer staat een gitaar. Teder en voorzichtig neem ik hem van zijn voetstuk. Ik zet mezelf neer op mijn bed en leg mijn gitaar op mijn bil. Ik haal diep adem en begin te spelen en zingen.
Come on, come on, turn the radio on
It's Friday night and I won't be long
Gotta do my hair, I put my make up on
It's Friday night and I won't be long
Til I hit the dance floor
Hit the dance floor
I got all I need
No I ain't got cash
I ain't got cash
But I got you baby
Baby I don't need dollar bills to have fun tonight
Baby I don't need dollar bills to have fun tonight
But I don't need no money
As long as I can feel the beat
I don't need no money
As long as I keep dancingNu pas merk ik dat mijn zus in de deuropening staat. Ze kruist haar armen voor haar borst en glimlacht. Jeniffer en ik zingen vaak duetten. Ze heeft een prachtige stem. Niet veel mensen weten dat we zingen. Onze ouders en een paar vrienden van mij. We hebben geen behoefte aan andere mensen. Wij hebben elkaar.
En dat is genoeg.
______________________________________________________________________________
Hoi mensjes!
Ik heb zowat het hele boek al uit geschreven in mijn gedachten lolll.Anywaaays, vraag voor dit hoofdstuk:
Waar zijn jullie bang voor?
Mijn antwoord: onweer...
Ja mensen, ik ben bang voor onweer. Don't judge me, oké?See y'all next week!
Adios!!
JE LEEST
Closet boy
Teen FictionOntmoet Thomas Anderson: 17 jaar oud, veel vrienden en leuke ouders. Meer zou een mens niet willen toch? Binnen een paar jaar maakt hij school af, krijgt een goed betaalde job en misschien wel een vriendin. Zo denk Thomas er toch over. Wanneer Jenif...