Thomas POV
Traag strompel ik naar beneden. Lisa staat in de keuken pannenkoeken te bakken. Ik zucht en staar naar mijn voeten.
"Goeiemorgen broertje!" begroet Lisa me opgewekt. Ik antwoord niet. Mijn zus kijkt me onderzoekend aan en stapt dan naar me toe. Ze heft mijn hoofd op zodat ik gedwongen wordt in haar ogen te kijken. "Ik weet niet wat er scheelt, en als je wilt, hoef je het me niet te vertellen, maar als je wel wilt, ben ik er voor je." Daarna voel ik twee armen rond mijn nek.
Ik smelt in haar omhelzing en verberg mijn gezicht in haar nek. "Wat heb ik gedaan, Lisa? Hoe kon ik zo stom zijn?" Ik grom teneergeslagen.
Lisa laat me los en duwt me achteruit, met haar handen nog steeds op mijn schouders. "Oké, ik weet dat ik gezegd heb dat je me niet moest vertellen wat er aan de hand was. Vergeet dat, je moet toch." Haar stem klinkt dwingend. Ik lach kort en geef toe.
"Ik denk dat ik verliefd ben op Wouter. Je weet wel, de broer van Jeniffer? Wel gisteren speelden we truth or dare, en ik moet bewijzen dat ik niet gay ben. Als ik binnen de week geen meisje kus, ben ik homo."
"Wat is er mis met homo zijn?" vraagt Lisa gekwetst. Ik schud mijn hoofd. "Dat is het niet Lisa. Ik bent bang dat als de mensen gaan weten dat ik op jongens val, ze me walgelijk gaan vinden."
Lisa ontspant wat. "Wat ga je dan doen?"
"Ik weet het niet, dat is het probleem juist."
Mijn zus denkt even na. Dan neemt ze haar mobiel. "Ik weet misschien iets. Een vriendin van mij, die zelf aseksueel is, denkt dat je schattig bent. Ze speelt toneel en heeft al meer jongens gekust in haar leven dan jij ooit zal doen. Ik denk dat ze je wil helpen."
Ze toetst een nummer in en zet het apparaat op speeker. Het ding rinkelt een paar keer. Dan hoor ik een schattige stem aan de andere kant van de lijn. "Lisa? Je weet dat je me binnen vijftien minuten in school ziet?"
"Hey babe! Yup, ik weet het, maar ik heb je hulp nodig. Dus, mijn broertje, Thomas, je weet wel, dat schattige gastje? Wel, hij heeft je hulp nodig. Het komt erop neer dat hij gay is, maar dat niet durft te zeggen. Probleem is: om zich te bewijzen moet hij voor volgende week een meisje zoenen. Hij heeft een gigantische crush op een total hotty, das jij moet met iets afkomen zodat hij jaloers wordt. Doe je mee of niet?"
Het blijft even stil. Net als ik denk dat het meisje heeft afgelegd, klinkt er een zucht. "Soms vraag ik me af waarom ik vrienden met je ben, meissie. Goed, ik doe het."
Lisa gilt kort en springt op en neer. Zelfs ik kan een grijns niet onderdrukken. Dan bedenk ik me iets. "Shit, Lisa, we hebben een probleem. Ik heb nog nooit gezoend, ik ga die niet zomaar faken hoor."
Lisa trekt een gezicht. "Juist, niet aan gedacht. Euh, we vinden wel wat. Ze zal je niet echt kussen hoor. Zoals ik zeg, ze speelt toneel. Het komt wel goed, joch."
Ik werp een blik op de klok. Ik schrik als ik zie dat ik nog maar vijftien minuten heb, waarvan ik er tien onderweg ben, aangezien mijn fiets kapot is. "Goed, maar ik vertrek naar school, anders ben ik te laat."
Lisa grijpt mijn arm. "Ik voer je wel, dan kunnen we meteen het plan bespreken." De glimlach blijft op haar gezicht geplakt en ik draai met mijn ogen.
Een paar seconden later zitten we in de auto. Lisa neuriet mee met het liedje dat op de radio speelt. Ik kijk nerveus naar buiten. Ik ben om eerlijk te zijn niet zo zeker over het plan. Ik bedoel, er kan van alles misgaan. Wat als Wouter helemaal niet jaloers wordt? Dan ben ik hem kwijt!
Lisa parkeert de wagen en stapt uit. Ik zucht en volg haar voorbeeld. Ik zet nog maar een voet op de grond en ze grijpt mijn pols en sleurt me mee. Ik protesteer niet eens. Dit gebeurt vaker.
Gewillig laat ik me meetrekken. Dan staat mijn zus stil. Ze giechelt en duwt me naar voor. "Tadaaaa!" roept ze. Ik kijk op en zie het bekende gezicht van een meisje.
"Hè, jij bent toch diegene die ik de vorige keer omver liep?" vraag ik verbaasd. Het meisje knikt lachend. Ik staar haar aan. "Jij bent aseksueel?" Opnieuw knikt ze. "Waarom deed je dan zo raar die keer?"
Ze haalt haar schouders op. "Ik had mijn regels", zegt ze alsof dat de hele zaak oplost. Ik frons mijn wenkbrauwen nog eens. Ik weet niet hoe dit gaat werken. Dan schiet me iets te binnen. "Ik weet niet meer hoe je heet!"
Het meisje maakt oogcontact. "Melissa."
_______________________________________________________________________________
Oi people! Nog eens mijn excuses dat het zolang duurde. Ze moesten examens afschaffen.
2000 READS PEOPLE!!! THANK YOU SO MUCH!!
Ik beloof dat de komende hoofdstukken interessant zullen worden.
Vraag voor dit hoofdstuk: welke richting volgen jullie in school? (Ik hoop dat jullie me begrijpen lmao)
Ikzelf volg Latijn. Het is tof, maar massas leren.
See y'all next week!
Adios!De video aan het begin is trouwens wat Wout speelde op de begrafenis van Collin.
JE LEEST
Closet boy
Teen FictionOntmoet Thomas Anderson: 17 jaar oud, veel vrienden en leuke ouders. Meer zou een mens niet willen toch? Binnen een paar jaar maakt hij school af, krijgt een goed betaalde job en misschien wel een vriendin. Zo denk Thomas er toch over. Wanneer Jenif...