Chappie 9

1.2K 62 30
                                    

Jeniffer POV

Neuriënd en wiegend op de muziek ijsbeer ik door de kamer. Ik ben niet nerveus. Dit maakt me juist rustig. Terwijl de stem van Conor Maynard de lyrics van Royalty opdreunt, komt mijn broer binnen. We wisselen een blik uit, en beginnen mee te zingen. Zo vals mogelijk.

If I had the money, let me tell you how it'd be
I'd take over the country, everyone would bow to me
Sit up in my palace and baby you would be my queen
We'd run this ship together, just you wait and see
We'll be royalty
We'll be royalty

Na het refrein gieren we het uit. Plots duwt hij me op het bed, plaatst zijn knieën aan beide kanten van mijn heupen en zet een duivelse grijns op. Mijn ogen sperden zich open. Deze blik ken ik. Hij buigt wat voorover en plaatst zijn handen op mijn ribben. Wout wacht twee, drie seconden. Dan begint hij me genadeloos te kietelen. Ik gier het uit. ''Nee! Ga van me af, klootzak. Verdomme Wout, idioot. GA WEG!'' scheld ik. Ik probeer hem te schoppen en slaan. Hij blijft echter stug doorkietelen. Zijn vingertoppen glijden en spelen tussen mijn ribben.

Dan klinkt het bekende deuntje van mijn mobiel. Met al mijn macht duw ik hem van mij af. Ik hoor een zachte 'plof'. Nog steeds giechelend sta ik recht. Maar wanneer ik een voet verzet, sluiten vijf vingers zich rond mijn enkel. Met een klap beland ik op mijn neus terecht. ''Verdomme Wouter. Dat deed zeer, eikel.''

Luid lachend neemt mijn broer mijn mobiel op. Hij zet ze op luidspreker. ''Met de mobiel van Jeniffer Blue. Dit is Wouter Blue, wat kan ik voor je doen?''

Ik doe mijn mond open om dat joch weer uit te schelden, tot ik Thomas' stem herken. ''W.. Wouter?''

Ik sla mijn hand voor mijn mond en bijt op mijn lip om te voorkomen dat ik niet in lachen uitbarst. Ik zie hem nu gewoon voor me. Zittend op mijn bed, met een hoofd als een tomaat en ogen wijd. Wouter grijnst dom. ''Oh? Jij bent het, Pretty Boy.'' Hij knipoogt naar mij. Ik trek een afkeurend gezicht. Geloofwaardig zal het wel niet zijn, maar ik doe mijn best.

''Euh, j.. ja. Ik euh, bel anders, euh, straks wel terug. A.. als dat n.. niet erg ik tenminste. Ik, ik bedoel..''

Voor ik mezelf kan stoppen, ontsnapt er een lachje uit mijn mond. Snel houd ik mijn adem in. Te laat, Thomas hoorde me. ''Jeniffer? Ben jij dat?''

''Nee?''

Ik hoor een zucht aan de andere kant van de lijn. Ik wenk Wouter en hij werpt mijn mobiel naar me toe. Met veel gemak vis ik hem uit de lucht. ''Ik zie je morgen wel, Pretty Boy.''

Een zachtje piep klinkt vanuit de telefoon. Wout en ik proesten het uit. Ik wacht tot hij lijn kamer uit is, voor ik begin te praten met Thomas. ''Hij is weg, het is inorde.''

''Verdorie, Jeniffer. Niet grappig, joch! Ik kreeg zowat een hartaanval.''

''Dus je geeft toe dat je verliefd bent op mijn broer?''

''Verliefd is een groot woord, No Name. Ik vind hem leuk, nou tevreden?''

Ik knik heftig, al weet ik dat hij dat niet kan zien. Dan besef ik plots iets. ''Wacht eens even... Hoe kom jij aan mijn nummer?''

Het blijft stil. ''Ik heb zo mijn contacten'', klinkt het als antwoord na zeker 20 seconden. Ik draai met mijn ogen.

''Waarvoor belde je, Thomas?''

''Ik dacht, misschien konden we samen iets gaan doen. Gewoon als vrienden, maak je geen zorgen.''

''Goed, kom naar mijn huis. Ik moet Cooper toch nog uitlaten. En nee, maak je niet druk, je hoeft Wouter niet onder ogen te komen.''

''Phoeh, bedankt Niff. Je bent de beste.''

''Weet ik toch.''

Ik leg af. Met mijn telefoon in mijn hand stommel ik de trap af. Ik roep Cooper, klik de leiband aan zijn hansband en trek de voordeur dicht. Niet veel later zie ik Thomas de hoek omdraaien. Hij heeft zijn handen in zijn zakken en een beanie op zijn hoofd. Hij ziet er schattig uit.

Ik weet dat Wout mee heeft geluisterd daarjuist met mijn telefoon gesprek, dus ik weet ook dat hij nu vanuit zijn raam meekijkt. Ik loens omhoog en wiebel met mijn wenkbrauwen. Hij steekt zijn middelvinger uit en rukt de gordijnen dicht.  Ik grinnik en begroet Thomas. ''Wat zijn de plannen?'' vraagt hij. Ik trek mijn schouders op. ''Gewoon een toertje doen met deze deugniet. Jij en ik hebben daarbij nog wat bij te praten.''

''Oh ja?''

''Oh ja.''

_______________________________________________________________________________

Oiiii!

Vraag van dit hoofdstuk:

Wie is jullie favoriete karakter van dit boek tot nu toe?

Voor mij is dit Wouter. Jullie kennen hem nog niet zo heel goed natuurlijk, maar dat komt nog.

Oh, binnen een paar hoofdstukken komt Melissa er in. Je weet wel, het schattige meisje met het roze haar? Ja, die dus.

See y'all next week!
Adios!

Closet boyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu